Rural life: patterns and processes
In: Aspects of modern sociology
In: the social structure of modern Britain
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In: Aspects of modern sociology
In: the social structure of modern Britain
In: Social policy & administration: an international journal of policy and research, Band 16, Heft 3, S. 279-281
ISSN: 0037-7643, 0144-5596
In: Sociologia ruralis, Band 20, Heft 1-2, S. 7-12
ISSN: 1467-9523
In: Sociologia ruralis, Band 17, Heft 1, S. 158-160
ISSN: 1467-9523
In: Sociologia ruralis, Band 17, Heft 1, S. 162-163
ISSN: 1467-9523
In: Sociologia ruralis, Band 12, Heft 1, S. 197-198
ISSN: 1467-9523
In: Community development journal, Band 6, Heft 1, S. 46-47
ISSN: 1468-2656
In: Sociology: the journal of the British Sociological Association, Band 4, Heft 3, S. 435-435
ISSN: 1469-8684
In: Community development journal, Band 5, Heft 2, S. 109-110
ISSN: 1468-2656
In: Community development journal, Band 2, Heft 7, S. 54-55
ISSN: 1468-2656
In: Community development journal, Band 2, Heft 5, S. 49-49
ISSN: 1468-2656
In: Community development journal, Band 2, Heft 6, S. 26-34
ISSN: 1468-2656
In: Community development journal, Band 1, Heft 3, S. 38-39
ISSN: 1468-2656
In: Sociologia ruralis, Band 3, Heft 1, S. 52-68
ISSN: 1467-9523
SummarySOURCES OF INFORMATION AND ADVICE AVAILABLE TO UNITED KINGDOM FARMERS: DESCRIPTION AND APPRAISALPrior to 1939 the advisory services available to United Kingdom farmers, which were State‐aided, were closely associated with local and regional centres of agricultural education. After the war, a National Agricultural Advisory Service, as a branch of the Ministry of Agriculture, was established in England and Wales, while in Scotland and Northern Ireland the pre‐war system was continued. In addition various mass media, commercial and private sources of information and advice operate. Despite the emphasis and financial resources given to agricultural advisory work relatively little is known of the extent to which they are used, or of their effectiveness as change‐agents. Some data are presented, drawn from surveys in Mid‐Wales and the East Midlands of England. These suggest that the use of specific advisory agencies varies for different kinds of farming innovations, depending upon farmer's experience, and that a high level of information‐seeking is a particular trait, peculiar to some farmers only.ZusammenfassungDIE LANDWIRTSCHAFTLICHEN INFORMATIONS‐ UND BERATUNGSQUELLEN IM VEREINIGTEN KÖNIGREICH: BESCHREIBUNG UND WURDIGUNGVor 1939 waren die den Landwirten des Vereinigten Königreichs zugänglichen Beratungsdienste, soweit sie vom Staat getragen wurden, eng mit den örtlichen und regionalen landwirtschaftlichen Ausbil‐dungszentren verbunden. Nach dem Krieg wurde für England und Wales ein Nationaler Landwirtschaftlicher Beratungsdienst als Zweig des Landwirtschaftsministeriums eingerichtet, während Schottland und Nord‐Irland das Vorkriegssystem beibehielten.Neben den staatlichen Beratungsinstitutionen stehen den Farmern zahlreiche Massenmedien, kommerzielle und private Beratungs‐ und Informationseinrichtungen zur Verfügung. Trotz des Nachdrucks und der finanziellen Unterstützung, die der landwirtschaftlichen Beratungsarbeit zuteil werden, ist relativ wenig über deren Resonanz und Wirksamkeit bekannt. Die Studie gibt hierzu einige Daten aus Erhebungen in Mid‐Wales und in den Eastmidlands von England. Diese lassen erkennen, daß die Inanspruchnahme der verschiedenen Beratungseinrichtungen und ‐mittel mit der Art des jeweiligen Beratungsanliegens variiert und hierbei weitgehend von der Erfah‐rung der Farmer abhängt. Ein besonders stark ausgeprägtes Infor‐mationsbediirfnis konnte nur bei relativ wenigen Farmern festgestellt werden.
In: Art & société