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Food-Crop Marketing Boards in Tropical Africa
In: The journal of modern African studies: a quarterly survey of politics, economics & related topics in contemporary Africa, Band 25, Heft 3, S. 375-402
ISSN: 1469-7777
Agricultural marketing boards in tropical Africa are heirlooms of the Great Depression and World War II, when colonial governments found their principal sources of revenue severely reduced and both European and African populations financially distressed. Marketing boards are of British origin, but similar efforts were made in French and Belgian Africa. The rationale for intervention is clouded; some of the principal reasons have faded into the past or were never openly expressed.1
Food-crop marketing boards in tropical Africa
In: The journal of modern African studies: a quarterly survey of politics, economics & related topics in contemporary Africa, Band 25, Heft 3, S. 375-402
ISSN: 0022-278X
Entstehungsursachen und Funktion der Marketing Boards im anglophonen und frankophonen Afrika und Art der über die Boards vertriebenen Produkte. Veränderungen in der Aufgabenstellung, Charakteristika und Rechtfertigung der Marketing Boards in den achtziger Jahren. Verhandlungsmacht, Effizienz, Rolle im Preiswettbewerb auf freien Märkten. Thesen zur Frage, warum Marketing Boards noch immer existieren, obwohl ihre ursprüngliche Entstehungsursachen längst Geschichte sind. Vorschläge für eine Transformation und Verbesserung der gegenwärtigen Arbeitsweise der Boards. Als Anhang: wichtige Kritikpunkte gegenüber afrikanischen Marketing Boards für Agrarprodukte, wie auf einem internationalen Seminar des African Studies Centre in Leiden im September 1983 zum Ausdruck gebracht. (DÜI-Hlb)
World Affairs Online
The Politics of Elite Culture: Explorations in the Dramaturgy of Power in a Modern African Society
In: The journal of developing areas, Band 16, Heft 4, S. 628-629
ISSN: 0022-037X
Tropical Africa. George H. T. Kimble
In: Journal of political economy, Band 69, Heft 5, S. 520-521
ISSN: 1537-534X
ETHNOLOGY AND ETHNOGRAPHY: Nigerian Cocoa Farmers: An Economic Survey of Yoruba Cocoa‐Farming Families. R. Galletti, K. D. S. Baldwin, I. O. Dina
In: American anthropologist: AA, Band 60, Heft 1, S. 174-179
ISSN: 1548-1433
Manioc: An Example of Innovation in African Economies
In: Economic Development and Cultural Change, Band 5, Heft 2, S. 97-117
ISSN: 1539-2988
Current Farm Price-Support Proposals in the United States
In: The journal of politics: JOP, Band 13, Heft 2, S. 253-268
ISSN: 1468-2508
Aid and Dependence: British Aid to Malawi
In: African economic history, Heft 3, S. 69
ISSN: 2163-9108
The Art of Survival in East Africa: The Kerebe and Long-Distance Trade, 1800-1895
In: African economic history, Heft 2, S. 64
ISSN: 2163-9108
Marketing Staple Food Crops in Tropical Africa
In: The Economic Journal, Band 83, Heft 332, S. 1326
Response of Wheat Growers to Price Changes: Appropriate or Perverse?
In: The Economic Journal, Band 66, Heft 262, S. 271
The Cambridge History of Africa, Volume 3
In: African economic history, Heft 8, S. 225
ISSN: 2163-9108
The Cassava Economy of Java
In: Pacific affairs: an international review of Asia and the Pacific, Band 58, Heft 4, S. 745
ISSN: 1715-3379