[Václav Havel], 2 díl, Prezident: Václav Havel ; 1990 - 2003
In: [Václav Havel] 2 díl
54 Ergebnisse
Sortierung:
In: [Václav Havel] 2 díl
In: [Václav Havel] [1] díl
In: Globale Krisen - Lokale Konflikte?, S. 57-72
In: Forschungsjournal Soziale Bewegungen: Analysen zu Demokratie und Zivilgesellschaft, Band 27, Heft 3, S. 38-45
ISSN: 2365-9890
In: Forschungsjournal Soziale Bewegungen: Analysen zu Demokratie und Zivilgesellschaft, Band 27, Heft 3, S. 38-44
ISSN: 2192-4848
In den letzten Jahren ist die Weltöffentlichkeit Zeuge vieler sozialer Proteste und auch einiger neuen Protestformen geworden: Sei es die revoltierende Jugend im sogenannten Arabischen Frühling, die Indignados in Spanien, die 99% der Occupy-Bewegung oder lokale Proteste gegen Staudammprojekte im Amazonas und Stadtentwicklungspolitik in Berlin und Hamburg - überall versammeln und organisieren sich in zunehmendem Maße Menschen, um gemeinsam zu protestieren und Widerstand zu leisten. Der gemeinsame Nenner all dieser spezifisch doch recht unterschiedlichen Bewegungen ist, dass sie durch die neuen Kommunikationstechnologien ganz neue Formen des kollektiven Protests hervorgebracht haben.
BASE
In: Mezinárodní politika: MP, Band 34, Heft 4, S. 38
ISSN: 0543-7962
In: Mezinárodní politika: MP, Band 34, Heft 5, S. 38
ISSN: 0543-7962
In: Mezinárodní politika: MP, Band 33, Heft 10, S. 10-13
ISSN: 0543-7962
In: Ius Vivens
In: Abt. B, Rechtsgeschichtliche Abhandlungen Bd. 20
In: Mezinárodní politika: MP, Band 29, Heft 7, S. 4-5
ISSN: 0543-7962
In: Slavic review: interdisciplinary quarterly of Russian, Eurasian and East European studies, Band 66, Heft 4, S. 749-750
ISSN: 2325-7784
In: Slavic review: interdisciplinary quarterly of Russian, Eurasian and East European studies, Band 62, Heft 2, S. 302-323
ISSN: 2325-7784
Although historians and publicists have frequentiy criticized the Orthodox Church for its failure to implant in parishioners much religious sensibility, Daniel H. Kaiser argues that the seventeenth-century church was much more successful than critics have contended. Examining litigation over bigamy and remarriage from the Russian north, Kaiser argues that clerics largely succeeded in articulating and enforcing a doctrine that affirmed the sacramental primacy of first marriage. In prosecuting bigamists and tracking down fugitives, church courts showed themselves fully competent to ascertain the facts surrounding marital disputes and then impose decisions upon the principals, many of whom, even while resisting the church's directives, betrayed knowledge of and appreciation for the church's view. Therefore, Kaiser concludes, we need to revise our estimate of the church's effectiveness in regulating domestic life in early modern Russia.
In: Slavic review: interdisciplinary quarterly of Russian, Eurasian and East European studies, Band 58, Heft 4, S. 915-916
ISSN: 2325-7784