Frontmatter -- Contents -- Acknowledgments -- 1. Introduction -- 2. Theoretical Framework -- 3. Traveling to San Blas -- 4. Political Economy of San Blas -- 5. Mola Commercialization -- 6. Mola Production, Exchange, and Use -- 7. Kuna Women Organize -- 8. Tourism and Molas on Carti-Sugtupu -- 9. The Mola Cooperative on Tupile -- 10. Molas and Middlemen in Mansucun: A Discussion of Female-supported Households -- 11. Insights from San Blas: Crafts, Gender, and the Global Economy -- Appendix: Methodology -- Notes -- Glossary of Kuna and Spanish Terms -- References -- Index
Zugriffsoptionen:
Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Karin Amimoto Ingersoll uses her concept of seascape epistemology to articulate an indigenous Hawaiian way of knowing founded on a sensorial, intellectual, and embodied literacy of the ocean that can provide the means for generating an alternative indigenous politics and ethics.
Aktuelle politische Diskussionen formulieren Inklusion als gesellschaftliches Ziel: Die UN-Behindertenrechtskonvention fordert die gleichberechtigte Inklusion behinderter und nicht behinderter Menschen. Der Nationale Aktionsplan Integration fordert Inklusion für Menschen unterschiedlicher Herkunft.Ziel des Projektes, Inklusion aus jugendkultureller Perspektive zu erfassen ist, von Jugendlichen selbst zu erfahren, was für sie Inklusion bedeutet. Die aktive Zuordnung zu einer Jugendkultur, die durch das Mitwirken in einer Band gegeben ist, geht über gesellschaftliche Zuschreibungen wie 'behindert' oder 'mit Migrationshintergrund' hinaus.Die Ergebnisse zeigen, dass Inklusion aus jugendkultureller Perspektive anders funktioniert als aus musikpädagogischer und sozialpädagogischer Perspektive intendiert. Im Setting des Bandspiels geht es Jugendlichen verschiedener Herkunft und mit unterschiedlichen Lernvoraussetzungen primär um eine gelingende musikalische Interaktion, in die sie sich entsprechend ihrer subjektiven Vorlieben und Fähigkeiten einbringen können. Es bedeutet ein gemeinsames Aushandeln und Erproben von Ausdrucksmöglichkeiten und nicht zuletzt Freude an der gemeinsamen Aktion.Mit wenigen Ausnahmen, die im Einzelfall kritisch reflektiert werden, erweist sich Musik als besonderes Medium der Kommunikation, das große Freiräume bietet, verschiedene Aspekte von Identität zu integrieren, die sich aus den unterschiedlichsten Zusammenhängen jugendlicher Lebenswelten zusammensetzen können. Diese Erkenntnisse münden in Vorschläge zu einer Erweiterung gängiger Konzepte von Jugend(kultur)arbeit.
Zugriffsoptionen:
Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Do school characteristics predict the likelihood of turning out to vote on tax referendums for school funding or predict passage of tax referendums for school funding? I rely on publicly available Florida Voter Registration files and connect voters to their closest elementary school. I then aggregate individual data to the precinct level to test what characteristics predict the passage of tax referendums. Pairing the individual level turnout data with the precinct level data, I find that there are differences in the composition of voters across election types and these voters are responding to different characteristics of schools. While we might expect school characteristics to matter more for special elections, this is not the case. School characteristics matter less in special elections because who is turning out to vote is different in those elections. General elections are the only time in which school performance is statistically related to the percent of yes vote.
In: State politics & policy quarterly: the official journal of the State Politics and Policy section of the American Political Science Association, Band 21, Heft 1, S. 55-79
AbstractDo state politicians reward school districts that vote in favor of the party in power more than school districts that vote in favor of the opposing party? With large shares of money at the state level to transfer to local governments and the ability to target core voters, it would seem likely that politicians would take advantage of the ability to distribute education funds. However, in understanding how states distribute education funds, little emphasis is given to partisan influences, particularly the congruence between local school districts and the state level. To test this, I collected data at the precinct level within each state and, using mapping software, spatially joined precinct boundaries to school district boundaries. Once this relationship was established, I aggregated precinct-level information to school districts to understand the partisan voting patterns within each school district for elections from 2000 to 2010. This article finds evidence that funding formulas are susceptible to political influence and that parties are able to influence the geographic distribution of education funds to core voters.