AbstractAcross development, as children acquire a deeper understanding of their environment, they explore less and take advantage, or "exploit," what they already know. Here, we test whether children also enforce exploration‐oriented search behaviors onto others. Specifically, we ask whether children are more likely to encourage a search agent to explore versus exploit their environment, and whether this pattern varies across childhood (between 3 and 6 years). We also ask whether this pattern differs between children and adults, and generalizes across two different sociocultural contexts—Turkey and the United States—that differ on dimensions that might relate to children's decisions about exploration (e.g., curiosity‐focused educational practices, attitudes toward uncertainty avoidance). Participants (N = 358) watched an agent search for rewards and were asked at various points whether the agent should "stay" (exploit) in their current location, or "go" (explore) to a new location. At all points in the experiment, children enforced exploration significantly more often than adults. Early in the agent's search, children in the US enforced exploration more often than children in Turkey; later in the search, younger children (from both sociocultural contexts) were more likely to continue enforcing exploration compared to older children. These findings highlight that children are not only highly exploratory themselves, but also enforce exploration onto others—underscoring the central role that exploration plays in driving early cognitive development across diverse sociocultural contexts.Research Highlights The current study examined developmental and cross‐cultural differences in children and adults' enforcement of explore‐exploit search strategies. Children in the US and Turkey enforced exploration more than adults, who enforced exploitation more often; results were generally consistent across cultures with small differences. Mirroring developmental changes in children's own search behavior; the tendency to enforce exploration decreased between 3‐ to 6‐years of age. Findings underscore the central role of an "exploration mindset" in children's early decision‐making—even when exploration has no direct benefits to the child themselves.
Citizen Science - wörtlich übersetzt "Bürgerforschung" oder "Bürgerwissenschaften" - wird in der Wissenschaft, in den Medien und in der Politik vielfach diskutiert als Ansatz, Bürgerinnen und Bürger in Forschungsprozesse einzubeziehen. Die Möglichkeiten der Forschungsbeteiligung sind nicht neu, zahlreiche Ehrenamtliche haben schon immer ihre Umwelt erforscht und zur Vermehrung von Wissen beigetragen. Was neu ist, sind zahlreiche Möglichkeiten der Teilhabe (als sozialpolitisches Konzept für Selbstbestimmung und Eigenverantwortung), der Teilnahme (als eine Form des Mitmachens) und der Teilgabe (verstanden als das Teilen und Zugänglichmachen von Wissen) durch die Entwicklung und breite Anwendung von modernen Internet-Technologien. Unterstützt werden diese Entwicklungen auch durch die Bereitschaft und Erkenntnis der Forschenden, ihre Forschung stärker an den gesellschaftlichen Bedürfnissen auszurichten, und die Akteure der Gesellschaft frühzeitig in Forschungsprozesse einzubinden. Vom 11. bis 12. März 2020 hat die Veranstaltung "Citizen Science - Neues Beteiligungsformat für die Forschung zur Agrar-, Forst-, Fischereiwirtschaft und zu ländlichen Räumen" mit mehr als 30 Teilnehmenden aus dem Thünen-Institut und aus Partner-Organisationen stattgefunden (Foto 1). An Beispielen aus der Agrar-, Forst- und Fischereiwirtschaft und zu den ländlichen Räumen wurden Möglichkeiten diskutiert, wie Citizen Science (CS) in die eigene Forschung integriert werden kann/könnte. Citizen Science hat ein großes Potential für die Themenfelder, die seitens des Thünen-Instituts bearbeitet werden, wobei insbesondere an die Erfahrungen und Erkenntnisse der sozialwissenschaftlichen Forschung am Thünen-Institut anzuknüpfen ist. Citizen Science kann eine ergänzende Perspektive als Teilfrage für wissenschaftliche Projekte bieten, um den Wissenstransfer und den Wissensaustausch zwischen Forschenden und Akteuren der Gesellschaft und Politik zu ermöglichen. Für die weitere Förderung der Integration des Ansatzes in bestehende und zukünftige Forschungstätigkeiten und -vorhaben gilt es, Kapazitäten für Citizen Science zu entwickeln und auszubauen. Hierzu sollen unter anderen weiteren Veranstaltungen zum Thema Citizen Science stattfinden, die sich z.B. mit der Sicherung von Datenqualität und Ehrenamtsmanagement beschäftigen. Erste Erfahrungen zur Konzeption und praktischen Umsetzung von Citizen Science werden aktuell im Verbundprojekt MonViA gesammelt. ; Citizen science - translated into German as "Bürgerforschung" or "Bürgerwissenschaften" - is widely discussed in science, in the media and in politics as an approach to involve citizens in research processes. The opportunities to participate in research are not new; numerous volunteers have always investigated their natural environment and contributed to the increase in knowledge about the natural world by providing scientific data for the scientific community. What is new are numerous opportunities for participation in various forms such as being part as an citizens in sciences (as a socio-political concept for self-determination and personal responsibility), taking part in a scientific activity and taking responsibility such as caring and sharing knowledge generated through the development and wide use of modern internet technologies. These developments are also supported by the willingness and knowledge of science to align research more closely along societal needs and demands and to involve society's actors in research processes at an early stage. The lunch to lunch workshop entitled "Citizen Science - New Participation Format for Research in the Agricultural, Forestry, Fisheries and Rural Areas" took place from March 11 to March 12, in 2020 with more than 30 participants from the Thünen Institute and partner organizations. Citizen Science projects and established were presented and potentials for the integration of citizen science in research at Thünen were discussed. Among the participants there was an agreement that citizen science has great potential for the respective thematic areas of the Thünen Institute, whereby the experience and knowledge of the social science research at the Thünen Institute is particularly important to be integrated and acknowledged. Citizen Science can offer a supplementary perspective as a sub-question for scientific projects to enable knowledge transfer and knowledge exchange between researchers and stakeholders in society and politics. To further promote the integration of this approach into existing and future research activities and projects, it is important to develop and expand capacities for citizen science at Thünen-Institut. For this purpose, other events on the topic of Citizen Science will take place, e.g, dealing with data quality assurance and volunteer management. Initial experience in the conception and practical implementation of Citizen Science is currently being collected in the MonViA research project.
Citizen Science – wörtlich übersetzt "Bürgerforschung" oder "Bürgerwissenschaften" – wird in der Wissenschaft, in den Medien und in der Politik vielfach diskutiert als Ansatz, Bürgerinnen und Bürger in Forschungsprozesse einzubeziehen. Die Möglichkeiten der Forschungsbeteiligung sind nicht neu, zahlreiche Ehrenamtliche haben schon immer ihre Umwelt erforscht und zur Vermehrung von Wissen beigetragen. Was neu ist, sind zahlreiche Möglichkeiten der Teilhabe (als sozialpolitisches Konzept für Selbstbestimmung und Eigenverantwortung), der Teilnahme (als eine Form des Mitmachens) und der Teilgabe (verstanden als das Teilen und Zugänglichmachen von Wissen) durch die Entwicklung und breite Anwendung von modernen Internet-Technologien. Unterstützt werden diese Entwicklungen auch durch die Bereitschaft und Erkenntnis der Forschenden, ihre Forschung stärker an den gesellschaftlichen Bedürfnissen auszurichten, und die Akteure der Gesellschaft frühzeitig in Forschungsprozesse einzubinden. Vom 11. bis 12. März 2020 hat die Veranstaltung "Citizen Science – Neues Beteiligungsformat für die Forschung zur Agrar-, Forst-, Fischereiwirtschaft und zu ländlichen Räumen" mit mehr als 30 Teilnehmenden aus dem Thünen-Institut und aus Partner-Organisationen stattgefunden (Foto 1). An Beispielen aus der Agrar-, Forst- und Fischereiwirtschaft und zu den ländlichen Räumen wurden Möglichkeiten diskutiert, wie Citizen Science (CS) in die eigene Forschung integriert werden kann/könnte. Citizen Science hat ein großes Potential für die Themenfelder, die seitens des Thünen-Instituts bearbeitet werden, wobei insbesondere an die Erfahrungen und Erkenntnisse der sozialwissenschaftlichen Forschung am Thünen-Institut anzuknüpfen ist. Citizen Science kann eine ergänzende Perspektive als Teilfrage für wissenschaftliche Projekte bieten, um den Wissenstransfer und den Wissensaustausch zwischen Forschenden und Akteuren der Gesellschaft und Politik zu ermöglichen. Für die weitere Förderung der Integration des Ansatzes in bestehende und zukünftige Forschungstätigkeiten und -vorhaben gilt es, Kapazitäten für Citizen Science zu entwickeln und auszubauen. Hierzu sollen unter anderen weiteren Veranstaltungen zum Thema Citizen Science stattfinden, die sich z.B. mit der Sicherung von Datenqualität und Ehrenamtsmanagement beschäftigen. Erste Erfahrungen zur Konzeption und praktischen Umsetzung von Citizen Science werden aktuell im Verbundprojekt MonViA gesammelt. ; Citizen science – translated into German as "Bürgerforschung" or "Bürgerwissenschaften" - is widely discussed in science, in the media and in politics as an approach to involve citizens in research processes. The opportunities to participate in research are not new; numerous volunteers have always investigated their natural environment and contributed to the increase in knowledge about the natural world by providing scientific data for the scientific community. What is new are numerous opportunities for participation in various forms such as being part as an citizens in sciences (as a socio-political concept for self-determination and personal responsibility), taking part in a scientific activity and taking responsibility such as caring and sharing knowledge generated through the development and wide use of modern internet technologies. These developments are also supported by the willingness and knowledge of science to align research more closely along societal needs and demands and to involve society's actors in research processes at an early stage. The lunch to lunch workshop entitled "Citizen Science - New Participation Format for Research in the Agricultural, Forestry, Fisheries and Rural Areas" took place from March 11 to March 12, in 2020 with more than 30 participants from the Thünen Institute and partner organizations. Citizen Science projects and established were presented and potentials for the integration of citizen science in research at Thünen were discussed. Among the participants there was an agreement that citizen science has great potential for the respective thematic areas of the Thünen Institute, whereby the experience and knowledge of the social science research at the Thünen Institute is particularly important to be integrated and acknowledged. Citizen Science can offer a supplementary perspective as a sub-question for scientific projects to enable knowledge transfer and knowledge exchange between researchers and stakeholders in society and politics. To further promote the integration of this approach into existing and future research activities and projects, it is important to develop and expand capacities for citizen science at Thünen-Institut. For this purpose, other events on the topic of Citizen Science will take place, e.g, dealing with data quality assurance and volunteer management. Initial experience in the conception and practical implementation of Citizen Science is currently being collected in the MonViA research project.