Firm reputation und incentives to "Milk": pending patents
In: CESifo working papers 4355
In: Industrial organisation
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In: CESifo working papers 4355
In: Industrial organisation
In: Liberal: das Magazin für die Freiheit, Band 50, Heft 3, S. 44-46
ISSN: 0459-1992
The importance of data for economic growth and development in Germany and Europe is undisputed. This study identifies various factors that may cause market failures for the good "data". As a consequence, markets alone may not lead to efficient allocation of, optimal access to and sufficient participation in data that is collected and stored. At present, different market-based, political and regulatory efforts are being undertaken in this context: State intervention such as a right to data access is pursued in parallel with private sector solutions such as data trusts or platforms. Given the complex issues underlying potential market failures, competition between different solutions is welcome.
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In: CESifo Working Paper Series No. 4355
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In: Information economics and policy, Band 40, S. 26-40
ISSN: 0167-6245
In: Information Economics and Policy, Forthcoming
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Der Verein für Socialpolitik hat auf seiner Jahrestagung im September diesen Jahres Leitlinien zu Standards von Evaluationen wirtschaftspolitischer Maßnahmen verabschiedet. Diese Leitlinien formulieren einen einheitlichen Bewertungsmaßstab für die Güte von Programmevaluationen. Der Beitrag stellt die Grundzüge der neuen Leitlinien des VfS kurz dar und vergleicht sie mit der Maryland Scientific Methods Scale (SMS), einem internationalen Maßstab. Abschließend wird anhand von Beispielen aus anderen Politikfeldern in Deutschland sowie aus dem Ausland dargelegt, dass gute Evaluationen durchaus umsetzbar sind und entscheidend zu einer besseren Politik beitragen können.
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In: CESifo Working Paper Series No. 3358
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Working paper
Diese Studie untersucht empirisch die Auswirkungen eines Neuzulassungsverbots für Personenkraftwagen (Pkw) und leichte Nutzfahrzeuge (Nfz) mit Verbrennungsmotor ab dem Jahr 2030. Sie gliedert sich in drei Teile: In Kapitel 2 werden potentielle negative Folgen und Risiken eines solchen Verbots auf die Leistungsfähigkeit und Beschäftigung in der deutschen Industrie untersucht. In Kapitel 3 liegt der Fokus auf den Innovationsanreizen der deutschen Automobilindustrie in den Bereichen Verbrennungsmotor und alternative Antriebstechnologien. Kapitel 4 analysiert schließlich die Umweltauswirkungen eines Zulassungsverbots. ; We use empirical methods to analyze the effects of contemplated legislation banning permits for new cars and light trucks with internal combustion engines starting in 2030. The study has three distinct parts: In Chapter 2, we quantify the potential detrimental effects and risks of such a ban for the productivity and employment in the German industry. Chapter 3 focusses on the German automotive industry's incentives to innovate in the areas of combustion engines as well as alternative propulsion systems. Chapter 4 analyzes the effects of a ban on the environment, in particular CO2 emissions.
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In: CEPR Discussion Paper No. DP16653
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In: CESifo Working Paper No. 7680
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