Kinder als Rezipienten von Onlinewerbung: Triangulationsstudie zum Onlinewerbeangebot und der Werbekompetenz von Grundschülern
In: Medienbildung und Gesellschaft Band 40
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In: Medienbildung und Gesellschaft Band 40
In: Routledge studies in European communication research and education 3
"In the past decade, digital games have become a widely accepted form of media entertainment, moving from the traditional 'core gamer' community into the mainstream media market. With millions of people now enjoying gaming as interactive entertainment there has been a huge increase in interest in social multiplayer gaming activities. However, despite the explosive growth in the field over the past decade, many aspects of social gaming still remain unexplored, especially from a media and communication studies perspective. Multiplayer: Social Aspects of Digital Gaming is the first edited volume of its kind that takes a closer look at the various forms of human interaction in and around digital games, providing an overview of debates, past and present. The book is divided into five sections that explore the following areas: - Social Aspects of Digital Gaming - Social Interactions in Virtual Worlds - Online Gaming - Co-located and Console Gaming - Risks and Challenges of Social Gaming This engaging interdisciplinary book will appeal to upper level students, postgrads and researchers in games research, specifically those focusing on new media and digital games, as well as researchers in media studies and mass communication"--
In dem Beitrag plädieren die Autorinnen dafür, dass eine Medienpädagogik, die sich als Schlüsseldisziplin in einer digitalisierten Welt versteht, Vorbildfunktion übernehmen kann: Um den Kulturwandel in der Bildungslandschaft stärker zu fördern, kann die Medienpädagogik die Idee offener Bildung und die Verbreitung von Open Educational Resources (OER) noch nachhaltiger in Praxis und Forschung etablieren. Es wird zunächst der bildungspolitische Hintergrund von Offenen Bildungsmaterialien dargestellt und international verordnet. Darüber hinaus werden die Potenziale von OER für die medienpädagogische Praxisarbeit aufgezeigt. Die Relevanz von OER zeigt sich in traditionellen Schulpraktiken, die noch nicht primär Kreativität und Kooperation lehren – obwohl dies relevante Kompetenzen für die Zukunft sind. Die Autorinnen zeigen, dass neue Formen des Lehrens und Lernens aufgrund fortschreitender Digitalisierung im Bildungsbereich dringender denn je sind. OER werden vor dem Hintergrund als ein Vehikel für den notwendigen Kulturwandel beschrieben. Die aktuellen bildungspolitischen Entwicklungen legen nahe, dass jetzt der richtige Zeitpunkt ist, um den OER-Gedanken noch nachhaltiger in der medienpädagogischen Praxisarbeit zu verankern und somit verstärkt innerhalb der Medienpädagogik und anderen Disziplinen zu verbreiten. ; The authors argue that media pedagogy – as a key discipline in a digitalized world – can act as a role model. Promoting a cultural change in the educational landscape, media pedagogy can thus establish the idea of open education and the spread of Open Educational Resources (OER) even more in practice and research. After describing the educational background of open educational resources in the international framework, the potential of OER for practical media education work is analysed. OER's relevance is shown in traditional school practice which is not yet primarily teaching creativity and cooperation – skills needed for the future. The authors show that new forms of teaching and learning are more urgent than ever due to advancing digitalization in the field of education. Because of that, OER can become the vehicle for the necessary cultural change. Moreover, current developments in education policy suggest that now is the right time to firmly anchor the concept of OER in media pedagogy's practical application and thus to spread it more widely within media pedagogy and other disciplines.
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