Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Alternativ können Sie versuchen, selbst über Ihren lokalen Bibliothekskatalog auf das gewünschte Dokument zuzugreifen.
Bei Zugriffsproblemen kontaktieren Sie uns gern.
12 Ergebnisse
Sortierung:
In: Digital culture & society, Band 8, Heft 2, S. 107-122
ISSN: 2364-2122
In: Digital culture & society, Band 3, Heft 1, S. 139-146
ISSN: 2364-2122
Abstract
This essay traces the genealogy of urban and mobile media hacking. It is argued that the forerunners of urban hacking were artists active within the Fluxus scene and Viennes Actionism. Their artistic practices can be seen as precursors for more recent interventions in public and particular urban spaces which have been described as "urban hacking." These developments appear genealogically and are also related to a turn towards individual media production: the introduction of the Portapak video camera brought about grassroots media activism and influenced the institutionalisation of public television.
In: ars digitalis
Corona-Shows im Fernsehen -- Gender und Corona -- Coronabilder der ARD (empirischer Beitrag).-Die Corona-Diskurse in ARD und ZDF -- Das Virus im Internet und die persönlichen Bezugnahmen dazu -- Pandemiefilme -- Machtpolitik im Pandemiefilm -- Umgang von Twitter -- Digitale Ästhetiken der Corona-Krise -- Umgang mit dem Tod durch erzwungene Intensivmedizin.-Verschwörungstheorien.-Datenpolitiken und ihre Visualisierungen -- Corona-Memes -- Inanimate Virus (Experiment mit kollektiver Autorschaft) -- Corona und Computerspiel -- Analyse der Video-Aktion "Wir bleiben zuhause" -- Medienästhetik der Premediation -- Televisuelle Geisterspiele -- Corona-Memes.-Ernähungsbotschaften im Twitter-Diskurs -- Krisenberichterstattung zwischen Information, Einschüchterung und Disziplinierung.
In: Reihe Siegen Bd. 143
In: Anglistische Abteilung
In: Studies for the International Society for Cultural History
In: Studies for the International Society for Cultural History Ser.
In: Focal point Band 17
In: Cities and Cultures 7
Frontmatter -- Acknowledgements -- Table of Contents -- Introduction: About Space as a Media Product -- Part I Cartographies -- 1. Mapping Empire: Knowledge Production and Government in the Nineteenth-Century Ottoman Empire -- 2. Who Maps Middle Eastern Geographies in the Digital Age? Inequalities in Web 2.0 Cartographies in Israel/Palestine -- 3. Taking the Battle to Cyberspace : Delineating Borders and Mapping Identities in Western Sahara -- 4. Wargaming the Middle East: The Evolution of Simulated Battlefields from Chequerboards to Virtual Worlds and Instrumented Artificial Cities -- Part II Movements -- 5. Iranian Internet Cinema, a Cinema of Embodied Protest : Imperfect, Amateur, Small, Unauthorized, Global -- 6. From Amateur Video to New Documentary Formats : Citizen Journalism and a Reconfiguring of Historical Knowledge -- 7. Cinematic Spaces of 'the Arab Street' : Mohamed Diab's Inverted Road Movie Clash (2016) -- 8. Body-Space-Relation in Parkour : Street Practices and Visual Representations -- 9. Mediated Narratives of Syrian Refugees : Mapping Victim-Threat Correlations in Turkish Newspapers -- Part III Agencies -- 10. Documenting Social Change and Political Unrest through Mobile Spaces and Locative Media -- 11. Reframing the Arab Spring : On Data Mining and the Field of Arab Internet Studies -- 12. Where is Iran? Politics between State and Nation , Inside and Outside the Polity -- 13. Mapping Genocide? Giving Visual Memory to Oral Culture -- 14. Reconfiguring the Kurdish Nation on YouTube : Spatial Imaginations, Revolutionary Lyrics, and Colonial Knowledge -- Index