Strategies in failure management: scientific insights, case studies and tools
In: Management for professionals
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"This book offers a comprehensive overview of failure in business, management and consulting. It features contributions by experts from diverse fields, who share unique insights from their real-life experiences. Readers will find perspectives from leadership, project management, change management, innovation management, human resource management, counseling, restructuring, entrepreneurship and sports. Each chapter combines the latest empirical findings with relevant case studies, making for a unique book that offers a fascinating exploration of the largely unexplored area of setbacks, pitfalls, flops and disappointments in the business world."--
In: Economica, Volume 85, Issue 340, p. 771-792
ISSN: 1468-0335
As credit constraints exclude some firms from external finance and thus from market entry, they affect prices and markups by altering the degree of competition. Lower credit constraints allow less productive firms to enter with the following consequences. On the one hand, more competition tends to reduce average prices, but on the other hand, less productive firms charge above‐average prices. The overall effect is thus ambiguous. We therefore formulate and structurally estimate a quantitative multi‐country version of the model to gauge the direction and magnitude of the effects of credit constraints in a model with variable firm‐specific markups over marginal costs. In a sample of 11 European countries' manufacturing sectors between 2000 and 2005, we find that an abolishment of credit constraints reduces markups by about 6.1% on average, while average prices are predicted to increase by 1.6%. The latter indicates that the effect of credit constraints on productivity dominates the one on competition.
Wie können Innovationsprojekte erfolgreicher gestaltet werden? Anspruch und Wirklichkeit des Innovationsmanagements liegen oft weit auseinander: Zwar werden zunehmend Innovationen begonnen, viele Projekte bleiben aber erfolglos. Untersuchungen in über 100 Unternehmen machen deutlich: Innovationen sind zu verschieden und zu komplex, um sie nach Checklisten und Ablaufplänen durchführen zu können. Es gibt jedoch flexible Formen der Zusammenarbeit und förderliche Organisationskulturen, mit denen sich die Erfolgsrate von Innovationen deutlich erhöhen lässt. Das vorliegende Buch stellt aus wissenschaftlicher und praktischer Perspektive Möglichkeiten zur Förderung von Innovationen vor: Identifikation von Treibern und Hemmnissen bei Innovationen Konkrete Fälle zeigen wie Unternehmen Innovationen verankern "Innovationspromotoren" können die Geschäftsleitung bei der Überwindung von Innovationshürden unterstützen Worauf Firmen beim Engagement von Beratern achten sollten.