Diversifikation und Unternehmenserfolg: Diversifikationserfolge und -risiken bei unterschiedlichen Marktstrukturen und Wettbewerb
In: OIKOS · Studien zur Ökonomie 21
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In: OIKOS · Studien zur Ökonomie 21
In: Australasian marketing journal: AMJ ; official journal of the Australia-New Zealand Marketing Academy (ANZMAC), Volume 24, Issue 3, p. 244-246
In: Marketing theory, Volume 11, Issue 1, p. 51-73
ISSN: 1741-301X
This work offers a framework for researchers by linking service-dominant (S-D) logic to an intersubjective stream of philosophy of science. Service-dominant logic has resonated in marketing, but no existing research has attempted to link S-D logic with basic meta-theory to provide a framework. Since the range of philosophies of science (isms) referred to in the marketing literature is broad, varying from 'realism' to 'relativism', from 'positivism' to 'constructivism' and from 'structuralism' to 'post-structuralism/postmodernism', first the different isms are grouped into four main groups/streams and then S-D logic is analyzed and classified according to these streams. The four streams are: object-orientation (realism, positivism, empiricism, and so on); subject orientation (constructivism, interpretivism, and so forth); intersubjective orientation (social constructionism, pancritical rationalism, methodological constructivism, and so on); and sign orientation (post-structuralism, postmodernism, and variations). S-D logic is mainly underpinned by an intersubjective orientation and has a huge potential for further development both in and for marketing if seen from a sign-orientated, post-structural perspective and linked to the theory of practices.
Ein besonderer Kreis von Ländern sind die Transformationsländer. Ziel der Transformation ist es, die totalitären Gesellschaften mit ihrer ineffizienten Kommandowirtschaft in liberale demokratische Zivilgesellschaften mit einer marktwirtschaftlichen Struktur umzuwandeln und dadurch die Entwicklungskräfte dieser Gesellschaften zu befreien und zu entfalten. Die neu gewonnene Freiheit und die Selbstverantwortung der Menschen können das oben umschriebene Niveau der menschlichen Entwicklung besonders in diesen Ländern erhöhen. Auf der anderen Seite wird seit Anfang der 90er Jahre diese Entwicklung in den meisten Transformationsländern immer wieder von wirtschaftlichen Turbulenzen begleitet. So wirkt sich die neu gewonnene Freiheit noch sehr unterschiedlich und eher zögerlich auf das humanitäre Entwicklungsniveau der Transformationsländer aus. Dies schlägt sich in den bisher publizierten jährlichen Human-Development-Reports durch die Verminderung des Human-Development-Indexes (HDI) vieler Transformationsländer nieder.
BASE
In: Berichte / Forschungsinstitut der Internationalen Wissenschaftlichen Vereinigung Weltwirtschaft und Weltpolitik (IWVWW) e.V, Volume 9, Issue 79, p. 47-66
ISSN: 1022-3258
World Affairs Online
In: Marketing theory, Volume 12, Issue 2, p. 213-217
ISSN: 1741-301X
In: Marketing theory, Volume 12, Issue 2, p. 219-223
ISSN: 1741-301X
In: Marketing theory, Volume 14, Issue 3, p. 249-268
ISSN: 1741-301X
Resource integration, as it relates to value creation, has recently been a key aspect of the discussions about service-dominant (S-D) logic. However, the majority of research pays relatively little explicit attention to the process of theorizing and the epistomological and ontological assumptions upon which the theorizing process is based. This article addresses these issues. The processes that relate to theorizing and developing strong theory are discussed. We then examine how to conceptualize 'resources' and 'resource integration' following differing ontological and epistemological assumptions that guide the theorizing process. Research recommendations to help navigate through the finer details underlying the theorizing process and to advance a general theory of resource integration are developed.