Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Alternativ können Sie versuchen, selbst über Ihren lokalen Bibliothekskatalog auf das gewünschte Dokument zuzugreifen.
Bei Zugriffsproblemen kontaktieren Sie uns gern.
23 Ergebnisse
Sortierung:
In: The Triple Challenge for Europe, S. 143-169
In: Research Policy, Band 27, Heft 4, S. 385-395
In: Berufsbildung: Europäische Zeitschrift, Heft 6, S. 28-35
ISSN: 0378-5106
In: Economic and industrial democracy, Band 10, Heft 2, S. 248-251
ISSN: 1461-7099
In: Economic and industrial democracy: EID ; an international journal, Band 10, Heft 2, S. 248-251
ISSN: 0143-831X
In: (2016) Oxford Development Studies, 44:1, 113-133. DOI: 10.1080/13600818.2015.1111319
SSRN
In: Oxford development studies, Band 44, Heft 1, S. 113-133
ISSN: 1469-9966
In: Berufsbildung: Europäische Zeitschrift, Heft 16, S. 43-51
ISSN: 0378-5106
Die internationale Diskussion in Forschung und Politik über Lernen und Ausbildung konzentrierte sich in starkem Maße auf die formalen Bildungssysteme. Auch bei der Analyse des Abbrecherproblems und in der Diskussion über Gegenmaßnahmen wurde ein ähnlicher Ansatz verfolgt. Der Beitrag zeigt einen spezifisch nordischen Ansatz, das Problem der Ausbildungsabbrecher anzugehen. Bildung für Schulabbrecher, deren sich das formale öffentliche Schulwesen in Schweden nur unzureichend annimmt, ist für die schwedischen Volkshochschulen eine Herausforderung und eine Chance zugleich. Der Beitrag analysiert die Leistungen der Volkshochschulen bei der Wiedereingliederung von Schulabbrechern, stellt die Entwicklung dieses komplementären Schulsystems in Schweden dar und geht auf seine Probleme sowie gegenwärtige und potentielle Möglichkeiten ein, dem Problem der Schulabbrecher zu begegnen. (BIBB2)
In: Sociologisk forskning: sociological research : journal of the Swedish Sociological Association, Band 30, Heft 3, S. 30-46
ISSN: 2002-066X
In: Futures, Band 19, Heft 6, S. 635-650
In: Futures: the journal of policy, planning and futures studies, Band 19, Heft 6, S. 635
ISSN: 0016-3287
In: Futures: the journal of policy, planning and futures studies, Band 19, Heft 6, S. 635-650
ISSN: 0016-3287
"Europe is confronted by an intimidating triple challenge--economic stagnation, climate change, and a governance crisis. This book demonstrates how these three challenges are closely inter-related. A return to economic growth cannot come at the expense of greater risk of irreversible climate change. Instead, what is required is a reconceptualization of what is intended by 'economic development' and a fundamental transformation of the economy to a new 'green' trajectory, based on rapidly diminishing emission of greenhouse gases. This entails a much greater emphasis on innovation in all its forms--not just technological. Innovation policy must be placed at the very heart of industrial policy and indeed of economic policy more broadly. Other parts of the world are also facing varying forms of the triple challenge, and while the governance challenge may not be exactly the same as for Europe and the EU, Europe is uniquely placed to take the lead in addressing the triple challenge. While this may well entail certain costs in the short term, it will undoubtedly bring considerable benefits in the longer term."--
Europe is confronted by an intimidating triple challenge: economic stagnation, climate change, and a governance crisis. This book demonstrates how these challenges are inter-related, and discusses how they can be dealt with more effectively in order to arrive at a more economically secure, environmentally sustainable and well governed Europe.