Digitalisierung des Alltags.; Was ist Pervasive Computing?
In: Aus Politik und Zeitgeschichte: APuZ, Heft B 42/2003
ISSN: 0479-611X
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In: Aus Politik und Zeitgeschichte: APuZ, Heft B 42/2003
ISSN: 0479-611X
In: Aus Politik und Zeitgeschichte: APuZ, Band 53, Heft 42, S. 6-12
ISSN: 0479-611X
In: Aus Politik und Zeitgeschichte: APuZ, Heft B 42, S. 6-12
ISSN: 2194-3621
"Der stetige Fortschritt der Mikroelektronik und Kommunikationstechnik hat einen Punkt erreicht, an dem es möglich wird, kleinste Computerprozessoren und mikroelektronische Sensoren in Alltagsgegenstände zu integrieren und diese so mit einem 'smarten' Verhalten auszustatten. Die langfristigen Auswirkungen einer derart tief greifenden Integration von Informationstechnologie in unseren Alltag sind bisher noch kaum abzusehen: Wenn gewöhnliche Dinge miteinander kommunizieren können und wissen, welche anderen Gegenstände oder Personen in der Nähe sind und was in der Vergangenheit mit ihnen geschah, dann dürfte dies über kurz oder lang größere wirtschaftliche und soziale Konsequenzen haben und zum Politikum werden." (Autorenreferat)
In: The information society: an international journal, Band 35, Heft 3, S. 122-142
ISSN: 1087-6537
A set of designer guidelines from the European Union offers the first step in building privacy-aware systems.
BASE
In: International Journal of Social Media and Online Communities, Band 16, Heft 1, S. 1-19
ISSN: 2642-2255
An online survey of 200 participants was conducted on the experiences of sharing material and immaterial artifacts, focusing on interaction with non-media content types. The survey included six categories of sharing: music preferences, travel plans, sports activities, apartments and vehicles, virtual items in online games, and dietary preferences. The study identified factors that motivate participation in content-mediated interaction: discovery, curating self, connectedness, collaboration, enjoyment, and instrumental motivations, as a set of six motivating factors driving contemporary sharing practices. The authors consolidated findings from earlier work on motivations to share personal content, validating the set of motivating factors with the six selected non-media types of content. The results suggest that both extrinsic and intrinsic motivations affect content sharing practices. Furthermore, motivating factors were mapped to the reported positive and negative experiences, in order to understand their relation and to discuss their capacity to guide user experience design.
In: Lecture notes in computer science 4952
SSRN