Forum Schall - Ringversuch 2008: Vergleichsberechnungen für Umgebungslärm
In: Report [N.F.] 230
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In: Report [N.F.] 230
In: St. Galler Beiträge zum integrierten Management Bd. 13
In: Uniscope. Publikationen Der Sgo Stiftung
Die Schnelllebigkeit technologischer Innovationen, steigende Kundenanforderungen und verstärkter globaler Wettbewerb haben der Technology Adoption in vielen Unternehmen zuletzt höchste strategische Priorität verliehen - doch nicht alle kommen damit gleichermassen zurecht. Einige Dienstleister sind mit grossen Herausforderungen konfrontiert, da die Einbindung von Technologien in die Leistungserbringung lange nicht zum Kern ihrer Geschäftstätigkeit gehörte. Logistikdienstleister (LDLs) etwa haben Probleme mit dem derzeitigen Druck zur Technology Adoption. Besonderheiten wie die Asset-Intensität von Logistikleistungen oder der regelmässige Einsatz von Subunternehmern erschweren die Einführung von Technologien. Während die Forschung zu Technology Adoption im Allgemeinen stark zunimmt, wurden spezifische Aktivitäten der Adoption bisher nur unzureichend behandelt - gerade aus der Perspektive von LDLs. Die vorliegende Dissertation strebt nach Erklärungen, warum einige LDLs weniger Schwierigkeiten als andere mit der Technology Adoption haben und untersucht drei dazugehörige Aktivitäten: (1) die Suche, (2) den Zugang und (3) die Diffusion. Als theoretisches Fundament der Untersuchungen dienen Diffusionstheorie, Absorptionstheorie, Prinzipal-Agent Theorie sowie die aufmerksamkeitsbezogene Sicht. Die Forschung umfasst drei qualitative Beiträge. Eine erste Studie zu externen Treibern des Suchverhaltens stützt sich auf ein vergleichendes Fallstudiendesign mit sieben Fällen. Eine zweite Studie zu den Auswirkungen des Technologiezugangs auf den Integrationserfolg basiert auf zehn Fallstudien. Eine dritte Studie über die Informationsverteilung bei vertikalen, interorganisationalen Technologiediffusionen verfolgt ein mehrstufiges Fallstudiendesign mit vier Fällen. Die Ergebnisse weisen darauf hin, dass (1) die Unternehmensgrösse die Wirkung externer Treiber auf das Suchverhalten von LDLs beeinflusst, (2) die Wahl des Technolo
In: Wasserwirtschaft: Hydrologie, Wasserbau, Boden, Ökologie ; Organ der Deutschen Vereinigung für Wasserwirtschaft, Abwasser und Abfall, Band 105, Heft 13, S. 120-124
ISSN: 2192-8762
In: MTZ - Motortechnische Zeitschrift, Band 85, Heft 6, S. 30-36
ISSN: 2192-8843
In: MTZ worldwide, Band 85, Heft 6, S. 30-37
ISSN: 2192-9114
Noise legislation in Austria does not provide an assessment of the cumulative effect of noise from different sources. The desire of citizens for a total noise assessment is getting stronger. Within the pilot project "Gesamtlärmbetrachtung" (Total Noise Investigation) Innsbruck, data from 1031 face-to-face interviews were correlated with exposure data from road, rail and air traffic noise. The interviews were selected in clusters according to the exposure combinations of these three sources. In addition to exposure-response relationships, it has also been found that the annoyance response to air and rail traffic noise is independent of the background noise from road traffic. The total noise annoyance response shows a cumulative effect in each source considered. From the source specific exposure-response relationships, a total noise assessment model based on the annoyance equivalents model was developed. This model is more suitable than the dominant source model and thus also considerable for legal application.
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In: Truppendienst, Heft 6, S. 574-577
In: Walter, J., Kellermanns, F. W., & Lechner, C. (2012). Decision making within and between organizations: Rationality, politics, and alliance performance. Journal of Management, 38(5): 1582–1610.
SSRN
Motorcycle noise is an increasing noise problem, especially in Alpine valleys with winding roads and low environmental noise. The annoyance response to motorcycle engine noise is extraordinarily high in comparison to other traffic noise and cannot be explained by standard noise assessment curves. Therefore, the Tyrolean state government decided to initiate a multi-purpose study. Exposures were calculated based on sound-measurements taken across the entire district of Reutte in the western part of the State of Tyrol and a telephone survey (n = 545) was conducted with regional participants. The influence of demographic characteristics; sensitivity to noise; attitudes towards motorcycles and background noise on the annoyance was examined using bivariate analyses. In addition; exposure-response curves and their 95% confidence intervals with cut-off points of 60% and 72% for "highly annoyed" were created. The exposure annoyance response curves for motorcycle noise show a shift of more than 30 dB in annoyance reaction compared to other road traffic noise. The annoyance response to motorcycle noise in this Alpine region is concentrated on summer Sundays and Saturdays and is independent of the background exposure caused by other road traffic
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