Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Alternativ können Sie versuchen, selbst über Ihren lokalen Bibliothekskatalog auf das gewünschte Dokument zuzugreifen.
Bei Zugriffsproblemen kontaktieren Sie uns gern.
34 Ergebnisse
Sortierung:
In: Geschichte und Gesellschaft 42. Jahrgang, Heft 2 (April/Juni 2016)
In: Kritische Studien zur Geschichtswissenschaft Band 170
In: Journal of modern European history: Zeitschrift für moderne europäische Geschichte = Revue d'histoire européenne contemporaine, Band 17, Heft 1, S. 98-115
ISSN: 2631-9764
Zusammenfassung Recent historiography stresses the 'fundamentally transnational' character of '1968'. The revolt against traditional sexual mores in this vein appears to be one aspect of a transnational or even global 'youth revolt'. However, when looking beyond slogans such as 'Make love, not war' and the iconic images of Berlin's 'Kommune 1', we discover fundamental differences in the ways in which protest movements dealt with sexuality. While 'liberating' sexuality in the early 1960s became a core concern of the German New Left, the respective French and British movements paid the topic only scant attention. The article discusses causes and consequences of these divergent paths. It shows that in 1968, the prominence, strategic use and political concept of sexuality in the protests differed widely – a fact that should prompt us to reconsider accepted assumptions about the 'transnational' 1960s.
Over the last few years the 1970s have come into the focus of historians in Britain, France and Germany. The recent historiographical debates on the decade largely remain anchored in national contexts however. A comparative analysis of French and British narratives about the 1970s shows the degree to which historical interpretations of the decade remain shaped by contemporary perceptions, political strategies and historiographical traditions. This article argues that we need a real transnational historical dialogue in order to question and deconstruct the implicit assumptions which shape our interpretations of the decade.
BASE
In: Bildung in Deutschland nach 1945. Transnationale Perspektiven.
In: Frieden lernen. Friedenspädagogik und Erziehung im 20. Jahrhundert., S. 181-198
In: European history quarterly, Band 41, Heft 2, S. 377-379
ISSN: 1461-7110
In: Neue politische Literatur: Berichte aus Geschichts- und Politikwissenschaft ; (NPL), Band 55, Heft 3, S. 443-447
ISSN: 0028-3320
In: Neue politische Literatur: Berichte aus Geschichts- und Politikwissenschaft, Band 2010, Heft 3, S. 421-446
ISSN: 2197-6082
In: Neue politische Literatur: Berichte aus Geschichts- und Politikwissenschaft ; (NPL), Band 55, Heft 3, S. 429-432
ISSN: 0028-3320
In: Neue politische Literatur: Berichte aus Geschichts- und Politikwissenschaft ; (NPL), Band 55, Heft 3, S. 421-422
ISSN: 0028-3320
In: Neue politische Literatur: Berichte aus Geschichts- und Politikwissenschaft ; (NPL), Band 55, Heft 3, S. 424-426
ISSN: 0028-3320
In: Neue politische Literatur: Berichte aus Geschichts- und Politikwissenschaft ; (NPL), Band 55, Heft 3, S. 426-427
ISSN: 0028-3320
In: Neue politische Literatur: Berichte aus Geschichts- und Politikwissenschaft ; (NPL), Band 55, Heft 3, S. 427-428
ISSN: 0028-3320