How terrorism is portrayed by the news media, and thus perceived by the public, is directly linked to government's foreign policy goals. Steven Livingston demonstrates the complex interactions among the press, the public, and political actors in illuminating a policymaking process that relies on image management as one strategy in achieving policy objectives-not just in combating terrorism but also in handling other foreign policy problems.
'Bits and Atoms' explores the governance potential found in the explosive growth of digital information and communication technology in areas of limited statehood. The chapters explore when and if the growth in digital technology can fill some of the governance vacuum created by the absence of an effective state.
Zugriffsoptionen:
Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Das Boomerang-Modell von Keck und Sikkink (1998) und das Spiral-Modell von Risse, Ropp und Sikkink (1999) bestimmen einen großen Teil der wissenschaftlichen Debatte über die Verbreitung von Menschenrechtsnormen. Beiden Modellen liegt im Kern der 'Informationsaustausch' unter Angehörigen breiter Koalitionen zugrunde, die die bessere Einhaltung der Menschenrechtsnormen befürworten. Das aktualisierte Spiral-Modell (2013) bietet eine kontextspezifischere und mehrdeutigere Zusammenstellung von Akteuren und Prozessen, als dies in den ersten Boomerang- und Spiral-Modellen der Fall war. In diesem Zusammenhang untersuchen wir die Auswirkungen eines breiten Spektrums an digitalen Technologien auf die Advocacy-Arbeit von Nichtregierungsorganisationen im Bereich der Menschenrechte und wie diese den Informationsaustausch im 21. Jahrhundert beeinflussen. Herkömmlicherweise wird Beweismaterial bei Menschenrechtsuntersuchungen in direktem Austausch unter Aktivist/Innen und bei Erkundungsmissionen gesammelt. Unserer Argumentation zufolge schaffen Cluster von digitalen Technologien "digital affordances", die nichtstaatlichen Akteuren Werkzeuge zur Stärkung ihrer Fähigkeit verschaffen, wissenschaftlich fundierte Informationen zu sammeln, Akteure unter Druck zu setzen und sie zur Einhaltung weitgehend gemeinsamer Menschenrechtsnormen zu verpflichten. Ob dies auch zu einer besseren Einhaltung der Normen führt, ist weniger klar. ; Keck and Sikkink's boomerang model (1998) and Risse, Ropp, and Sikkink's spiral model (1999) anchor much of the scholarly debate about human rights norms propagation. At the heart of both models is "information exchange" among members of broad coalitions advocating for better compliance with human rights norms. An updated spiral model (2013) offers a more liminal, ambiguous, and conditional set of actors and processes than appeared in the first boomerang and spiral models. In this context, we consider the effects of a wide array of digital technologies on human rights NGOs advocacy work and how they affect ...
Early CNN effect research considered policy effects associated with cumbersome satellite uplinks of limited capacity. Today, nearly ubiquitous mobile telephony and highly portable satellite uplinks enable high-speed data transmission, including voice and video streaming, from most remote locations. Also, important geopolitical realignments have occurred since the end of the Cold War. The US is now challenged by new economic and cultural powerhouses, and by the rise of networked nonstate actors. It is not simply a matter of realignment among nation-states, as the original CNN effects research noted, but also a realignment between the type, scope and scale of actors involved in global governance. Rather than confining the argument to a consideration of media effects on state policy processes, this article argues that important technological and political developments call for a new research path, one that centers on the relationship between governance and the nature of a given information environment.