Das Wirtschaftsrecht der internationalen Telekommunikation in Spanien
In: Law and economics of international telecommunications 10
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In: Law and economics of international telecommunications 10
In: International journal of public opinion research, Band 11, Heft 1, S. 101-102
ISSN: 0954-2892
In: Political communication, Band 15, S. 225-238
ISSN: 1058-4609
Examines the effect of newspaper political advertising on television and newspaper news agendas, the effect of TV news on the TV political advertising agenda, and reciprocal intermedia effects of the reporting of candidate attributes.
In: European journal of communication, Band 7, Heft 2, S. 241-259
ISSN: 0267-3231
"Das Spanien der Post-Franco-Ära hat eine Rundfunkstruktur geerbt, die für Europa einzigartig ist: ein gemischtes Radiosystem mit kommerziellen und öffentlichen Elementen zusammen mit einem staatlich geführten nationalen Fernsehsystem, das aus öffentlichen Mitteln und Werbeeinnahmen finanziert wird. Der Inhalt der Nachrichten in allen Bereichen wurde von der Regierung streng reglementiert. Das neue demokratische Spanien hat den Zuständigkeitsbereich des öffentlichen Fernsehwesens erweitert und auch regionale Fernsehkörperschaften in den 'autonomen Regionen' geschaffen. Trotz einer prinzipiellen Vereinbarung, daß das Rundfunkwesen demokratisiert werden sollte, bleibt das Fernsehwesen in der Praxis von den Regierungsparteien dominiert. Die spätere Gesetzgebung, die den kommerziellen Fernsehsektor genehmigte, führte zu einem Kampf um Werbung und Zuschauer, verursachte eine finanzielle Krise des staatlichen Fernsehens und hat dessen Identität als wirklich öffentliche Dienstleistung unterminiert. Die Finanzkrise, die wachsende nationale Bedeutung des jetzt föderalistisch organisisierten Netzwerks der 'autonomen Regionen', sowie die Erscheinungen von lokalen und Kabel-Fernsehsendern erfordern eine Neubewertung der Rundfunkpolitik Spaniens." (Autorenreferat)
In: West European politics, Band 8, Heft 2, S. 122
ISSN: 0140-2382
In: West European politics, Band 8, Heft 2, S. 122-136
ISSN: 0140-2382
Merkmal des spanischen Rundfunk- und Fernsehwesens ist seit der Franco-Ära die enge Kontrolle durch die Regierung. Bei der Untersuchung des Zeitraums vom Bürgerkrieg bis in die Gegenwart wird die Kontinuität dieser Kontrolle trotz eines Wechsels der Regime und der Regierungseliten festgestellt. Weder im Hinblick auf die Entwicklung privater Konkurrenz noch im Hinblick auf größere Ausgewogenheit bei der politischen Informationsvermittlung ist eine Liberalisierung bisher eingetreten. (AuD-Hng)
World Affairs Online
In: International journal of public opinion research, Band 10, Heft 4, S. 335-348
ISSN: 0954-2892
Data obtained via 1995 election interviews with 299 residents of Pamplona, Spain, are used to explore the hypotheses that an increment in media use for political information corresponds to (1) an increment in community consensus about social priorities (first-level agenda setting); & (2) an increment in community consensus about politicians' attributes (second-level agenda setting). Analysis of first-level effects, largely replicating US research, shows that a trend toward consensus in an agenda of issues is also present among the Spanish public. Analysis of the agendas of substantive & affective characteristics of political candidates shows that the pattern of increasing social consensus is also present at the second level of agenda setting. Increasing consensus in the affective agenda of candidates' characteristics among different population subgroups suggests that the news media, especially TV, contribute to more homogeneous evaluations of rival political candidates, leveling out ideological changes in democratic societies. 1 Table, 4 Figures, 14 References. Adapted from the source document.
In: International journal of public opinion research, Band 14, Heft 2, S. 175-192
ISSN: 0954-2892
This study investigates how young Asians & Europeans perceive the strength of US media effects on their culture. Based on Davison's (1983) third-person effect hypothesis, this study proposes that most respondents will attribute greater effects of the US media on others than on themselves. Data for this study were collected by asking 1,968 Asian & European students about their US media consumption & about their perceptions of how exposure to the US media might influence themselves & others. Findings show that most Asian respondents believe that their cultural values are positively influenced by exposure to the US media, while most European respondents think that their cultural values are negatively influenced. Effects of mediated US violence, however, were perceived to be negative on self & others among all respondents. Findings also indicate that European respondents tend to believe that the US media influence the cultural values of others more than their own, while Asian respondents generally think that the US media affect their own cultural values more than those of others. As predicted, all respondents perceive the effects of mediated US violence to be stronger on others than on themselves. 4 Tables, 37 References. Adapted from the source document.
In: Journalism & mass communication quarterly: JMCQ, Band 74, Heft 4, S. 703-717
ISSN: 2161-430X
Traditional agenda-setting theory is about the influence of mass media on the public's focus of attention, who and what people are thinking about. The expanded theory of agenda setting tested here during the 1995 regional and municipal elections in Spain elaborates the influence of the mass media on how people think about persons and topics in the news. Combining content analysis and survey data, this study documents the influence of newspapers, TV news, and both TV and newspaper political advertising on Spanish voters' images of political candidates.
In: Political communication: an international journal, Band 15, Heft 2, S. 225-238
ISSN: 1091-7675
In: Political communication, Band 15, Heft 2, S. 225-238
ISSN: 1058-4609
In: European Communication Council Report