Aktiengesetz, Lfg. 36, §§ 291 - 293, 294 - 299
In: Großkommentare der Praxis Lieferung 36
36 Ergebnisse
Sortierung:
In: Großkommentare der Praxis Lieferung 36
In: JuristenZeitung, Band 65, Heft 17, S. 834
In: The Law and Economics of Creditor Protection, S. 361-412
In: Journal of institutional and theoretical economics: JITE, Band 162, Heft 1, S. 50
ISSN: 1614-0559
In: Investor Protection in Europe, S. 299-320
In: Deutsches Steuerrecht: DStR ; Wochenschrift & umfassende Datenbank für Steuerberater ; Steuerrecht, Wirtschaftsrecht, Betriebswirtschaft, Beruf ; Organ der Bundessteuerberaterkammer, Band 39, Heft 45, S. 1937-1947
ISSN: 0949-7676, 0012-1347
In: European Corporate Governance Institute - Law Working Paper No. 668/2022
SSRN
In: European company and financial law review: ECFR, Band 18, Heft 2, S. 256-290
ISSN: 1613-2556
Abstract
The rise in ESG investing has been characterized as an "investor revolution" and a manifestation of "social change". The current coronavirus pandemic will arguably intensify the impact of such social change, with the "S" and "G" components of ESG, in particular, having been brought into sharper focus during the crisis. The issue of the extent to which ESG factors are (currently) of considerable importance – and, in particular, are likely to become even more so in the future – for the performance of share prices remains a highly controversial one in financial economics. However, where an empirically substantiated impact of ESG-related information on the prices of financial instruments can be shown, the question of whether such information is also of relevance to the inside information regime of the Market Abuse Regulation ("MAR") arises and must be answered. This article explores the potential impact of ESG-related information and an increase in ESG-compliant investments on the prohibition on insider dealing and the obligation to publicly disclose inside information. We believe that the ESG preferences of a critical mass of real-life investors and, as a corollary, ESG-related information, are and will continue to be of great importance to the inside information regime. However, the intense debate regarding the precise depiction of the 'reasonable investor' within the meaning of Art. 7 MAR indicates that the relevance of ESG-related information to the inside information regime of the MAR is by no means clear. In light of these uncertainties, and given its efforts to promote sustainable finance, the EU legislature would be well advised to further specify the concept of inside information with a particular focus on ESG-related information.
In: European Company and Financial Law Review (ECFR) 2021, 256-290
SSRN
Working paper
In: Rabels Zeitschrift für ausländisches und internationales Privatrecht: The Rabel journal of comparative and international private law, Band 65, Heft 3, S. 513
ISSN: 1868-7059
In: Großkommentare der Praxis
In: Juris
In: OVS-Verlagsmodule
In: Juris
In: Zusatzmodul Hochschulen
In: Juris
In: Spectrum Bund
Der Assmann/Uwe H. Schneider gilt als eines der ganz großen Standardwerke im Kapitalmarktrecht. Die Neuauflage erscheint nun - den weitreichenden Änderungen geschuldet - als Kommentar zum Wertpapierhandelsrecht. Unter der Mitherausgeberschaft von Mülbert werden darin neben dem WpHG alle einschlägigen Europäischen Verordnungen erläutert: MAR, PRIIP, MiFIR, Leerverkaufs-VO, EMIR. Mit dieser topaktuellen Zusammenstellung des deutsch-europäischen Kapitalmarktrechts in seiner neuen komplexen Gestalt leistet der Kommentar und sein fachlich herausragendes Autorenteam wieder Pionierarbeit der Extraklasse - und das in einem Band! (Verlagswerbung)
In: De Gruyter eBook-Paket Rechtswissenschaften
In der Praxis der Marktteilnehmer, bei der Aufsicht, bei den Beratern und bei den Gerichten hat sich der "Assmann/Uwe H. Schneider/Mülbert" als Standardkommentar zum Wertpapierhandelsrecht etabliert. Von Auflage zu Auflage leistet er Pionierarbeit in diesem überaus turbulenten Rechtsgebiet. Seit der letzten Auflage hat sich wieder viel getan, so dass erneut praktische Durchdringung der Rechtsmaterie und deren hochkarätige Aufarbeitung gefragt waren. All das leistet die 8. Auflage des Kommentars wieder vorbildlich. Hier ein paar Beispiele an eingearbeiteten nationalen Gesetzen: - ARUG II, DiRUG, MoPeG - Gesetz zur weiteren Ausführung der EU-Prospektverordnung und zur Änderung von Finanzmarktgesetzen - Gesetz zur Einführung von Sondervorschriften für die Sanierung und Abwicklung von zentralen Gegenparteien und zur Anpassung des Wertpapierhandelsgesetzes an die Unterrichtungs- und Nachweispflichten nach den Artikeln 4a und 10 der Verordnung (EU) Nr. 648/2012 - Gesetz zur weiteren Umsetzung der Transparenzrichtlinie-Änderungsrichtlinie im Hinblick auf ein einheitliches elektronisches Format für Jahresfinanzberichte - Risikoreduzierungsgesetz - Gesetz zur Umsetzung der Richtlinie (EU) 2019/2034 über die Beaufsichtigung von Wertpapierinstituten - Fondsstandortgesetz - Schwarmfinanzierung-Begleitgesetz - Finanzmarktintegritätsstärkungsgesetz - Gesetz zur weiteren Stärkung des Anlegerschutzes