The following links lead to the full text from the respective local libraries:
Alternatively, you can try to access the desired document yourself via your local library catalog.
If you have access problems, please contact us.
69 results
Sort by:
In: Neue Zeitschrift für Verwaltungsrecht: NVwZ ; vereinigt mit Verwaltungsrechtsprechung, Volume 28, Issue 11, p. 703
ISSN: 0721-880X
In: Neue Zeitschrift für Verwaltungsrecht: NVwZ ; vereinigt mit Verwaltungsrechtsprechung, Volume 27, Issue 7, p. 705-709
ISSN: 0721-880X
In: Journal of social history, Volume 41, Issue 2, p. 470-472
ISSN: 1527-1897
In: Holocaust and genocide studies, Volume 15, Issue 3, p. 412-427
ISSN: 1476-7937
In: Holocaust and genocide studies, Volume 14, Issue 2, p. 297-300
ISSN: 1476-7937
In: Lehrbuch
Inhaltsverzeichnis: 1. Was ist Nachhaltigkeit - eine Perspektivenfrage? -- 2. Globale Herausforderungen und die Notwendigkeit umzudenken -wie soll das funktionieren -- 3. Soziale Nachhaltigkeit als Thema der Anthropologie -- 4. Globalisierung und ökonomische Nachhaltigkeit - Schein oder Sein? -- 5. Nachhaltigkeit in der Stadt - von ökologischen Herausforderungen, Partizipation und interaktiven Zukunftskonzepten -- 6. Nachhaltigkeit und Regionen - die Renaissance ländlicher Räume? 7. Nachhaltiger Tourismus - Realität oder Chimäre? -- 8. Nachhaltigkeit, Gerechtigkeit und Inklusion - Zukunftskonzept oder Wunschtraum? -- 9. Bildung und Forschung für nachhaltige Entwicklung - eine Notwendigkeit im 21. Jahrhundert -- 10. Nachhaltigkeit - (fast) reine Glaubenssache.
In: Geschichtswissenschaft Band 4
In: World leisure journal: official journal of the World Leisure Organisation, Volume 57, Issue 4, p. 306-307
ISSN: 2333-4509
In: Neue politische Literatur: Berichte aus Geschichts- und Politikwissenschaft ; (NPL), Volume 43, Issue 3, p. 522
ISSN: 0028-3320
In: Schulreport: Tatsachen u. Meinungen zur aktuellen Bildungspolitik in Bayern, Issue 3, p. 10-12
ISSN: 0586-965X
In this special issue, we bring together empirical research that takes a critical perspective on the relationship between language learning and individual aspirations for future success. In doing so we aim to initiate a debate on how neoliberal ideology and mode of governance permeate language learning as part of a wider neoliberal project that postulates the ideal of the competitive and self-responsible language learner. The four contributions illustrate how neoliberal desires about entrepreneurial selves play out differently within different social, political, or linguistic contexts. They do not only address different languages individuals supposedly need to teach or acquire for a successful future within a specific context, but also concentrate on the discourses and social relations shaping these entrepreneurial aspirations. Ranging from vocational training in Japan, early education in Singapore, healthcare tourism in India, to higher education in Switzerland, the contributions all illustrate the role of language as part of the struggle to improve either oneself or others. While the research sites illustrate that investments in language are simultaneously promising and risky and as such dependent on local and global linguistic markets, they equally highlight underlying language ideologies and reveal wider structures of inequality that are firmly embedded in local, national and global contexts.
BASE
In: World leisure journal: official journal of the World Leisure Organisation, Volume 58, Issue 1, p. 77-79
ISSN: 2333-4509