Conservation and recreation in protected areas: a comparative legal analysis of environmental conflict resolution in the United States and China
In: The rule of law in China and comparative perspectives
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In: The rule of law in China and comparative perspectives
In: International journal of social sciences: IJoSS, Band VI, Heft 2
ISSN: 1804-980X
In: Environment and planning. A
ISSN: 1472-3409
This paper engages with two important approaches theorising the co-existence and even close entanglement between the market and non-market to rethink the making of actually existing market economies. The first, that is, the diverse/community economies approach, underscores alternative relations and ethics to capitalism but often views community economies as external to market processes. A second approach on market frontiers rejects the idea of the non-market domain as a Utopian space but re-imagines it as a constituent part within capitalism, while powerful actors manage and utilise non-market differences to configure particular regimes of accumulation. However, it says relatively little about how the market/non-market divide is navigated and appropriated to suit the wellbeing of grassroots people and communities. This paper calls for a dialogue between the two approaches and argues that community economies provide important 'background conditions of possibility' for ordinary people to advance their needs, interests, and wellbeing by negotiating or traversing the market/non-market divide. Our empirical study investigates recent socioeconomic transformations in two villages, Lolong and Nyiru, located within the Potatso National Park, Yunnan Province, China. In both villages, local people keep alive communal norms of reciprocity and mutual support. The persistence of the non-marketised community economies is partly attributed to a state-capital coalition that outlaws grassroots participation in local tourism economy. Subsequently, villagers devise a number of tactics to penetrate the market realm and meet emerging lifestyle and consumer needs. Three of such tactics are discussed in this study.
Ming Zeng, ehemaliger Chefstratege des chinesischen Internetriesen Alibaba, beschreibt am Beispiel der von Jack Ma 1999 gegründeten IT-Firmengruppe die Funktionslogiken des E-Commerce und gibt Impulse für die Strategie- und Geschäftsmodellentwicklung in Unternehmen, die in der Internetökonomie erfolgreicher werden wollen. Seine Erfolgsformel lautet: "Netzwerkkoordination + Datenintelligenz = Smart Business" (Seite 33). Netzwerke, so Ming, sind als dynamische Organisationsform am besten geeignet, schnellen und bedarfsgerechten Service für konsumfreudige Kunden zu leisten. Algorithmen, maschinelles Lernen und künstliche Intelligenz ermöglichen es, diese Netzwerke effizient und wirksam zu steuern, Trends datenbasiert zu ermitteln und Kundenbedürfnisse durch vollautomatisierte Geschäftsprozesse schneller als die Konkurrenz zu erfüllen. Das Buch ist aber mehr als ein Ratgeber. Es richtet sich auch an Leser, die sich für Fragen der Internetwirtschaft, der Globalisierung, für Erfolgsgeschichten von Internetunternehmen und die jüngere (asiatische) Wirtschaftsgeschichte interessieren.(2)
In: CBPD-D-22-00190
SSRN
In: Environmental science and pollution research: ESPR, Band 20, Heft 10, S. 7063-7070
ISSN: 1614-7499
In: Ecotoxicology and environmental safety: EES ; official journal of the International Society of Ecotoxicology and Environmental safety, Band 72, Heft 7, S. 1913-1918
ISSN: 1090-2414
In: International journal of human resource management, Band 31, Heft 7, S. 859-885
ISSN: 1466-4399
In: HELIYON-D-22-26623
SSRN
In: HELIYON-D-23-17033
SSRN
In: HELIYON-D-23-41989
SSRN