Positive externalities from active car safety systems
In: Journal of policy modeling: JPMOD ; a social science forum of world issues, Band 36, Heft 2, S. 313-329
ISSN: 0161-8938
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In: Journal of policy modeling: JPMOD ; a social science forum of world issues, Band 36, Heft 2, S. 313-329
ISSN: 0161-8938
In: Journal of policy modeling: JPMOD ; a social science forum of world issues, Band 36, Heft 2, S. 313-329
ISSN: 0161-8938
In: Der Betriebswirt: Management in Wissenschaft und Praxis, Band 64, Heft 2, S. 85-96
ISSN: 2628-7846
Parking Cash-Out wird als eine neue und interessante unternehmerische Strategie zur Realisierung von Kosteneinsparungen, aber auch zur Verkehrslenkung propagiert. Zu den besonderen Vorteilen dieses Konzepts zählt die erhöhte Akzeptanz für preispolitische Maßnahmen, da die Verkehrsteilnehmer vom Unternehmen für den Verzicht auf einen vom Betrieb bereit gestellten Parkplatz kompensiert werden. In diesem Beitrag testen wir die theoretischen Effekte des Parking Cash-Out. Unter Anwendung eines multinomialen Probit-Modells finden wir signifikante Effekte sowohl der Parkplatzkompensation als auch der -gebühr. Unsere Ergebnisse hinsichtlich der Veränderung des Anteils der PKW-Nutzung liegen im Rahmen der Erwartungen und lassen sich in die US-amerikanische Literatur zu diesem Thema vorbehaltlos einordnen.
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The last two decades have seen a substantial change in the basic philosophy underlying European transportation policy. Due to the Commission's efforts and due to supporting jurisdiction by the European Court of Justice the dominant approach to transportation policy has become far more market oriented. This change of approach in transportation policy will only be successful and sustainable if the problem of acceptability will be solved. For researchers this entails that their perspective must change from the normative to the positive aspects of transportation policy-making. This paper reports work undertaken within research project TIPP (Transportation Institutions in the Policy Process) funded by the European Commission. In this work it has been attempted to develop a theoretical structure that merges the positive economic theory of regulation with cognitive psychology and traffic psychology. This theoretical structure offers a matrix of actors and factors that are seen to be essential for success or failure in the implementation of a certain measure of transport policy. Four case studies were carried out in order to check the plausibility of this approach. The case studies are the failure of the German Railway (Deutsche Bahn AG) to introduce a new tariff system in passenger transport in the period 2002-2003, the attempt to introduce a toll for HGVs in Germany, the failure to operate a private tolled motorway in Hungary (M1/M15), the failure to introduce a road-pricing system in the densely populated Randstad area in the Netherlands.
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