Intro -- Contents -- List of Entries -- List of Entries by Topic -- Preface -- Acknowledgments -- Introduction -- List of Abbreviations -- Chronology -- Encyclopedia of Title IX and Sports -- Appendices -- A: Title IX Regulations -- B: A Policy Interpretation: Title IX and Intercollegiate Athletics -- C: Clarification of Intercollegiate Athletics Policy Guidance: The Three-Part Test, 1996 -- D: Further Clarification of Intercollegiate Athletics Policy Guidance Regarding Title IX Compliance, 2003 -- E: Additional Clarification of Intercollegiate Athletics Policy: Three-Part Test-Part Three -- Resource Guide -- Index.
Zugriffsoptionen:
Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Abstract Climate change adaptation planning and implementation have proliferated over the past years. However, we still lack an understanding of how society adapts itself outside of policy sectors and as part of what some refer to as "autonomous adaptation." The way people respond to risk without deliberate interventions of public actors is not well understood. Given the increasing occurrence of climatic changes that affect our daily lives, the topic is regaining attention with an emphasis on behavioral adaptation. This angle, however, does little to enhance our understanding of how society adapts collectively and which practices and routines groups choose to adopt. This study investigates autonomous heat-stress adaptation efforts in two small towns in Germany. Autonomous heat-stress adaptation is approached through a lens of (social) adaptation practices. Small towns are understudied in adaptation research and have played only a minor role when it comes to public adaptation planning due to their lack of formal resources to develop public adaptation strategies. Based on empirical data, consisting of qualitative problem-centered interviews and a quantitative survey, concrete examples of (social) adaptation practices are identified and classified. The presented classification of practices goes beyond earlier attempts by generating insights on the role politics can play in providing a fruitful ground for enabling autonomous adaptation. The paper emphasizes the need for researchers and decision-makers to take a closer look at the wide variety of social adaptation practices already in place. This discloses insights on public–private adaptation mixes, which could ultimately also lift autonomous adaptation from its ad hoc and reactive nature.
Significance Statement Social adaptation practices are not yet at the center of research and decision-making. We believe that adding practice-based approaches to adaptation governance widens the debate on who is vulnerable and possible coping mechanisms from within society. It shows that vulnerability and adaptation lie in people's everyday actions. We provide a first classification of heat-health adaptation practices according to their heat-health target, the involved individuals and actors, the degree of coordination involved, and the spatial and temporal scales. This classification draws attention to potential governance leverage points to initiate heat-adaptation practices. Focusing more strongly on already-in-use and possible heat-health adaptation practices puts citizens' wants and needs at the center of adaptation governance by including them directly in the adaptation process. This can be of special interest for small towns that want to introduce citizen-based approaches to heat-risk adaptation.
Die Mitarbeiter*innen politischer Verwaltungen tragen eine besondere Verantwortung für die Gestaltung sozial-ökologischer Transformationen und eines gerechten Übergangs zur Nachhaltigkeit in allen Sektoren. Sie spielen eine Schlüsselrolle bei der Entwicklung und Umsetzung nationaler, europäischer und internationaler Politik und müssen daher die Schnittstelle zwischen politischen Entscheidungsträger*innen und der Öffentlichkeit nicht nur verwalten, sondern auch erfolgreich gestalten. Ihre Organisationen bereiten politische Entscheidungen vor, die teilweise lang andauernde Auswirkungen auf die Zukunft haben können. Für die Gestaltung und den Umgang mit diesen Entscheidungen benötigen Mitarbeiter*innen politischer Verwaltungen individuelle und kollektive Transformationskompetenzen (transformative literacy). Der vorliegende Abschlussbericht stellt die Ergebnisse des Forschungsprojekts "Transformationen Wagen" (Laufzeit: 2017-2021) vor, das sich mit dem Aufbau von Kompetenzen zur erfolgreichen Gestaltung und Begleitung gesellschaftlicher Transformationen im Bundesministerium für Umwelt, Naturschutz und Reaktorsicherheit (BMU) und seinen nachgeordneten Behörden befasste. In diesem Zusammenhang wurde eine Lernwerkstatt zur transformative literacy mit und für die Mitarbeiter*innen entwickelt und umgesetzt. Dieses Programm - die "Transformationswerkstatt" - wurde iterativ entwickelt und von Mai 2020 bis Januar 2021 zum ersten Mal durchgeführt. Diese erste Auflage stieß auf große Resonanz. Das entwickelte Programm bietet eine erste solide Grundlage für die Verbreitung sowie für die Ausweitung auf andere Ministerien und Behörden. Es sollte fortentwickelt werden. In den folgenden Abschnitten werden der Entstehungskontext, der methodische Ansatz für die Entwicklung des Programms, seine Eckpunkte und die wichtigsten Schlussfolgerungen aus der Umsetzung und Evaluation vorgestellt. Eine kurze Vorstellung und Fragen und Antworten zu dem Programm ist in einem zusätzlichen Dokument zu finden.