On connaît mal la proscription anglaise. Le problème est d'abord de rassembler la documentation nécessaire, qui existe. Boris Nicolaevsky avait commencé la tâche. Les documents que nous publions ici proviennent – à l'exception de la seule lettre de Vaillant à Marx – des Nicolaevsky Papers conservés à la Hoover Institution de Stanford, Californie. Ils s'y trouvent en photocopies. Nous les avons consultéd du vivant de Boris Nicolaevsky, à New York en 1963, et une seconde fois à Stanford, grâce à l'obligeance de Mme Anna Bourguina, conservatrice de ces fonds. Ni feu Nicolaevsky ni Mme Bourguina ne purent nous renseigner sur les documents originaux dont étaient tirées ces photocopies, très anciennes en apparence. La brièveté de mes séjours ne m'a pas permis de déchiffrer tous les documents souvent peu lisibles, surtout la partie «correspondance», susceptible de fournir des précisions sur la provenance des fonds.
Molnar behandelt in seinem Beitrag die Londoner Konferenz der Internationalen Arbeiterassoziation, der sogenannten Ersten Internationale, im Jahre 1871, der für den Niedergang der Internationale entscheidende Bedeutung zukommt. Er stützt sich dabei u.a. auf die französische Originalfassung der Protokolle der Konferenz und auf das Manuskript der Sitzungsprotokolle des Generalrats. Zunächst wird die Rolle der Internationale in der neuen politischen Lage Europas nach dem Fall der Pariser Kommune und nach der nationalstaatlichen Einigung Deutschlands und Italiens beschrieben. Anschließend stellt Molnar ausführlich Vorgeschichte und Einladung, Verhandlungen und Resolutionen der Konferenz dar. Von den Verhandlungen wird besonders die Resolution über die politische Aktion der Arbeiterklasse hervorgehoben. Im Mittelpunkt der Untersuchung steht das Vorgehen von Marx, der als die "Seele der Konferenz" bezeichnet wird, da er ihr aktivster Teilnehmer war und alle seine Anträge angenommen wurden. Ausführlich analysiert Molnar die ideologischen, politischen und persönlichen Hintergründe des die Internationale beherrschenden Konflikts zwischen Marx und Bakunin. (WJ)
<p><strong>Background: </strong>In the general population, compared wtih their White peers, African Americans suffer premature all-cause and cardiovascular (CV) deaths, attributed in part to reduced access to care and lower socioeconomic status. Prior reports indicated younger (aged 35 to 44 years) African Americans had a signficantly greater age-adjusted risk of death. Recent studies suggest that in a more egalitarian health care structure than typical United States (US) health care structures, African Americans may have similar or even better CV outcomes, but the impact of age is less well-known. <strong></strong></p><p><strong>Methods: </strong>We examined age stratified all-cause mortality, and incident coronary heart disease (CHD) and ischemic stroke in 3,072,966 patients (547,441 African American and 2,525,525 White) with an estimated glomerular filtration rate (eGFR)>60 mL/min/1.73m2 receiving care from the US Veterans Health Administration. Outcomes were examined in Cox models adjusted for demographics, comorbidities, kidney function, blood pressure, socioeconomics and indicators of the quality of health care delivery. <strong></strong></p><p><strong>Results: </strong>African Americans had an overall 30% lower all-cause mortality (P<.001) and 29% lower incidence of CHD (P<.001) and higher incidence of ischemic stroke (aHR, 95%CI: 1.16, 1.13-1.18, P<.001). The lower rates of mortality and CHD were strongest in younger African Americans and attenuated across patients aged <span style="text-decoration: underline;">></span>70 years. Stroke rates did not differ by race in persons aged <70 years. <strong></strong></p><p><strong>Conclusions: </strong>Among patients with normal eGFR and receiving care in the Veterans Health Administration, younger African Americans had lower all-cause mortality and incidence of CHD and similar rates of stroke, independent of demographic, comorbidity and socioeconomic differences. The lower all-cause mortality persisted but attenuated with increasing age and the lower incidence of CHD ended at aged ≥80 years. The higher incidence of ischemic stroke in African Americans was driven by increasing risk in patients aged ≥70 years suggesting that the improved cardiovascular outcomes were most dramatic for younger African Americans. <em>Ethn Dis. </em>2016;26(3):305-314; doi:10.18865/ed.26.3.305 </p>