Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Alternativ können Sie versuchen, selbst über Ihren lokalen Bibliothekskatalog auf das gewünschte Dokument zuzugreifen.
Bei Zugriffsproblemen kontaktieren Sie uns gern.
12 Ergebnisse
Sortierung:
In: Montesorri-Perlen
Intro -- Inhalt -- Vorbemerkung -- Texte Maria Montessoris -- Der vergessene Bürger -- Die soziale Frage des Kindes -- Die Ziele der sozialen Partei des Kindes -- Kinderhaus und kulturelle Umgebung -- Nachwort von Harald Ludwig -- 1. Der vergessene Bürger (ca. 1935/1939) -- 2. Die soziale Frage des Kindes (Ende der 1930er Jahre) -- 3. Die Ziele der sozialen Partei des Kindes (1937) -- 4. Kinderhaus und kulturelle Umgebung (1950) -- Literaturhinweise.
In: Maria Montessori - Gesammelte Werke Band 2.2
Intro -- Vorwort -- Inhaltsverzeichnis -- Einleitung Moderne Richtungen der Anthropologie und ihr Verhältnis zur Pädagogik -- Hygiene des Menschen -- Kapitel I: Einige Grundlagen der allgemeinen Biologie -- Gestalt und Typen der Statur -- Statur -- Gewicht -- Kapitel II: Kraniologie -- Kapitel III: Thorax -- Kapitel IV: Das Becken -- Kapitel V: Die Gliedmaßen -- Kapitel VI: Die Haut und die Pigmente -- Morphologische Analyse einiger Organe -- Kapitel VII: Technischer Teil -- Der persönliche Fehler -- Kapitel VIII: Statistische Methodologie -- Kapitel IX: Biographische Geschichte des Schülers und Anamnese -- Kapitel X: Die Biometrie angewandt auf die Anthropologie zur Bestimmung des mittleren Menschen -- Verzeichnis der Tabellen und Schaubilder -- Zusammenfassende Tabellen zu den mittleren Proportionen des Körpers nach Lebensalter -- Berechnungstabellen -- Tabellen zur Berechnung des Gewichtsindex -- Anhang I: I. Ergänzende Dokumente Maria Montessoris -- 1. Dokumente zu den Vorlesungen Montessoris zur »Pädagogischen Anthropologie« im akademischen Jahr 1906-1907 -- 1.1 Titelblatt der Mitschriftensammlung des Studienjahrs 1906/1907 -- 1.2 Italienisches Inhaltsverzeichnis zu den Mitschriften der Vorlesungen Montessoris im Studienjahr 1906/1907 -- 2. Rezensionen und Kurzberichte Maria Montessoris aus den Jahren 1897/1898 -- 3. Medizinische Abhandlung -- 4. Beispiel für einen biographischen Erfassungsbogen aus den Erziehungsheimen -- Anhang II: Ergänzendes Dokument eines anderen Autors -- Anhang III: Literatur, Sachregister, Personenverzeichnis -- A. Literatur -- B. Sachregister -- C. Personenverzeichnis.
Abstract. This article aims to describe the implementation of the character building program through mentoring activities at SMP Negeri 1 Solok Selatan. This article uses a qualitative descriptive approach with the research subjects consisting of the vice principal of student affairs, mentoring coaches, mentoring administrators, mentors, and mentoring participants. The results of this study indicate that: 1) The mentoring program at SMP Negeri 1 Solok Selatan is carried out with two activities, namely the main activity which is routine every Saturday, and complementary activities for mentoring participants, mentors, and the mentoring management team; 2) There are seven basic character forms produced after participating in mentoring activities at SMP Negeri 1 Solok Selatan. First, increasing the correct understanding of Islam according to the Al Quran and Sunnah. Second, the close brotherhood between mentoring students. Third, the students' ability to advise each other. Fourth, increasing student achievement in the religious, academic and non-academic fields. Fifth, the implementation of congregational worship at the mosque. Sixth, the improvement of students' abilities in reading the Al Quran. Seventh, the realization of good interactions between students and teachers, students and staff, and students and students.Keywords: Character Development; Mentoring Activities; Descriptive ResearchAbstrak. Artikel ini bertujuan untuk mendeskripsikan pelaksanaan program pembinaan karakter melalui kegiatan mentoring di SMP Negeri 1 Solok Selatan. Artikel ini menggunakan pendekatan deskriptif kualitatif dengan subjek penelitian terdiri dari wakil kepala sekolah bagian kesiswaan, pembina mentoring, pengurus mentoring, mentor, dan peserta mentoring. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa: 1) Pelaksanaan program mentoring di SMP Negeri 1 Solok Selatan dilaksanakan dengan dua kegiatan yakni kegiatan utama yang secara rutin setiap hari Sabtu, dan kegiatan pelengkap untuk peserta mentoring, mentor, dan tim pengelola mentoring; 2) Terdapat tujuh bentuk karakter dasar yang dihasilkan setelah mengikuti kegiatan mentoring di SMP Negeri 1 Solok Selatan. Pertama, bertambahnya pemahaman Islam yang benar sesuai dengan Al Quran dan Sunnah. Kedua, eratnya persaudaraan antar siswa mentoring. Ketiga, kemampuan siswa dalam saling menasehati. Keempat, meningkatnya prestasi siswa baik bidang keagamaan, akademik, maupun non akademik. Kelima, pelaksanaan ibadah secara berjamaah di masjid. Keenam, peningkatan kemampuan siswa dalam membaca Al Quran. Ketujuh, terwujudnya interaksi yang baik antara siswa dengan guru, siswa dengan staf, dan siswa dengan siswa.Kata Kunci: Pembinaan Karakter, Siswa, Mentoring
BASE
The subject teacher meeting is a forum formed by the government to facilitate collaboration and collaboration of subject teachers in solving various learning problems and being a forum for developing teacher professionalism. This article aims to analyze and describe the collaboration of PPKn teachers in State Junior High School Sawahlunto City, West Sumatra Province, and the problems that occur in it. This research was conducted with a qualitative approach. Respondents were selected from elements of PPKn teachers who were members of the MGMP State Junior High School Sawahlunto City, MGMP administrators, school principals, and the Education Office of Sawahlunto City. Data analysis followed the stages of qualitative data analysis Miles Huberman; data reduction, data display, and conclusion drawing. The results of the study show: (1) the problem of weak teacher collaboration in MGMP is related to the impact of the non-formal relationship between teachers, which is too dominant but also to the discipline and teachers motivation. (2) The expected impact of the implementation of MGMP PPKn State Junior High School is an increase in teacher competence in implementing learning which in the end also improves student learning outcomes. However, this target has not been fully achieved because the behavior and average learning outcomes of students are still low. (3) There is no specific strategy to increase collaboration between teachers carried out by the management in the MGMP PPKn forum for State Junior High School Sawahlunto City.Musyawarah guru mata pelajaran merupakan wadah yang dibentuk pemerintah untuk memfasilitasi kerjasama dan kolaborasi guru mata pelajaran dalam memecahkan berbagai persoalan pembelajaran sekaligus menjadi wadah pengembangan professionalisme guru. Artikel ini bertujuan untuk menganalisis dan mendeskripsikan kolaborasi guru PPKn SMP Kota Sawahlunto Provinsi Sumatera Barat serta problematika yang terjadi di dalamnya. Penelitian ini dilakukan dengan pendekatan kualitatif. Responden dipilih dari unsur guru PPKn yang menjadi anggota MGMP SMP Negeri Kota Sawahlunto, pengurus MGMP, kepala sekolah, dan Dinas Pendidikan Kota Sawahlunto. Analisis data mengikuti tahapan analisis data kualitatif Miles Huberman; reduksi data, display data, dan penarikan kesimpulan. Hasil penelitian menunjukkan: (1) Masalah lemahnya kolaborasi guru dalam MGMP tidak hanya berkaitan dengan dampak hubungan nonformal antar guru yang terlalu dominan tetapi juga karena faktor disiplin dan motivasi guru. (2) Dampak yang diharapkan dari pelaksanaan MGMP PPKn SMP Kota Sawahlunto adalah meningkatnya kompetensi guru dalam melaksanakan pembelajaran yang pada sasaran akhirnya juga meningkatkan hasil belajar peserta didik. Namun target ini belum sepenuhnya tercapai karena perilaku dan rata-rata hasil belajar peserta didik masih rendah. (3) Tidak ada strategi khusus yang dilakukan untuk meningkatkan kolaborasi antar guru yang dilakukan pengurus dalam forum MGMP PPKn SMP Kota Sawahlunto.
BASE
In: Maria Montessori - Gesammelte Werke v.3
Cover -- Inhalt -- Einführung des Herausgebers -- Maria Montessori: Erziehung und Gesellschaft -- Kapitel I: Das verstoßene Kind - Zur Förderung geistig behinderter Kinder -- 1. Soziales Elend und neue Entdeckungen der Wissenschaft -- 2. Die Erziehung der kleinen Degenerierten -- 3. Für die Schwachsinnigen (Brief an Febea) (1899) -- 4. Schulen der Erlösung -- 5. Für die unglücklichen Kinder -- 6. Die moderne Nächstenliebe -- 7. Normen für die Klassifikation der Schwachsinnigen im Verhältnis zu den Spezialmethoden der Erziehung (4. Thema der Sektion für Heilpädagogik) -- Kapitel II: Die neue Frau - Zur Stellung der Frau in der modernen Gesellschaft -- 1. Reden beim internationalen Kongress für Frauenwerke und Frauenbestrebungen in Berlin vom 19. bis 26. September 1896 -- Grußwort -- Über den Lohn der Arbeiterinnen -- Ansprache der Delegierten der italienischen Frauen -- 2. Die neue Frau -- 3. Reden beim Internationalen Frauenkongress in London vom 25. Juni bis 3. Juli 1899) -- Grußwort der italienischen Frauen -- Zur Lage der italienischen Grundschullehrerinnen -- Kinderarbeit in Minen und gefahrenreichen Gewerben -- 4. Die Frauenfrage und der Londoner Kongress -- 5. Der Weg und der Horizont des Feminismus -- 6. Aufruf an die italienischen Frauen -- 7. Praktische Begründung -- 8. Zum politischen Wahlrecht der Frauen -- 9. Zum Wahlrecht der Frauen -- 10. Bericht zur Versammlung des Nationalkomitees für das Frauenwahlrecht (1906) -- 11. Für das Wahlrecht - Der Sieg -- 12. Mutterschaft - Wegen der Vorschriften und aus Schamgefühl -- 13. Drei biblische Frauen -- 14. Feminismus -- 15. Die Sexualmoral in der Erziehung -- Kapitel III: Kinder in Not - Zu sozialen Problemen von Erziehung und Bildung -- 1. Die Theorie Lombrosos und die Moralerziehung.
In: Montessori-Perlen
In: Gesammelte Werke Bd. 5
Bei ihrem zweiten Aufenthalt in den USA im Jahr 1915 hielt sich Maria Montessori mehrere Monate in den USA auf. Bei der internationalen Panama-Pazifik-Ausstellung in San Franzisko wurde ihre Pädagogik in einer Beispielklasse präsentiert. Montessori hielt in Kalifornien auf Italienisch zahlreiche Vorträge, deren englische Übersetzungen stenografisch festgehalten wurden. Ferner schrieb sie eine große Zahl von Zeitungsartikeln.
Marriage is the strongest relationship in terms of controlling human behaviour. There are various reasons why men and women want to be tied through marriage, such as religious, economic, social and cultural factors, and even politics. Cultural factors have special characteristics because they are the product of creativity, human feelings and intentions brought from birth that are passed down from generation to generation. This paper aims to describe the cultural values that affect the lives of the Minangkabau ethnic women who marry other ethnic men. This study is based on interviews with 37 women in 7 districts in West Sumatra where the Minangkabau tribe reside. The women live in either urban or rural areas such as Padang, Pariaman, Agam, Tanah Datar, 50 Kota, Payakumbuh and Solok. The women come from various educational backgrounds, from senior high school through to university with more than 5 years marriage between them. This research asked 4 main questions: What are the conditions that must be met by a man in order to be able to marry a Minangkabau woman? Where do the couple meet? What culture must be applied when running the household? How do they direct the future of their children? The results showed that a man from a different ethnic background than Minangkabau must follow the malakok tradition as a requirement if he wants to marry a Minangkabau woman. Malakok results in the men being traditionally accepted by the Minangkabau community. This tradition is still practiced in Minangkabau modern society, especially by those who live in Nagari (village) and who have a strong Kerapatan Adat Nagari (Village Culture Institution). The majority of women meet with their partners in the overseas area. They then bring their partners back to live with their extended family. The culture of the household is Minangkabau, including when educating any children. This study found that the Minangkabau culture places women as the educators of children, in addition to their roles as household regulators and role models for the community. These cultural values have proven to be successful in creating harmonious households, as well as becoming characteristic of Minangkabau women.
BASE