Critical Issues in Child Welfare By Joan FosterShireman. New York: Columbia University Press, 2015 ISBN: 978‐0231160780: 400 pp: £52.00 hardcover
In: Children & society, Band 30, Heft 3, S. 252-252
ISSN: 1099-0860
3 Ergebnisse
Sortierung:
In: Children & society, Band 30, Heft 3, S. 252-252
ISSN: 1099-0860
The article focuses the challenges for school-learning because of world-complexity. It's a plead for multi-perspective and non-reductionist learning arrangements of Global Citizenship Education and Education for Sustainable Development, arguing from a perspective of an affirmative and reconstructive postmodernism; offered by teachers as gatekeepers or facilitators within three contexts, presenting life-chances - scale, meaning and feeling, politics and economy. (DIPF/Orig.) ; Der Beitrag beschäftigt sich mit Herausforderungen schulischen Lernens angesichts von Weltkomplexität. Aus der Perspektive eines bejahenden, rekonstruktiven Postmodernismus wird für multiperspektivische und nicht-reduktionistische Lernangebote der Global Citizenship Education und der Education for Sustainable Development plädiert; angeboten von Lehrkräften als 'gatekeeper' bzw. 'facilitator' innerhalb dreier, Lebenschancen offerierender Kontexte - Raum, Meinung und Gefühl, Politik und Ökonomie. (DIPF/Orig.)
BASE
In: International journal of the sociology of leisure: the official journal of RC13 (sociology of leisure) in the ISA, Band 5, Heft 1, S. 33-54
ISSN: 2520-8691