Interkulturelle Herausforderungen
In: Soziale Arbeit: Zeitschrift für soziale und sozialverwandte Gebiete, Band 64, Heft 3, S. 82-89
ISSN: 2942-3406
3 Ergebnisse
Sortierung:
In: Soziale Arbeit: Zeitschrift für soziale und sozialverwandte Gebiete, Band 64, Heft 3, S. 82-89
ISSN: 2942-3406
In: International social work, Band 66, Heft 4, S. 991-1004
ISSN: 1461-7234
The article focuses on how international social work education can enable students to become culturally competent social workers. It follows the idea that the vital aspect of internationalizing social work education is not about structural prerequisites. Rather, it is in the specific role of intercultural perspectives and how these perspectives can be integrated into structural frameworks for internationalizing social work education. It is highlighted that the acceptance of not-knowing and not-understanding provides the basis of cultural awareness or global mindedness. Therefore, a model for the development of intercultural competence in social work is presented.
In: Theorie, Forschung und Praxis der Sozialen Arbeit 26
Soziale Arbeit lebt als Disziplin und Profession von der ständigen Weiterentwicklung des in und mit ihr geteilten Wissens. Forschung, Theoriebildung, Lehre und Praxis bilden hierbei ein komplexes Gefüge im gesellschaftlichen Kontext. Der Band nimmt die verschiedenen Relationen in den Blick: Wo, von wem und in welcher Weise wird Wissen der Sozialen Arbeit gebildet, weiterentwickelt und geteilt? Und um welche Arten von Wissen geht es dabei?