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In: Government information quarterly: an international journal of policies, resources, services and practices, Band 28, Heft 3, S. 310-319
ISSN: 0740-624X
In: Government information quarterly: an international journal of policies, resources, services, and practices, Band 28, Heft 3, S. 310-320
ISSN: 0740-624X
In: Verwaltungsreform in Deutschland und Japan, S. 47-99
In: Verwaltungsreform in Deutschland und Japan, S. 215-236
In: Verwaltungsreform in Deutschland und Japan, S. 167-213
In: Verwaltungsreform in Deutschland und Japan, S. 237-239
In: Verwaltungsreform in Deutschland und Japan, S. 15-45
In: Verwaltungsreform in Deutschland und Japan, S. 101-166
In: Verwaltungsreform in Deutschland und Japan, S. 11-13
Verwaltungsmodernisierung ist ein Dauerthema in Kommunen. Die Anspruchsgruppen, die Reformen einfordern, sind jedoch ebenso vielfältig wie ihre Beweggründe, Zielsetzungen und konkreten Reformideen. Die ländervergleichende Analyse gibt Aufschluss darüber, wie sich Netzwerke kommunaler Verwaltungsreformen in Deutschland und Japan unterscheiden. Die nachgewiesene Länderdifferenz wirft Fragen auf, welche Möglichkeiten sich Verwaltungen bieten, Reformnetzwerke zu gestalten und wie sich hierin die Rolle der Kommunalverwaltungen und ihrer Public Manager verändert.
In: Innovative Verwaltung: die Fachzeitschrift für erfolgreiches Verwaltungsmanagement, Band 43, Heft 3, S. 31-33
ISSN: 2192-9068
In: Kommunalreformen in Deutschland, S. 417-431
In: Nonprofit management & leadership
ISSN: 1542-7854
AbstractDespite substantial innovations in Information and Communication Technologies (ICT) that could benefit non‐governmental organizations (NGOs), NGOs are not using ICT yet to their full potential – especially compared to the ICT use in the private sector. Such behavior appears counterintuitive as one would expect NGOs to use every available resource to further their important mission. However, reservations appear to remain even though several case studies demonstrated the value ICT can generate for NGOs. Through a series of 20 interviews with NGOs of various sizes and backgrounds, we examined the use of ICT along the NGO value chain (program design, fundraising, fund management, and program delivery). We find a distinct prioritization of ICT support along the value chain. Based on these findings, we identify six sector‐specific reasons for NGOs not to use ICT for certain activities. With these, we add to known reasons in the literature and offer important avenues for further research.
Part 3: Policy and Stakeholders ; International audience ; Reducing the digital divide is one of the main policy objectives of the "Europe 2020 Strategy" (2010) and the "Riga Declaration" (2006). To this end, the EU transfers structural funds for broadband expansion to regional governments rather than to the national level which is typically seen as the decisive actor in broadband expansion. To explore the relevance of the regions in widening broadband access, we analyze the influence of economic, demographic and institutional factors on broadband expansion at the regional and national level. In order to account for the interplay between both levels of government, we employ a multi-level regression model. We find that regional level variables are able to explain part of broadband access improvement. Significant variables are ERDF expenditure dedicated to broadband expansion, the status of regional broadband diffusion in 2008 and the national degree of inter-platform competition. The paper concludes that, although there is evidence of the role of the regions in the European policy process, the national level still performs an important gatekeeper function and that national ICT strategies are needed to successfully close the geographical digital divide in the EU.
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