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In: Contemporary jewry: a journal of sociological inquiry, Band 41, Heft 3, S. 639-660
ISSN: 1876-5165
Wirtschaftliche Aktivitäten und gesellschaftliches Engagement von Migranten geraten (wieder) zunehmend in den Fokus von Politik, Forschung und Medien. Zwar wird die wachsende Konzentration von Einwanderern in deutschen Städten durchaus kontrovers diskutiert, ein politischer Perspektivenwechsel von der problem- zu einer potenzialorientierten Betrachtung der wirtschaftlichen Aktivitäten von Einwanderern ist dabei jedoch deutlich erkennbar. Deren Potenziale werden gesehen u.a. in einem zunehmend bedeutenden Anteil an der Gesamtwirtschaftsleistung, in der Sicherstellung der Grundversorgung in benachteiligten Stadtteilen, als Arbeitgeber und Anbieter von Ausbildungsplätzen, als Standortfaktor und Imageträger sowie als sozialer Treffpunkt und Informationsbörse für Einwanderer. Die Arbeit dient einer ersten Annäherung an ein aktuelles und zugleich komplexes Thema, für das noch keine empirischen Untersuchungen vorliegen. Dazu werden Theorien und empirische Befunde zu den zentralen Untersuchungsgegenständen migrantisches Unternehmertum, gesellschaftliches Engagement von Unternehmen und gesellschaftliches Engagement von MigrantInnen zusammengeführt und auf ihre Anwendbarkeit bzw. Evidenz hin überprüft. Eine erstaunliche - aber möglicherweise die entscheidende - Erkenntnis ist dabei, dass die ethnische Ökonomie als Kategorie nicht existiert. Am Beispiel der Fallstudie Aktives Zentrum und Sanierungsgebiet Müllerstraße im Berliner Stadtteil Wedding wird deutlich, dass sich MigrantInnen in großem Maße für das Umfeld ihres Standortes engagieren und dabei überwiegend ethnien- und religionsübergreifend in losen Kooperationsformen agieren. Die strategische Verankerung gesellschaftlichen Engagements in der Unternehmensführung spielt dabei so gut wie gar keine Rolle. Diese Beobachtung trifft aber im Großen und Ganzen insgesamt auf Kleingewerbetreibende zu. Doch sind MigrantInnen häufiger in den Bereichen aktiv, in denen sie als Selbstständige unterrepräsentiert sind, wie dem Sozial- und dem Gesundheitsbereich. Dazu kommt eine deutlich geringere Erfahrung mit beruflicher und politischer Interessenvertretung sowie geringe Kenntnis über Maßnahmen im Rahmen kooperativer Stadtentwicklungsprozesse. Der Weg der in den letzten Jahren eingeschlagenen integrierten Engagementpolitik in Bund, Ländern und Kommunen muss weitergegangen werden. Dazu gehört auch die kontinuierliche Verbesserung struktureller Rahmenbedingungen für gesellschaftliche Integration, die weniger auf lokaler Ebene verändert werden können. ; Economic activity and corporate citizenship of migrants (re-) emerge increasingly as a matter of policy, research and media. The growing concentration of immigrants in German cities is a controversial issue, but the focus is shifting noticeably from a problem-oriented towards a potential-oriented one. The potentials of migrant entrepreneurs are seen basically in their growing contribution to the overall economic performance, their provision of basic-services in deprived urban neighbourhoods and their function as employers, providers of apprenticeship positions, locational advantage as well as social meeting place and information exchange platform for other immigrants. This study serves as a first approach to a contemporary as well as highly complex issue, which currently lacks in comparable research. Therefore theories and empirical findings about migrant entrepreneurship, corporate citizenship and social commitment of migrants as the three main objects of investigation are brought together and proved in terms of their practicability and validity. A surprising - and maybe the most fundamental - finding is that ethnic economy does not exist as an empirically proved category at all. The case study focuses on Aktives Zentrum und Sanierungsgebiet Müllerstraße in the sub-area Wedding of Mitte district in Berlin which is an assisted area by several urban development promotion programmes. It becomes apparent that migrants are actively involved in the local community and therefore they often act in loose forms of interfaith and interethnic cooperation. The strategic implementation of corporate social responsibility or corporate citizenship plays no role in the most companies at all. This observation, however, can be made for small businesses on the whole. The research also shows that migrants are often engaged in fields where they are underrepresented as entrepreneurs, such as social and health-related issues. Furthermore there is a noticeable lack of experience in professional and political lobbying as well as little knowledge of opportunities for participation and cooperation in projects conducted in the context of the urban development promotion programmes. Thus, a more integrated policy approach concerning social engagement adopted by the federal, state and local governments in recent years must be continued consequently. This includes a continuous improvement of the regulatory framework for economic and social integration, which can be solved less on the local level.
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In dieser Arbeit werden die Preisbildung und Preisreaktionen im Naturkosthandel (NKH) anhand eines umfangreichen Scannerdatensatzes untersucht. Dabei werden Preiselastizitäten, Preisrigiditäten und Preissynchronisation sowie die Preistransmission in der Wertschöpfungskette (WSK) bei Biomilchprodukten analysiert. Hierfür wird zuerst der Biomilchmarkt entlang der WSK beleuchtet, dann die Theorien zur Preisbildung vorgestellt und anschließend methodische und spezifische theoretische Grundlagen der einzelnen Verfahren erläutert. Nach Darstellung der Datengrundlage erfolgt die empirische Analyse, deren Ergebnisse im Folgenden zusammengefasst werden. Es zeigt sich, dass die Verbraucher auf Produktebene mit Preiselastizitäten um -1 vergleichsweise unelastisch reagieren. Dies eröffnet insoweit preispolitische Spielräume, als dass Preiserhöhungen theoretisch kurzfristig sinnvoll sind. Allerdings gibt es psychologische Preisschwellen, deren Überschreitung zu Verkaufsrückgängen führen können. Bezüglich der Rigidität sind die Preise bei langfristigen Preisänderungen im NKH hingegen sehr rigide, was auf eine zurückhaltende Preispolitik schließen lässt. Die Sonderangebotshäufigkeit in Biosupermärkten ist jedoch vergleichbar mit entsprechen-den Produkten im konventionellen LEH. Kleinere NKH-Geschäfte sind dagegen auch bei Sonderangeboten zurückhaltender, auf Tagesebene aber gibt es bei ihnen viele flexible Preisanpassungen. Die Preissynchronisationsanalyse im NKH zeigt im Vergleich zum LEH ein hohes Maß an gleichzeitigen Preisänderungen. Insbesondere in der Preiserhöhungsphase 2007 fanden die Preisänderungen zum großen Teil parallel statt. Dies kann entweder als preisfriedliches Verhalten interpretiert werden, bei dem sich die Branche bei der Preiserhöhung einig war oder aber auch als sehr starker Wettbewerb, der zu einer schnellen Preisanpassung geführt hat. Die Analyse der Gesamtsituation spricht für die erste Interpretation. Die Zusammenführung der produktbezogenen Ergebnisse in einer Schätzung zeigt die Zusammenhänge auf, die zwischen Preissynchronisation, Preiselastizitäten, Preisrigidität, Preisniveau, Handelsmarken, Marktanteilen und -kategorie bestehen. Die Ergebnisse legen nahe, dass der NKH, vergleichbar mit dem konventionellen LEH, ein Preiseinstiegssegment mit einer Niedrigpreispolitik und starkem Wettbewerb für Eckprodukte betreibt. Die Analyse der Preistransmission ergibt, dass die Preisänderungen vom konventionellen Milchmarkt ausgehen und auf den Biomilchmarkt übertragen werden. Im Anschluss werden die Preisänderungsimpulse von der landwirtschaftlichen Ebene in einer Richtung entlang der WSK nach oben weitergegeben. Die Schätzungen stützen die Annahme, dass in der WSK mit prozentualen Aufschlägen gearbeitet wird. Hierbei steigen die Aufschläge bei Preiserhöhungen im Handel überproportional. Ein schneller Rückgang auf Verbraucherebene bei sinkendem Rohstoffpreis ist nicht zu beobachten. Zusammengefasst nimmt der NKH bei Milchprodukten in der WSK eine starke Position ein. Die Verbraucher sind relativ preisunempfindlich und das Preissetzungsverhalten erscheint preisfriedlich. ; In this thesis pricing and price reactions in organic retail stores have been studied on the basis of an extensive scanner dataset from 2005 to 2009. Therefore price elasticity, price rigidities, price synchronization and price transmission in the supply chain for milk products have been analysed. In the estimations consumers on product level react relativly inelastic with an own price elasticity of circa -1. Thus, there is a wide scope for price policy. Besides, there are psychological price barriers and exceeding results in a decline in sales. Prices in organic retail stores are very rigid especially for long-time price changes. This implies a cautious pricing policy. Organic supermarkets launch special offers of similar frequency as conventional grocery stores. Small organic stores are more cautious but, on a daily basis, they are moreflexible in their price changing strategy. The synchronisation analysis shows compared to conventional stores that price changes often occursimultaneously. Especially in times of rising prices, most of the changes take place within one week. This could either refer to peacefull pricing policies based on a common agreement on rising price tendencies or to strong competition within the sector. Overall, a peacefull pricing is more valide. The combination of product-related findings shows correlations between price synchronization, price elasticity, price rigidities, price level, market shares und trade brands. There is evidence that organic stores run a low-price product segment with a special pricing policy, comparable to conventional supermarkets. Furthermore, the analysis of price transmission shows that price changes originate from the conventional milk market and are carried over to the organic market. Then, the price impulse circulates upstream along the supply chain. The estimations support the thesis of percental margins. Thus, the trade margins of the traders rise with higher prices. However, fast decreasing of retail prices during the phase of falling row material prices could not be observed. At least, there is evidence for a strong market position in the supply chain for traders and a peaceful pricing in organic retail.
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In: Schriftenreihe zum gewerblichen Rechtsschutz Bd. 138
In: Journalism quarterly, Band 71, Heft 2, S. 380-394
In a study that analyzed more than 250,000 photographs, among the findings was that coverage of African-Americans had increased, but that the price for added visibility was an increase in stereotypical (crime, sports, and entertainment) content categories. This finding supported a previous study of magazines for a similar time period. It is concluded that journalists need to be sensitive to the needs of all members of a community and not merely those who subscribe.
En la investigación titulada Efectos del Plan de Capacitación en el Nivel de Conocimiento de Gestión Educativa de los Directores de la RED Educativa 13 - 14 Los Olivos 2018, El presente trabajo de investigación, presento como objetivo Determinar los efectos del plan de capacitación en el nivel de conocimiento de gestión educativa de los directores de la RED educativa 13 - 14 Los Olivos 2018, dicho estudio se realizó con el propósito de contribuir en la mejora de la gestión educativa en las instituciones educativas públicas de la red 13 - 14, acción que debe contribuir al crecimiento de la institución que dirigen. El presente estudio aplicada de diseño cuasi-experimental realizado en el enfoque del paradigma de investigación cuantitativo, la población está formada por los directores de las instituciones educativas que corresponden a la RED Educativa 13 - 14 de la UGEL 02. La investigación propone como un elemento constitutivo en talleres vivenciales seis componentes traducidos en liderazgo y dirección, legislación educativa, diversificación curricular, participación de la APAFA así como el sostenimiento de una gestión de calidad, la aplicación del programa incluye una serie de actividades para facilitar la buena comprensión basado en la exposición y construcción de conocimientos. La investigación concluye que la aplicación sistemática del plan de capacitación causa efectos significativos en el nivel de conocimiento de gestión educativa de los directores de la RED educativa 13 - 14 Los Olivos 2018, esto a razón de las diferencias encontradas entre el pretest y postest aplicado a los participantes del grupo control y experimental. ; In the research entitled Effects of the training plan in the educational management knowledge level of the directors of the educational NETWORK 13 - 14 Los Olivos 2018, The present research work, presented as objective To determine the effects of the training plan in the level of educational management knowledge of the directors of the educational NETWORK 13 - 14 Los Olivos 2018, this study was carried out with the purpose of contributing to the improvement of educational management in the public educational institutions of the network 13 - 14, action that must be contribute to the growth of the institution they lead. The present applied study of quasi-experimental design carried out in the quantitative research paradigm approach, the population is formed by the directors of the educational institutions that correspond to the Educational NETWORK 13 - 14 of the UGEL 02. The research proposes as an element constitutive in experiential workshops six components translated into leadership and direction, educational legislation, curricular diversification, participation of APAFA as well as the support of quality management, the application of the program includes a series of activities to facilitate good understanding based on exposure and knowledge construction. The research concludes that the systematic application of the training plan causes significant effects in the educational management knowledge level of the directors of the educational NETWORK 13 - 14 Los Olivos 2018, this due to the differences found between pretest and posttest applied to the participants of the control and experimental group.
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