Checklist for your international direct marketing
In: International Direct Marketing, S. 41-45
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In: International Direct Marketing, S. 41-45
In: Marketing intelligence review. [Englische Ausgabe], Band 7, Heft 1, S. 34-41
Abstract
In integrated marketing, the effectiveness of each activity depends upon all other branding activities when synergies are sought. Synergies arise from each of the following four areas: combining different media types, scheduling their inphase or out-phase timing, using consistent formal designs and creating integrated content across media types. Using a proper mix of multiple media and synchronizing their spending patterns over time are more important than creating and designing advertising content when generating media synergies. In some cases, the effectiveness of one medium increases because of repetition of the brand's message in a different medium. In other cases, synergies occur because the target segment gets to read, understand and elaborate on the advertised content, thereby reinforcing the brand's message.
Synergies not only influence the effectiveness of advertising but also the budgeting. As synergy increases, the optimal total media budget increases, as well, and the proportion of the media budget allocated to the more effective medium decreases, while that allocated to the less effective medium increases. Sometimes the effects of synergies are surprising, and individual activities need to be seen in a completely different light when combined with others. Managers are welladvised to monitor synergies of their activities and reflect them in their budgets.
In: International Direct Marketing, S. 67-76
In: Internationales Direktmarketing, S. 67-78
In: Internationales Direktmarketing, S. 1-43
In: International Direct Marketing, S. 3-40
In allen großen Industrienationen nimmt das Direktmarketing mittlerweile eine zentrale Stellung innerhalb des gesamten Marketing ein. Dem Trend der zunehmenden Globalisierung des Welthandels folgt auch das internationale Direktmarketing. Im weltweit ersten Fachbuch zu diesem Thema zeigen erfahrene Marketing-Entscheider aus der Praxis und Experten aus der Wissenschaft, was bei der Planung und Realisierung internationaler Dialogkampagnen beachtet werden muss. "Internationales Direktmarketing" liefert eine aktuelle Bestandsaufnahme zu allen Aspekten des grenzüberschreitenden Direktmarketing: - Grundlagenwissen - Nationales versus internationales Direktmarketing - Rahmenbedingungen, Entwicklungen, Prozesse und Erfolgsfaktoren - Internationale Direktmarketingstrategien von Unternehmen - Interessante und grundlegende Länderfakten Erfolgreiche Beispiele aus der Praxis vermitteln wertvolle Hinweise für das effiziente Dialogmarketing über Grenzen hinweg. Ein Serviceteil mit aktuellen Marketingfakten aus 17 europäischen Ländern und den USA kann als hilfreiches Arbeitsinstrument für den eigenen internationalen Marketingerfolg herangezogen werden. Zielgruppe sind Marketingverantwortliche und Berater, die sich mit dem internationalen Kundendialog beschäftigen. Wissenschaftler und Studenten erhalten einen konzentrierten Überblick und Anregungen