Suchergebnisse
Filter
17 Ergebnisse
Sortierung:
Quality assurance and evidence in career guidance in Europe: counting what is measured or measuring what counts?
In: International journal for educational and vocational guidance, Band 12, Heft 2, S. 91-104
ISSN: 1573-1782
Guidance Policies: The Trojan Horse
In: International journal for educational and vocational guidance, Band 5, Heft 2, S. 101-109
ISSN: 1573-1782
Quality in Career Guidance: Issues and Methods
In: International journal for educational and vocational guidance, Band 4, Heft 2-3, S. 141-157
ISSN: 1573-1782
Wall‐to‐Wall or Patchwork? Linkages: Vehicles of Partnership
In: Journal of employment counseling, Band 37, Heft 2, S. 117-127
ISSN: 2161-1920
Career development services are often poorly interlinked. They overlap, yet they are can also be too far apart. They reach out, yet they do not always reach out to those who need the services the most. With examples from Denmark, this article indicates how and why career development services are linked in partnerships at different levels. Is a wall‐to‐wall carpet of career development services to be preferred over a patchwork quilt?
Fringe Focus: Informal Economy and Green Career Development
In: Journal of employment counseling, Band 36, Heft 3, S. 131-139
ISSN: 2161-1920
What are now regarded as peripheral career development activities will move to the center of career counseling: Counseling in the informal economy and environmentally concerned career counseling will move up the agenda as traditional concepts of careers fade away. Fringe will become focus.
Careerist, Wage‐Earner, or Entrepreneur: Work Values and Counseling
In: Journal of employment counseling, Band 34, Heft 4, S. 165-170
ISSN: 2161-1920
Work values play a major role in career decisions, but how often are these values consciously addressed in counseling? Studies based on ethnology offer new insight into the importance of work values. This article points to some implications for counseling.
The open method of coordination and lifelong guidance ; Die Offene Methode der Koordinierung und Lifelong Guidance
This article displays the importance of career guidance in Europe and beyond. The authors provide insight into the Open Method of Coordination (OMC), where mutual peer learning and development is of high importance. This paper highlights some of the elements of OMC in career guidance, discussing the terms "benchmarking", "peer learning" and "qualitative goals". Evidently, the OMC is seen as an instrument of governance, albeit a "soft" one in relation to career guidance. The article points out the advantages of this soft steering model, e.g. mutual peer learning. However, it also talks about the criticism this particular approach earns, as being just another tool for policy convergence in areas that are outside democratic political control. The authors further discuss the focus of OMC to develop common frameworks for quality assurance across Europe. These frameworks put perspective on career management skills in developing quality assurance approaches and on establishing national career guidance coordination. Policies and practices, however, aren't interchangeable across national borders to create convergence, as structures, policies, resources, and cultures differ. There is plenty to be learnt from each other, and plenty of silos to be broken down. Practically, the vehicle for applying the OMC approach has been the European Lifelong Guidance Policy Network (ELGPN). (DIPF/Orig.) ; Der vorliegende Beitrag zeigt die Bedeutung der Bildungs- und Berufsberatung innerhalb und außerhalb Europas auf. Die Autoren gewähren Einblick in die Offene Methode der Koordinierung (OMK), bei der das gegenseitige Lernen von KollegInnen (Peer Learning) und ihre Entwicklung einen hohen Stellenwert einnehmen. Im Beitrag werden einige Elemente der OMK in Hinblick auf die Bildungs- und Berufsberatung beleuchtet und näher auf die Begriffe "Benchmarking", "Peer Learning" und "qualitative Ziele" eingegangen. Die OMK gilt offensichtlich als Steuerungsinstrument – wenn auch als ein "sanftes" in Zusammenhang mit der Bildungs- und Berufsberatung. Der Beitrag zeigt die Vorteile dieses sanften Steuerungsinstruments auf, wie z.B. das gegenseitige Peer Learning, beschäftigt sich jedoch auch mit der Kritik an diesem besonderen Ansatz: So handle es sich nur um ein weiteres Instrument der Konvergenzpolitik in Bereichen, die sich außerhalb der demokratischen politischen Kontrolle befinden. Die Autoren beschäftigen sich außerdem mit der Schwerpunktlegung der OMK auf die Entwicklung von gemeinsamen Rahmenbedingungen zur Qualitätssicherung innerhalb Europas. Diese Rahmenbedingungen legen das Hauptaugenmerk auf Kompetenzen zur Laufbahngestaltung und zwar durch die Entwicklung von Qualitätssicherungsansätzen und die Einführung einer nationalen Koordinierung der Bildungs- und Berufsberatung. Die Strategien und Praktiken lassen sich zum Zweck der Annäherung jedoch nicht einfach über Ländergrenzen hinweg austauschen, da es sich um unterschiedliche Strukturen, Richtlinien, Ressourcen und Kulturen handelt. Es gibt viel voneinander zu lernen und viele Barrieren müssen abgebaut werden. In der Praxis steht das European Lifelong Guidance Policy Network (ELGPN) als treibende Kraft hinter der Anwendung der OMK. (DIPF/Orig.)
BASE
Research-based knowledge: researchers' contribution to evidence-based practice and policy making in career guidance
In: International journal for educational and vocational guidance, Band 16, Heft 1, S. 137-152
ISSN: 1573-1782
Guidance for older workers in Denmark and Spain
In: International journal for educational and vocational guidance, Band 11, Heft 1, S. 3-15
ISSN: 1573-1782
Counselling and long-term unemployment: report on phase 2 of the EUROCOUNSEL action research programme ; Denmark
In: Working paper 93,44
Counselling and long-term unemployment: report on phase 1 of the EUROCOUNSEL action research programme ; Denmark
In: Working paper 93,04