Jazz, rock, and rebels: cold war politics and American culture in a divided Germany
In: Studies on the history of society and culture 35
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In: Studies on the history of society and culture 35
In: Zeithistorische Forschungen: Studies in contemporary history : ZF, Band 14, Heft 2, S. 286-310
ISSN: 1612-6041
In: Central European history, Band 41, Heft 1, S. 146-148
ISSN: 1569-1616
In: Aus Politik und Zeitgeschichte: APuZ, Heft B 45, S. 17-24
ISSN: 2194-3621
"Der Vergleich der Populärkultur in beiden deutschen Staaten in den sechziger und siebziger Jahren zeigt erstaunliche Überschneidungen, insbesondere in Formen der Ablehnung amerikanischer Kultur (einschließlich der Berufung auf Geschlechternormen), aber auch in der Annahme besonders durch Jugendkulturen. Doch deutet der Vergleich auch auf wichtige Unterschiede hin. Antiamerikanismus wurde zu einem Markenzeichen der westdeutschen Gegenkultur; westdeutsche Politiker dagegen identifizierten sich meist mit den USA. Amerikanische Stileinflüsse blieben in der DDR subversiver." (Autorenreferat)
In: Aus Politik und Zeitgeschichte: APuZ, Heft B 45/2003
ISSN: 0479-611X
In: Aus Politik und Zeitgeschichte: APuZ, Band 53, Heft 45, S. 17-24
ISSN: 0479-611X
In: Jazz, Rock, and RebelsCold War Politics and American Culture in a Divided Germany, S. 31-70
In: Jazz, Rock, and RebelsCold War Politics and American Culture in a Divided Germany, S. 137-167
In: Jazz, Rock, and RebelsCold War Politics and American Culture in a Divided Germany, S. 106-136
In: Jazz, Rock, and RebelsCold War Politics and American Culture in a Divided Germany, S. 71-105
In: Jazz, Rock, and RebelsCold War Politics and American Culture in a Divided Germany, S. 168-205
In: Diplomatic history, Band 23, Heft 1, S. 45-56
ISSN: 1467-7709
In: Signs: journal of women in culture and society, Band 24, Heft 1, S. 147-162
ISSN: 1545-6943
In: Gender & history, Band 17, Heft 2, S. 245-294
ISSN: 1468-0424
Our research collaboration examines how the Modern Girl emerged as a global phenomenon in the first half of the twentieth century. By wearing provocative fashions and pursuing romantic love, Modern Girls everywhere appeared to disregard the roles of dutiful daughter, wife and mother. We develop the Modern Girl as a heuristic category that allows new insights into forces of globalisation and manifestations of gendered modernity. Through a case study of cosmetics advertising in China, India, South Africa, Germany and the United States, we show that the Modern Girl in each locale was shaped through multidirectional citations of elements from elsewhere, through transnational processes of racialisation and through distinct articulations of nationalism.