Privacy as a Security Value
In: Jon Bing: En Hyllest A Tribute, 2014, ISBN: 9788205468504
91 Ergebnisse
Sortierung:
In: Jon Bing: En Hyllest A Tribute, 2014, ISBN: 9788205468504
SSRN
In: Politische Vierteljahresschrift: PVS : German political science quarterly, Heft 46, S. 129-151
ISSN: 0032-3470
"Dieser Artikel kontrastiert das gegenwärtige, individualrechtsbasierte Paradigma von Privatheit mit einem alternativen Paradigma, welches auf den sozialen Wert und Nutzen von Privatheit abstellt. Die Folgen des ersten kritisierend, dieses aber nicht ablehnend, zielt der Beitrag auf eine bessere Fundierung und Rechtfertigung des zweiten Paradigmas mittels einer Verortung von Privatheit innerhalb komplexer sozialer Beziehungen sowie einer spezifischen Konzeption des öffentlichen Interesses, das solch ein Ansatz von Privatheit aufrechtzuerhalten hilft. Dabei unterscheidet er, basierend auf einer Auswahl von diese Position bekräftigender Literatur aus Philosophie und Sozialwissenschaft, zwischen auf sozialen Wert und Nutzen fokussierenden und kommunitarischen Ansätzen, bevor die Beiträge verschiedener Autoren hinsichtlich ihrer Erkenntnis zum Wert und der Arbeitsweise von Privatheit untersucht werden. Der Artikel schließt mit einer Diskussion einiger PolicyImplikationen eines auf sozialen Wert und Nutzen zentrierten Verständnisses von Privatheit." (Autorenreferat)
In: 'Privacy, Social Values and the Public Interest', in A. Busch and J. Hofmann (eds), Politik und die Regulierung von Information (Politische Vierteljahresschrift, Sonderheft 46, 2012)
SSRN
In: Journal of comparative policy analysis: research and practice, Band 13, Heft 2, S. 195-213
ISSN: 1572-5448
SSRN
Working paper
In: Global policy: gp, Band 1, Heft 3, S. 291-302
ISSN: 1758-5899
AbstractRegulating personal information processing to protect privacy in the face of strong threats occurs at many jurisdictional levels. Recent efforts among data protection authorities (DPAs) have emphasised the need for transborder collaboration in enforcement and other tasks, and they have organised themselves to undertake this work. Network and group formation and activity among DPAs has increased at global and subglobal levels, aimed at concerting regulatory practices and principles as well as at developing institutionalised infrastructures for greater continuity and effectiveness. This article identifies and describes the many cross‐cutting associations through which this activity takes place at the subglobal level as they interact with wider global efforts in this field, and briefly assesses the prospects for further development.Policy Implications
Global threats to information privacy should be mitigated by the further development of institutions and instruments for data protection at the global level.
Subglobal developments in data protection will remain important to this, in providing arenas for practical cooperation among data protection authorities, and should be encouraged.
Organisational development beyond current networks and groups at both global and subglobal levels will require permanent institutional machinery and resources.
The value of regulation beyond individual jurisdictional boundaries will depend on achievements more than on the further promulgation of resolutions and declarations, although the latter can be instrumental for the former.
In: Public administration: an international quarterly, Band 86, Heft 2, S. 598-599
ISSN: 0033-3298
In: Tilburg University Legal Studies Working Paper No. 004/2008
SSRN
Working paper
In: Information Polity: the international journal of government & democracy in the information age, Band 12, Heft 4, S. 219-226
ISSN: 1875-8754
In: Public policy and administration: PPA, Band 22, Heft 2, S. 269-271
ISSN: 1749-4192
In: Political studies: the journal of the Political Studies Association of the United Kingdom, Band 49, Heft 3, S. 551-556
ISSN: 1467-9248
In: Political studies, Band 49, Heft 3, S. 551-556
ISSN: 0032-3217
Raab critiques David Marsh & Martin J. Smith's (2001) dialectical analysis of policy networks that focuses on the interplay between structure & agency. He deems their approach overly schematic &, at times, only crudely dialectical; further, it is not unprecedented in policy network studies. He also argues that they misconstrue Raab & McPherson's "anthropological" approach as excessively privileging agency over structure. He defends his & McPherson's methodology, pointing out specific aspects wherein their study did integrate larger structural patterns with consideration of individual agency. He concludes by implying that Marsh & Smith's model is at once reductive & ambiguous. 15 References. K. Coddon
In: Political studies, Band 49, Heft 3, S. 551-556
ISSN: 0032-3217
In: Teaching public administration: TPA, Band 20, Heft 1, S. 65-66
ISSN: 2047-8720
In: Revue française d'administration publique: publication trimestrielle, Heft 89, S. 21
ISSN: 0152-7401