Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Alternativ können Sie versuchen, selbst über Ihren lokalen Bibliothekskatalog auf das gewünschte Dokument zuzugreifen.
Bei Zugriffsproblemen kontaktieren Sie uns gern.
9 Ergebnisse
Sortierung:
In: Philosophische Bibliothek 251
In: Philosophische Bibliothek Band 278
In: Philosophische Bibliothek 286
Die Träume eines Geistersehers (1766) sind von Interesse, weil sie den Autor als Skeptiker in Sachen Metaphysik ausweisen. Die 1768 erschienene Abhandlung Vom ersten Grunde des Unterschiedes der Gegenden im Raume ist bedeutsam, weil sie eine der bis dahin von Kant akzeptierten Raumtheorie entgegengesetzte Auffassung zeigt. Sie ist der Ausgangspunkt der Gewinnung der neuen Raumtheorie, die die Grundlage der Kritik der reinen Vernunft ist. ...
In: Zeitschrift für Hochschulrecht, Hochschulmanagement und Hochschulpolitik: zfhr ; das Fachmagazin für Universitäten, Fachhochschulen, Privatuniversitäten und postsekundäre Bildungseinrichtungen, Band 16, Heft 2, S. 78-85
ISSN: 1613-7655
In: Intercultural communication, Band 15, Heft 2, S. 1-15
ISSN: 1404-1634
This study was conducted in the context of an international exchange project which introduced the participating students to curricular and instructional aspects of global education and to the diversity of school systems. The aim of the research was to investigate how the exchange students constructed and re-constructed their cultural and intercultural skills, knowledge, beliefs, and identities. The research data were collected using interviews, an online survey, and students' messages posted on a Facebook group. Semi-structured interviewing was used as a major data gathering method as this made it possible to better explore the extent and qualities of the students' sense-making and learning about their exchange experience. Six themes emerged indicating that the exchange students used a range of approaches to interact and communicate with people to gain intercultural perspectives. They made sense of educational systems, and developed their selfhood and social identities in a framework of negative and positive experiences.