Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Alternativ können Sie versuchen, selbst über Ihren lokalen Bibliothekskatalog auf das gewünschte Dokument zuzugreifen.
Bei Zugriffsproblemen kontaktieren Sie uns gern.
1378 Ergebnisse
Sortierung:
Titelseite -- Titelblatt -- Copyright Seite -- Vorwort -- 1. Das österreichische System der Unternehmensförderungen -- 2. Das EU-Beihilfenrecht -- 2.1. Allgemeine Rahmenbedingungen für Förderungen -- 2.2. EU-Schwerpunkte in der Unternehmensförderung -- 2.3. Einzelfallgenehmigungen für Großvorhaben -- 2.4. Vorübergehende Maßnahmen der Kommission in der aktuellen Finanz- und Wirtschaftskrise -- 2.5. Auswirkungen der EU auf österreichische Förderaktionen -- 3. Die Regionalfördergebiete -- 3.1. Europäische Grundlagen -- 3.2. Die österreichischen Regionalfördergebiete -- 3.3. Landkarte für Österreich 2007-2013 -- 3.4. Landkarten nach Bundesländern 2007-2013 -- 3.5. Landkarte für Europa 2007-2013 -- 4. EU-konforme Förderaktionen in Österreich -- 4.1. Leitfaden zur Auswahl von Förderaktionen -- 4.2. Österreichweite Förderaktionen auf Bundesebene -- 4.3. Zusammenfassender Überblick auf Bundes- und Landesebene -- 5. Die Strukturfonds der Europäischen Union -- 5.1. Die Periode 2007-2013 im Überblick -- 5.2. Reform der Kohäsions- und Strukturfondspolitik -- 5.3. Die Ziele -- 5.4. Die Kohäsionsinstrumente -- 5.5. Die Grundsätze der Mittelvergabe -- 5.6. Die Mittelverteilung in Österreich -- 5.7. STRAT.AT und die österreichischen Operationellen Programme -- 5.8. Finanzielle Abwicklung -- 5.9. Österreich: Zielgebiete 2007-2013 gemäß EU-Strukturfonds -- 5.10. Europa: Zielgebiete 2007-2013 gemäß EU-Strukturfonds -- 6. Unternehmensförderungen im größeren Europa -- 6.1. Wirtschaftspolitische Motive für EU-Förderungen in den neuen Mitgliedstaaten -- 6.2. Unternehmensrelevante EU-Förderungen in den neuen Mitgliedstaaten -- 6.3. Finanzinstrumente und Finanztransfers -- 6.4. EU-Förderungen in Polen, Rumänien, der Slowakei, der Tschechischen Republik und in Ungarn -- 6.5. Schlussfolgerungen und Empfehlungen -- 7. Die Förderungen der Europäischen Kommission
World Affairs Online
In: Routledge studies in Middle Eastern politics 83
"The tensions between Jesus and Caesar addressed in this book strike at the heart of Christianity. The tension is not primarily between two individuals (Jesus never met Augustus or Tiberius-the Roman emperors of his time); the tension is between two ways of life that include religion, politics, economics, and everything else that makes us human"--Introduction
In: Anthropologie - Technikphilosophie - Gesellschaft Ser.
Intro -- Danksagung -- Inhalt -- 1 Das erste Ende -- 2 Das zweite Ende -- 3 Eine nicht landläufige Theorie der Medien -- 4 Die anthropophile Gestalt der Dinge -- 5 Kleider rechnen Leute -- 6 Medientheorie und Glückspiel -- 7 Zauberschuhe, ein denkendes tank-top und vibrierende Westen -- 8 Ambient Assisted Living -- 9 Home Sweet Home -- 10 Smart People, Not Smart Homes -- 11 Uncanny Valley -- 12 Das Geschick der fremden Hand: Rendering -- 13 Negative Prothetik -- 14 Rubber Hand Illusion: Habemus corpus? -- 15 Ende mit Ziege - ein Ausblick -- Literaturverzeichnis -- Abbildungsverzeichnis -- Personenregister.
In: Berliner wirtschaftsrechtliche Schriften Band 9
In: Routledge studies in Middle Eastern politics, 83
In recent decades, Saudi Arabia has committed itself to playing the part of mediator in intra-national and international conflicts in the greater Middle East region. Examples include the two Saudi-introduced Arab Peace Initiatives of 1982 and 2002, mediation attempts between Algeria and Morocco in the West Sahara conflict, Iraq and Syria during the Iran-Iraq War and Iran and Iraq towards the end of their military conflict. Saudi Arabian Foreign Relations provides a new insight to current studies on Saudi foreign policy and mediation in international relations. The book offers a detailed analysis of Saudi Arabia's intermediary role in the intra-state conflicts in Yemen, Lebanon and the Palestinian territories, and the successes and limitations of each. Additionally, it provides an updated examination of Saudi Arabia's role towards resolution of the larger Arab-Israeli conflict. Saudi Arabian Foreign Relations contributes to a far deeper understanding of Saudi foreign policy, and therefore will be of great interest to students and scholars of Middle East Politics and International Relations.
In: Routledge studies in Middle Eastern politics, 83
Cover -- Praise for Unified We Are a Force -- Title -- Copyright -- Dedication -- Preface -- Acknowledgments -- Introduction -- Chapter 1-Basic Issues -- Chapter 2-Work under Attack -- Chapter 3-From Advocacy to Deep Solidarity -- Chapter 4-Labor Radicalizing Religion -- Chapter 5-Religion Radicalizing Labor -- Chapter 6-Organizing and Building the Movement -- Conclusions -- Index
In: Discussion paper series no. 563
This papers studies the impact of a financial transactions tax on the trading volume and asset price volatility in a model with heterogeneous beliefs. To model heterogeneous beliefs we follow Kurz (1994, 1997) and restrict the class of beliefs to the subset of rational beliefs. We study a tax on bond and asset purchases. The simulated model shows that the introduction of a transaction tax results in a lower trading volume and therefore in less liquid financial markets. Because of the decreased liquidity the volatility of the stock market increases. We also study the welfare effects of a financial transaction tax and the simulation results also show that there is only a small change in welfare.
In: Discussion paper series no. 568
In this paper we study the effects of financial integration on risk-sharing. Conventional macroeconomic theory suggests that the integration of financial markets improves welfare. In contrast to the literature we assume that households have heterogeneous beliefs. Because of the differences in beliefs, households are not only sharing the risk but also speculating. We show that with speculation, financial integration can increase the risk in the economy and that a full financial integration is not always beneficial. We also have a numerical example for a small set of countries and show that the losses due to heterogeneous beliefs are small.