The Mountain Gorilla.George B. Schaller
In: The American journal of sociology, Band 72, Heft 3, S. 315-316
ISSN: 1537-5390
11 Ergebnisse
Sortierung:
In: The American journal of sociology, Band 72, Heft 3, S. 315-316
ISSN: 1537-5390
In: Human relations: towards the integration of the social sciences, Band 15, Heft 4, S. 365-377
ISSN: 1573-9716, 1741-282X
In: A century of marketing
In: The Journal of social psychology, Band 62, Heft 2, S. 197-210
ISSN: 1940-1183
In: Internationale Revue für soziale Sicherheit, Band 63, Heft 3-4, S. 63-96
ISSN: 1752-1726
AuszugDie rasche Alterung von Indiens Bevölkerung in Verbindung mit der Abwanderung aus ländlichen Gebieten und der anhaltenden Konzentration der Erwerbsbevölkerung im informellen Sektor hat die Notwendigkeit besserer Vorkehrungen zur wirtschaftlichen Absicherung älterer Menschen unterstrichen. Traditionelle Familienbindungen, die bisher wesentlich waren für die Gewährleistung eines Minimums an Sicherheit, beginnen sich aufzulösen, und die höhere Lebenserwartung verteuert die Betreuung der Alten. Daher sind ältere Menschen einem höheren Risiko der Armut oder Verarmung ausgesetzt. Parallel zu ihren Bemühungen in diesem Bereich haben die Regierung von Indien und einige indische Bundesstaaten eine Reihe von Programmen gestartet, die der großen Mehrheit der Inder, die sonst keinen ausreichenden Zugang hätten, einen gewissen Zutritt zur Gesundheitsversorgung oder Krankenversicherung gewährleisten sollen. Arbeitnehmer im formellen Sektor haben mehr soziale Sicherheit als Personen im informellen Sektor, aber sie machen nur einen kleinen Anteil der Gesamtarbeitnehmerschaft aus. Frauen sind wirtschaftlich ganz besonders starker Unsicherheit ausgesetzt. Indiens Erfahrung bietet Interessantes für andere Länder. Obwohl es im Bereich der sozialen Sicherheit Raum für Privatinitiativen gibt, ist klar, dass die meisten dieser Bemühungen über Steuern finanziert werden müssen. Die Rolle, die private Anbieter spielen können, ist erheblich, selbst wenn ein Großteil der Finanzierung aus staatlichen Quellen kommt; die damit einhergehenden Herausforderungen werden gar noch steigen, da mehr Personen Leistungen in Anspruch nehmen wollen. Indien hat auch gezeigt, dass die Umsetzung gut mit Mitteln von der Zentralregierung auf einzelstaatlicher Ebene erfolgen kann; mit einer Reihe von Vor‐ und Nachteilen, die eine solche Dezentralisierung mit sich bringt. Schließlich kann Indiens Erfahrung, was die Umsetzung angeht, Orientierung in Fragen wie Erfassung der Zielgruppen, Einsatz von Informationstechnologie in Systemen der sozialen Sicherheit und Verwaltung von Humanressourcen bieten.
In: La revista internacional de seguridad social, Band 63, Heft 3-4, S. 66-98
ISSN: 1752-1734
ResumenEl rápido envejecimiento de la población de la India, así como el éxodo rural y la constante concentración de la población activa en el sector no estructurado han puesto de manifiesto la necesidad de mejorar los acuerdos de seguridad económica para la tercera edad. Los lazos familiares tradicionales, esenciales como garantía mínima de seguridad económica, comienzan debilitarse y la longevidad creciente incrementa los costos de mantenimiento de las personas mayores. Como consecuencia, los ancianos corren más riesgos de permanecer o de caer en la pobreza. Paralelamente a sus esfuerzos por resolver esta situación, el Gobierno nacional y algunos estados de la India han lanzado una serie de programas para ofrecer a la gran mayoría de los indios sin acceso a servicios médicos o a un seguro de salud algún tipo de acceso a los mismos. Los trabajadores del sector estructurado reciben más prestaciones de seguridad social que los del sector no estructurado pero son sólo una pequeña proporción de la población activa. Las mujeres son particularmente vulnerables a la inseguridad económica. La experiencia de la India ofrece lecciones para otros países. Si bien el sector de la seguridad social ofrece espacio para iniciativas privadas, no cabe duda de que la mayoría de los emprendimientos en este ámbito deberán financiarse con los impuestos. Los proveedores del sector privado pueden desempeñar un papel importante, incluso si la mayor parte de los fondos proceden de fuentes públicas. Sin embargo, a medida que aumente el número de solicitudes de prestaciones, la actividad de los proveedores del sector privado se topará con mayores escollos. La India también ha demostrado que los estados pueden ejecutar correctamente las tareas de implementación, usando fondos del Estado nacional y con la serie de ventajas y desventajas que aporta la descentralización. Por último, la experiencia de este país en materia de implementación puede servir de guía para la búsqueda de beneficiarios, el uso de las tecnologías de la información en los sistemas de seguridad social y la gestión de los recursos humanos.
In: Revue internationale de sécurité sociale, Band 63, Heft 3-4, S. 64-97
ISSN: 1752-1718
RésuméVu le vieillissement rapide de la population indienne, la migration des régions rurales et la concentration continue de la population active dans le secteur informel, il est nécessaire de prendre des mesures concrètes afin d'assurer la sécuritééconomique des personnes âgées. Ces dernières courent, d'ailleurs, un risque accru d'être pauvres ou de tomber dans la pauvreté en raison de l'effritement des liens familiaux traditionnels qui sont essentiels pour leur garantir un minimum de sécurité ainsi que de l'augmentation de la longévité qui entraîne une hausse des dépenses pour leurs soins. Parallèlement aux efforts déployés pour s'attaquer à ce problème, le gouvernement indien et certains Etats de l'Inde ont lancé une série de programmes visant à fournir à la grande majorité des Indiens des services de soins de santé et d'assurance maladie auxquels ils n'ont pas suffisamment accès. Bien que les travailleurs du secteur structuré jouissent d'une plus grande sécurité sociale que ceux du secteur informel, ils ne représentent qu'une faible part de la population active. Les femmes sont, quant à elles, extrêmement vulnérables à l'insécuritééconomique. L'expérience indienne sert de leçon à d'autres pays. Quoiqu'il y ait de la place pour des initiatives privées dans le domaine de la sécurité sociale, force est de constater que la plupart d'entre elles devront être financées par l'impôt. Même si la plus grande partie du financement provient de sources publiques, les prestataires privés jouent un rôle considérable, mais ils seront confrontés à des défis plus importants à mesure qu'un plus grand nombre de personnes demanderont des prestations. L'Inde a également montré que les Etats peuvent souvent mener à bien la mise en œuvre de mesures financées par le gouvernement central, avec bien sûr des avantages et des inconvénients propres à une telle décentralisation. Enfin, la pratique indienne peut éclairer des questions comme le ciblage, l'utilisation des technologies de l'information dans les systèmes de sécurité sociale et la gestion des ressources humaines.
In: IZA Discussion Paper No. 7855
SSRN
Working paper
Pakistan's education system faces long-standing problems in access, quality, and equal opportunity at every level: primary and secondary schools, higher education and vocational education. In spite of recent encouraging trends, such as the rapid spread of private schooling and an expansion of higher education opportunities, systemic reform remains stubbornly elusive. The inability of successive governments to reform the system has created severe constraints for Pakistan's economic and societal development. An inability to act now will increase the problems manifold in the future, due to a burgeoning youth population and increasing competitive pressures from other developing countries that are devoting more attention to education. We discuss in this paper the imperative for education system reform in Pakistan, and articulate why a window of opportunity exists at this time for all stakeholders – government, civil society and donors – to initiate reform. We emphasize, however, some key messages. One, that reform must tackle all sectors of the education system – primary/secondary, higher education and vocational education – as Pakistan does not have the luxury to delay reform in one sector until the other sectors improve. Two, reform in every sector must be systemic – i.e. with well-defined goals, focus on a minimal set of areas such as governance, financing, human resources, and curriculum and address them all together, rather than piecemeal. Three, implementation is the all-important Achilles' heel, where Pakistan has limited resources and has often foundered on the rocks. But as we discuss, there are important examples demonstrating that success is achievable, if government and civil society have the will to initiate and sustain reform.
BASE
In: NBER Working Paper No. w19335
SSRN
In: IZA Discussion Paper No. 7563
SSRN
Working paper