The international encyclopedia of gender, media, and communication
In: The Wiley Blackwell-ICA International Encyclopedias of Communication
92 Ergebnisse
Sortierung:
In: The Wiley Blackwell-ICA International Encyclopedias of Communication
In: Syracuse studies on peace and conflict resolution
In: Handbooks in communication and media
In: Critical media studies
Introduction -- Project gender : identity/ies in flux -- The body in question : less than the sum of our parts -- Sexymedia : the pornographication of popular culture or just a bit of slap and tickle? -- Women in/and news : the invisible and the profane -- Gender@internet -- Endpoint
In: Issues in cultural and media studies
World Affairs Online
In: Hansard Society series in politics and government
In: Journal of women & aging: the multidisciplinary quarterly of psychosocial practice, theory, and research, Band 36, Heft 1, S. 61-77
ISSN: 1540-7322
In: Forum qualitative Sozialforschung: FQS = Forum: qualitative social research, Band 23, Heft 2
ISSN: 1438-5627
Sowohl in der akademischen als auch in der praktischen Literatur wird der Begriff Impact sehr weit gefasst. In Verbindung mit (uni-)direktionalen Beziehungen zwischen Variablen und methodologischen Rahmen, die auf einen positivistischen Ansatz ausgerichtet sind, wird der Begriff jedoch sehr viel enger ausgelegt. Eine solche verengte Konzeptualisierung ist problematisch insbesondere im Zusammenhang mit Initiativen, die interne, individuelle Veränderungen abzielen. Ich schlage daher vor, Impact neu zu konzeptualisieren, um menschliches Handeln anzuerkennen und Wandel ganzheitlicher erforschen zu können. Im Rahmen post-positivistischer qualitativer Forschung sollte der Begriff zurückerobert werden, da qualitative Methoden das Potenzial haben, ein dialogisches Verständnis von Impact und des intersubjektiven Kontextes, durch den Wandel entsteht zu erhellen.
In: Social history of medicine, Band 36, Heft 1, S. 200-202
ISSN: 1477-4666
In: Peace and conflict: journal of peace psychology ; the journal of the Society for the Study of Peace, Conflict, and Violence, Peace Psychology Division of the American Psychological Association, Band 27, Heft 3, S. 519-519
ISSN: 1532-7949
In: Peace and conflict studies
ISSN: 1082-7307
In this article I explore the tensions that arise in the context of educational initiatives implemented by organizations that have both pedagogical and political aspirations. I draw on the work of Sadaka Reut, a veteran Jewish-Palestinian peace education organization, to highlight how the ideological commitments held by an organization working for structural equality can limit possibilities for openness to multiple perspectives and can thus serve as a barrier towards successfully achieving pedagogical aspirations, in particular Sadaka Reut's goal of educating towards a binational community of Jewish and Palestinian activists working in partnership. I also highlight the tension inherent in working simultaneously to help Jewish and Palestinian participants develop a strong sense of ethno-national identity; and to facilitate the development of a transcendent identity as activists in solidarity.