Todos con la "esperanza": continuidad de la participación comunitaria
In: Colección Monográfias
5 Ergebnisse
Sortierung:
In: Colección Monográfias
In: Journal of managerial psychology, Band 26, Heft 6, S. 508-521
ISSN: 1758-7778
PurposeThis paper aims to reflect on the work of Virginia E. Schein and her paper "The functions of work‐related group participation for poor women in developing countries: an exploratory look."Design/methodology/approachProfessor Schein traveled to Nicaragua, to lower‐income settings, where she observed and recorded the experiences of women working in self‐organized groups, and used those observations to argue to the profession generally that self‐organized groups of women, however marginal the work itself, can be instrumental in developing the key sense of agency, and self‐efficacy. These are basic capabilities; the stuff of the Millennium Development Goals.FindingsFor this special issue, therefore, the authors have made Schein's 2003 study a focal point. To set the context they asked Dr Schein to reiterate the rationale for the research, and provide a brief overview of the original observations. To help expand the debate on gender, work and poverty reduction, the authors have asked noted colleagues to provide a series of Commentaries on the original article.Originality/valueWomen, especially those raising children alone, are among the poorest of the poor in developing and more developed economies. Research that is applicable and relevant to their work‐related concerns can and should be a larger part of worldwide efforts to reduce poverty. Organizational psychology has much to contribute to those long‐overdue efforts.
In diesem Beitrag berichten wir über das iberoamerikanische Symposium "Health Policy and Programs Evaluative Research for Social Change", das vom 1.-3. November 2006 in Guadalajara (Mexiko) veranstaltet wurde. Teilnehmende kamen aus acht Ländern und gehörten Universitäten, Gesundheitsorganisationen oder NGOs an. Die wichtigsten, in den Vorträgen und Diskussionen behandelten Themen betrafen die Relevanz von qualitativer und Evaluationsforschung und von universitärer Lehre für soziale Wandlungsprozesse, ethische Herausforderungen sowie Möglichkeiten, die Ergebnisse aus qualitativer Forschung für unterschiedliche Gruppen (Nutzer und Nutzerinnen, politische Entscheidungsträger[innen], Professionelle und die interessierte Öffentlichkeit insgesamt) zugänglich zu machen. URN: urn:nbn:de:0114-fqs0802194 ; This is a report of the "Health Policy and Programs Evaluative Research for Social Change" Ibero-American Symposium held in Guadalajara, Mexico November 1-3, 2006. Attendees represented eight countries, and were associated with NGO's and academic and health services organizations. The most important themes included in the debates were the meaning of qualitative and evaluative health research for social change, the challenges of teaching for change, ethical challenges, and possibilities for making the findings of qualitative research available to different groups or stakeholders (users, policy makers, professionals, and the population as a whole). URN: urn:nbn:de:0114-fqs0802194 ; Este reporte ofrece una descripción del Simposio Iberoamericano "Investigación evaluativa de políticas y programas de salud orientada al cambio social" realizado en Guadalajara, México, del 1 al 3 de noviembre del 2006. Participaron representantes de 8 países pertenecientes a ONG's, instituciones académicas y de la salud. Los ejes temáticos dominantes en los debates fueron el significado de la investigación y evaluación cualitativa en salud orientada a la transformación social; los retos de una enseñanza preocupada por el cambio; desafíos ...
BASE
In: Forum qualitative Sozialforschung: FQS = Forum: qualitative social research, Band 9, Heft 2
ISSN: 1438-5627
In diesem Beitrag berichten wir über das iberoamerikanische Symposium "Health Policy and Programs Evaluative Research for Social Change", das vom 1.-3. November 2006 in Guadalajara (Mexiko) veranstaltet wurde. Teilnehmende kamen aus acht Ländern und gehörten Universitäten, Gesundheitsorganisationen oder NGOs an. Die wichtigsten, in den Vorträgen und Diskussionen behandelten Themen betrafen die Relevanz von qualitativer und Evaluationsforschung und von universitärer Lehre für soziale Wandlungsprozesse, ethische Herausforderungen sowie Möglichkeiten, die Ergebnisse aus qualitativer Forschung für unterschiedliche Gruppen (Nutzer und Nutzerinnen, politische Entscheidungsträger[innen], Professionelle und die interessierte Öffentlichkeit insgesamt) zugänglich zu machen.