The micro-politics of co-creation: Augmenting analyses of 'relational agency' in local education partnerships with the 'documentary conversation analysis'
In: Learning, culture and social interaction, Band 30, S. 100517
ISSN: 2210-6561
6 Ergebnisse
Sortierung:
In: Learning, culture and social interaction, Band 30, S. 100517
ISSN: 2210-6561
In: Critical policy studies, Band 10, Heft 4, S. 448-467
ISSN: 1946-0171
This paper explores the micro-discursive dimension of local partnership working to generate new insights into the dynamics that explain why partnerships so often fail to achieve their ambitions. It sheds light on to the micro-politics of cocreating the situated partnership narrative, critically placing it in the wider systemic context by understanding local partnerships as 'rationalized myths'. In doing so, it draws on data from a longitudinal ethnographic case study of a German education partnership on the neighborhood level. The analysis revealed that the local partnership myth created a dual reality for the involved actors: on the one hand it legitimized the partnership's setup, yet concealed its complex, contradictory and antagonistic reality, and on the other hand it offered the discursive resources for dealing with this reality. A partnership narrative was hegemonically established that exposed the neoliberal ideology behind local partnerships and legitimized a strategy that consolidated the partnership's structural status quo rather than leading to innovation. (Verlag).
In: Critical policy studies, Band 10, Heft 4, S. 448-467
ISSN: 1946-018X
Dieser Band vereinigt theoretische und empirische Beiträge, die eine kritische Perspektive auf kommunale Bildungslandschaftsprozesse einnehmen. Nach etwa einer Dekade Bildungslandschaftspraxis und wissenschaftlicher Literatur fällt der empirische Forschungsstand immer noch unbefriedigend aus: Beiträge mit einer Orientierung auf Best-Practice-Beispiele sowie Auftragsforschung bestimmen weiterhin die Forschungslandschaft. Empirische Fallstudien, die eine kritische Orientierung aufweisen, sind rar. Vor diesem Hintergrund will dieser Band einen Raum schaffen, innezuhalten und die Bildungslandschaftsthematik kritisch, aus theoretischen Positionen heraus und mithilfe von empirischen Fallstudien zu diskutieren.
In: LI-Dokumentation
In: Demokratie lernen und leben