Suchergebnisse
Filter
5 Ergebnisse
Sortierung:
Heterogeneous Effects of After-School Care on Child Development
In: DIW Berlin Discussion Paper No. 2006
SSRN
Ausgewählte Sichtweisen von Landwirtinnen und Landwirten auf die Nutztierhaltung in Deutschland; Selected views of farmers on livestock production in Germany
In: Journal of consumer protection and food safety: Journal für Verbraucherschutz und Lebensmittelsicherheit : JVL, Band 19, Heft S1, S. 69-74
ISSN: 1661-5867
ZusammenfassungDie Wahrnehmung der Nutztierhaltung von landwirtschaftlichen Betrieben wird, basierend auf verschiedene Studien, durch unterschiedliche Faktoren beeinflusst. Im vorliegenden Beitrag wurden die Sichtweisen der Tierhaltenden auf die landwirtschaftliche Tierhaltung und das Tierwohl anhand von Befragungsdaten untersucht. Es zeigte sich, dass sich die Tierhaltenden selbst in der größten Verantwortung sehen, für das Tierwohl zu sorgen, wofür sie sich stabile politische Rahmenbedingungen und die Unterstützung der Gesellschaft wünschen. Ferner wurde die ökologische Tierhaltung (außer bei Milchvieh- und Mutterkuhhaltung) besser bewertet als unter konventionelle Bedingungen. Die als am wichtigsten empfundenen Aspekte für das Tierwohl variieren tierart- und managementspezifisch. Das verwendete Befragungsdesign kann als Ansatz für ein langfristiges Monitoring-Tool zur Erfassung der Situation in der tierhaltenden Landwirtschaft dienen.
Geschichte und Gott: XV. Europäischer Kongress für Theologie (14.–18. September 2014 in Berlin)
In: Veröffentlichungen der Wissenschaftlichen Gesellschaft für Theologie (VWGTh) Band 44
Integration of Refugee Children and Adolescents In and Out of School: Evidence of Success but Still Room for Improvement
Germany has seen the arrival of a large number of displaced children and adolescents in recent years. Integration is vital for their lives today and in the future. Key indicators of successful integration are a sense of belonging to school, participation in extracurricular activities, both within school and outside it, and social contacts. The present report examines these indicators based on data from the Socio-Economic Panel (SOEP), the IAB-SOEP Migration Samples, and the IAB-BAMF-SOEP Survey of Refugees. The findings show that the integration of 12-, 14-, and 17-year-old refugees who came to Germany with their families is essentially moving in the right direction: These young people feel a sense of belonging to their school community and are increasingly attending after-school programs (provided by the school). This gives them the opportunity to spend the whole day with peers who have lived in Germany for longer. The relatively low levels of participation in schoolbased extracurricular activities among young refugees, however, shows that these programs are not being fully exploited. In this context, further efforts should be made to increase participation. Similarly, there is also untapped potential when it comes to organized leisure and sport activities outside school. Sports clubs, for example, should actively reach out to refugee children and adolescents encouraging them to participate
BASE