Suchergebnisse
Filter
40 Ergebnisse
Sortierung:
A Didactic Reconstruction of the Financial and Economic Crisis
Theoretical approaches to constructivism have put learner autonomy into the spotlight of didactic discourse. Apart from the matter of pedagogic actions on how (constructivisticly) organised education might be arranged, this paper focuses on the perspective of didactic reconstruction. Thus, an observation-based research perspective is being adopted in this paper. The epistemic beliefs that have emerged over the course of the global financial and economic depression are reconstructed. The goal of the paper is to provide an insight into these different interpretations. In order to do this, university students were surveyed regarding this topic and the results of this qualitative study on these epistemic beliefs will be represented in this article. The paper tries to give answers on how students, who have been experiencing the financial and economic depression for nearly three years now, define its causes and what subsequent actions they would recommend. The results show that the main issue is not misinterpretation of political and economic knowledge but rather incomplete constructs based on only approximate knowledge.
BASE
Einsatzbericht - Sim Economy
In: Unterricht Wirtschaft, Band 11, Heft 44, S. 52-52
ISSN: 1616-1076
Arbeitsteilung
In: Unterricht Wirtschaft, Band 11, Heft 44, S. 3-7
ISSN: 1616-1076
Textarbeit einmal anders!: Schüler-Outburst für den Unterricht
In: Unterricht Wirtschaft, Band 11, Heft 44, S. 8-10
ISSN: 1616-1076
Warum ökonomische Bildung auf eine Methode wie die ökonomischen Experimente eigentlich angewiesen ist
In: Unterricht Wirtschaft, Band 10, Heft 40, S. 3-5
ISSN: 1616-1076
Schulen brauchen ein Management!
In: Unterricht Wirtschaft, Band 9, Heft 36
ISSN: 1616-1076
Betriebswirtschaftslehre und ökonomische Bildung?
In: Unterricht Wirtschaft, Band 9, Heft 36, S. 3-7
ISSN: 1616-1076
Wettbewerb im Netz
In: Unterricht Wirtschaft, Band 9, Heft 35, S. 8-14
ISSN: 1616-1076
Der Schwarze Freitag
In: Unterricht Wirtschaft, Band 9, Heft 34, S. 38-41
ISSN: 1616-1076
Michael Porter: "Gäbe es eine Olympiade der Management-Vordenker, so wäre Michael Porter ein Medaillenplatz sicher."
In: Unterricht Wirtschaft, Band 9, Heft 36, S. 55-56
ISSN: 1616-1076
Aristoteles
In: Unterricht Wirtschaft, Band 9, Heft 34, S. 63-64
ISSN: 1616-1076
Ich traue keiner Statistik, die ich nicht selbst gefälscht habe
In: Unterricht Wirtschaft, Band 8, Heft 31, S. 11-14
ISSN: 1616-1076
Erich Gutenberg
In: Unterricht Wirtschaft, Band 5, Heft 20, S. 62-64
ISSN: 1616-1076