Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Alternativ können Sie versuchen, selbst über Ihren lokalen Bibliothekskatalog auf das gewünschte Dokument zuzugreifen.
Bei Zugriffsproblemen kontaktieren Sie uns gern.
7 Ergebnisse
Sortierung:
In: Analyse & Kritik: journal of philosophy and social theory, Band 29, Heft 1, S. 38-46
ISSN: 2365-9858
Abstract
The desire for founding educational reform on a sound empirical basis has coincided with a period of impressive progress in the field of neuroscience and wide public interest in its findings, leading to an ongoing debate about the potential of neuroscience to inform education reform. But is neuroscience really suited to provide specific instructions for improving learning conditions at school? This paper explores the educational implications of neuroscience.
In: Die deutsche Schule: DDS ; Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, Bildungspolitik und pädagogische Praxis, Band 104, Heft 4, S. 383-396
ISSN: 0012-0731
In: Bildungsreform 13
In: Deutschland. Das von morgen