Mapping Conceptual Worlds: Using Interpretive Ethnography to Explore Knowledge-Making in a Professional Community
In: Journal of business communication: JBC, Band 35, Heft 1, S. 111-127
ISSN: 1552-4582
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In: Journal of business communication: JBC, Band 35, Heft 1, S. 111-127
ISSN: 1552-4582
In: Regional studies, Band 30, Heft 3, S. 239-255
ISSN: 0034-3404
"Es gibt ungenügend zuverlässige und ins Einzelne gehende offizielle Daten auf örtlicher Ebene über Einkommen in Großbritannien. Regionalbezogene Schätzungen der Struktur und Verteilung von Einkommen pro Haushalt würden sich in verschiedener Hinsicht für Grundsatzformulierungen, Planung und Marktforschung nützlich erweisen und auf Landesebene zum Verständnis zukünftigen Auftretens von Wohlhabenheit und Armut beitragen. Es wird eine Methode der Ableitung solcher Schätzungen beschrieben, einschließlich der Disaggregation des landesweiten Überblick über Familienausgaben (Family Expenditure Survey) und der Projektion der Verteilung bis hinunter zur Ortsebene, wobei Volkszählungs- und andere Daten der Zusammensetzung von Haushalten sowie Faktoren im Zusammenhang mit wirtschaftlicher Leistung und Einkommen herangezogen wurden. Die Voraussetzungen und Kalibrierung des Modells werden erörtert und seine Leistung gegenüber verschiedenen alternativen Schätzungen für Regionen und Teilregionen beurteilt. Das geographische Muster projektierter Einkommen wird nach Regionen und Distrikttypen beschrieben, wobei größere Einkommensdiskrepanzen auftreten als die offizielle Statistik vermuten ließ. Die Schlußfolgerungen deuten auf verschiedene Weisen der Verbesserung und Anwendung der Modelle hin." (Autorenreferat, IAB-Doku)
Copyright © 2021 Banstola, Smart, Raut, Ghimire, Pant, Joshi, Joshi and Mytton. Injuries account for 9.2% of all deaths and 9.9% of the total disability-adjusted life years in Nepal. To date, there has not been a systematic assessment of the status of first response systems in Nepal. An online survey was cascaded through government, non-governmental organisations and academic networks to identify first response providers across Nepal. Identified organisations were invited to complete a questionnaire to explore the services, personnel, equipment, and resources in these organisations, their first aid training activities and whether the organisation evaluated their first response services and training. Of 28 organisations identified, 17 (61%) completed the questionnaire. The range of services offered varied considerably; 15 (88.2%) provided first aid training, 9 (52.9%) provided treatment at the scene and 5 (29.4%) provided full emergency medical services with assessment, treatment and transport to a health facility. Only 8 (47.1%) of providers had an ambulance, with 6 (35.3%) offering transportation without an ambulance. Of 13 first aid training providers, 7 (53.8%) evaluated skill retention and 6 (46.2%) assessed health outcomes of patients. The length of a training course varied from 1 to 16 days and costs from US$4.0 to 430.0 per participant. There was a variation among training providers in who they train, how they train, and whether they evaluate that training. No standardisation existed for either first aid training or provision of care at the scene of an injury. This survey suggests that coordination and leadership will be required to develop an effective first response system across the country. ; National Institute for Health Research (NIHR) Global Health Research Programme (Project ref 16/137/49) using UK aid from the UK Government.
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