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Individuation and television coviewing in the family: Developmental trends in the viewing behavior of adolescents
In: Journal of broadcasting & electronic media: an official publication of the Broadcast Education Association, Band 36, Heft 4, S. 427-441
ISSN: 1550-6878
Reactive Effects of a Survey On the Television Viewing Behavior of a Telemetric Television Audience Panel: A Combined Time-Series and Control-Group Analysis
In: Evaluation review: a journal of applied social research, Band 20, Heft 2, S. 204-229
ISSN: 1552-3926
Data from telemetric television audience panels are invaluable for commercial and scientific television reseanch. For the study of most research questions, however, it is necessary to request additional information from the panel participants. Such interventions can only be permitted if they do not threaten the validity of the telemetric data. This study investigates whether a questionnaire intervention disrupts the viewing behavior of a television audience panel. The results indicate that, on the day they completed a questionnaire, experimental subjects watched a small amount more television than controls who received no questionnaire. It is argued that such a small effect on one day should not be accorded practical relevance. In addition, the article introduces a combined time-series and control-group design with which intervention-effect hypotheses can be investigated. It is suggested and illustrated that this design has a number of important advantages over traditional approaches.
Der ungestörte Fernsehzuschauer: Effekte einer schriftlichen Befragung auf das Verhalten von Teilnehmern eines Fernsehzuschauerpanels
In: Publizistik, Band 38, Heft 4, S. 557-561
ISSN: 1862-2569
Time-Series Analysis of Longitudinal People-Meter Data
In: European journal of communication, Band 9, Heft 1, S. 91-106
ISSN: 1460-3705
Realizing that worldwide longitudinal television research has exclusively been based on short sequences of cross-sectional data, it is argued that future developmental television research should use people-meter data in combination with time-series methods. To support this claim, several issues are investigated. It is demonstrated how telemetric TV data, which are collected continuously in all industrialized countries, can be used not only to validate findings based on cross-sectional data but also to expand our knowledge about developments in TV use by individuals and groups. This is an implicit plea to use these already-existing data pools for social and media scientific purposes. The examples presented are based on individual and aggregated trajectories of daily television viewing time covering a period of three years.
Time-series analysis of longitudinal people-meter data
In: European journal of communication, Band 9, Heft 1, S. 91-106
ISSN: 0267-3231
Angesichts der Tatsache, daß auf der ganzen Welt Längsschnittuntersuchungen im Rahmen von Fernsehforschung ausschließlich auf der Basis von Reihungen kurzfristiger Querschnittsdaten durchgeführt werden, erscheint es vernünftig, daß die Fernsehforschung in Zukunft Bevölkerungsdaten in Kombination mit Zeitreihenmethoden benutzen sollte. Zur Unterstütztung dieser Forschung werden verschiedene Themenbereiche behandelt. Es wird demonstriert, auf welche Weise Telemetriedaten, die fortlaufend in allen Industrieländern erhoben werden, nicht nur dazu benutzt werden können, Ergebnisse auf der Basis von Querschnittsdaten zu bestätigen, sondern auch dazu, unsere Kenntnisse über die Entwicklung der Fernsehnutzung von Individuen und Gruppen zu erweitern. Implizit wird damit dafür plädiert, diese bereits bestehenden Datensammlungen zur Nutzung für sozialwissenschaftliche bzw. medienwissenschaftliche Zwecke heranzuziehen. Die vorgestellten Beispiele basieren auf individuellen und aggregierten Kurven zur täglichen Fernsehnutzung über einen Zeitraum von drei Jahren. (UNübers.)