VIGILANTES-WHY NOT?
In: New society, Band 38, Heft 735, S. 259-260
ISSN: 0028-6729
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In: New society, Band 38, Heft 735, S. 259-260
ISSN: 0028-6729
In: Marine corps gazette: the Marine Corps Association newsletter, Band 100, Heft 12, S. 55
ISSN: 0025-3170
In: Journal of GLBT family studies, Band 12, Heft 5, S. 413-429
ISSN: 1550-4298
In: Studies in Modern History Ser.
Cover -- Half-Title -- Title -- Copyright -- Contents -- Introduction -- I The Occupation and Reconstruction -- 1. The Germans Arrive -- 2. Economic Reconstruction -- 3. Reconstruction's Failure and its Consequences -- II The Population's Response -- 4. Resistance -- 5. Strikes and Work Stoppages -- 6. Food Riots -- 7. Pillaging -- 8. Black Market and Theft -- Conclusion -- Appendix A Rations for the Month of September 1943 -- Appendix B Price Inflation of Selected Items over the Period 1 November 1940-1 November 1944 -- Notes -- Bibliography -- Index.
Cover -- Citizenship, Participation and Democracy -- Contents -- Preface -- 1 Introduction -- 2 Models of Citizenship -- 3 Models of Citizenship in Context -- 4 Rights and Sovereignty in Formal Politics -- 5 Decline of Participation -- 6 New Forms of Citizenship -- 7 Conclusion: Contemporary Citizenship in Chile and Argentina -- Notes -- Bibliography -- Index.
In: European journal of communication, Band 17, Heft 4, S. 479-493
ISSN: 0267-3231
Die Popularität des "Lifestyle-Konzepts" beruht auf dem aktuellen gesellschaftlichen Wandel von der Bürgergesellschaft hin zur Konsumentengesellschaft. Auf der lokalen Ebene beginnt "Lifestyle" die traditionelle "Lebensart" zu ersetzen. Die Medien und die Kultur- und Freizeitindustrie haben ein legitimes Interesse daran, den Übergang zum Lifestyle-Konzept zu beschleunigen - das zeigt die wachsende Popularität von Lifestyle-Programmen zur Hauptsendezeit des britischen Fernsehens. Seit Mitte der neunziger Jahre des 20. Jahrhunderts haben sich die Medienangebote, die den Garten unter Lifestyle-Aspekten betrachten, vervielfacht, gleichzeitig wuchsen die Ausgaben der Konsumenten für Gartenartikel an. Der Beitrag analysiert die Strategien, derer sich die Programme, die den Garten als Teil des Lifestyles betrachten, bedienen. Ziel ist es, den ganz normalen Gartenliebhaber dazu zu bewegen, in Lifestyle-Projekte zu investieren. Die Zuschauer bemerken eine Hinwendung zu ganz alltäglichen Themen und die Gartenexperten fungieren als "Persönlichkeitsdolmetscher", die die Vorstellungen von Lifestyle aus dem symbolischen Repertoire, das die Konsumentenkultur anbietet, übersetzen. (UNübers.)
In: Bulletin of Latin American research: the journal of the Society for Latin American Studies (SLAS), Band 19, Heft 4, S. 437-459
ISSN: 1470-9856
AbstractFrom its foundation in 1930 until the late 1980s, the Alianza Popular Revolucionaria Americana (APRA) comprised the largest and best organised political party in Peru, but surprisingly few studies exist on how the organisation was established and built up a mass following at the provincial level. This article examines the birth of APRA in the Andean department of Cajamarca. It highlights the support the organisation obtained among key middle–class groups (i.e. lawyers, schoolteachers, cattle dealers, etc.), and the links they forged with the rural and urban poor. APRA's efforts to mobilise "new" social actors, such as women and students, are also described.
In: Community development journal, Band 34, Heft 2, S. 168-169
ISSN: 1468-2656
In: Democratization, Band 6, Heft 3, S. 62-83
ISSN: 1351-0347
In: Bulletin of Latin American research: the journal of the Society for Latin American Studies (SLAS), Band 17, Heft 1, S. 35-58
ISSN: 1470-9856
In: Bulletin of Latin American research: the journal of the Society for Latin American Studies (SLAS), Band 16, Heft 2, S. 244-245
ISSN: 1470-9856
In: Journal of social history, Band 30, Heft 2, S. 483-496
ISSN: 1527-1897
In: Bulletin of Latin American research: the journal of the Society for Latin American Studies (SLAS), Band 14, Heft 2, S. 221-222
ISSN: 1470-9856
In: World Economy and International Relations, Heft 6, S. 12-22