Smart Nepal: Was können Big Data, Blockchain & Co. für Nepals öffentlichen Sektor bedeuten?
In: Nepal-i : deutsch-nepali Magazin, Heft 118, S. 3-8
41 Ergebnisse
Sortierung:
In: Nepal-i : deutsch-nepali Magazin, Heft 118, S. 3-8
In: Asien: the German journal on contemporary Asia, Band 138, S. 70-88
ISSN: 0721-5231
Democratic consolidation in the Philippines is stagnating despite the country having a vibrant civil society. A comparative exploration of three local chambers of commerce in the Visayas and Mindanao reveals that it is the advantages of non-confrontational stances toward government that keeps the chambers from contributing to democratic consolidation. It is apparent that working within the existing clientelistic structure of the informal system of interest intermediation is the most efficient way of achieving political goals, for publicly confrontational strategies, which may be most conducive to democratic consolidation, can actually take a heavy political and economic toll. (Asien/GIGA)
World Affairs Online
In: Pacific geographies: research, notes, current issues from the Asia-Pacific region, Heft 44, S. 11-16
ISSN: 2199-9104
World Affairs Online
Democratic consolidation in the Philippines is stagnating despite the country having a vibrant civil society. A comparative exploration of three local chambers of commerce in the Visayas and Mindanao reveals that it is the advantages of non-confrontational stances toward government that keeps the chambers from contributing to democratic consolidation. It is apparent that working within the existing clientelistic structure of the informal system of interest intermediation is the most efficient way of achieving political goals, for publicly confrontational strategies, which may be most conducive to democratic consolidation, can actually take a heavy political and economic toll.
BASE
Data-driven government, meaning the use of technologies like data analytics, Artificial Intelligence and algorithmic decision-making for policymaking and public administration, offers advantages as well as challenges for a free society. Possible benefits include more efficient and convenient delivery of public services as well as better-informed policymaking with predictive analytics, policy simulations, and real-time early warning systems. Challenges, specifically from a liberal perspective, encompass the autonomy of citizens and civil servants, the accountability of algorithmic systems and privacy.
BASE
In: Innovative Verwaltung: die Fachzeitschrift für erfolgreiches Verwaltungsmanagement, Band 44, Heft 4, S. 10-13
ISSN: 2192-9068
Inhalt: - Was ist das Problem? – Politikverdrossenheit und Entfremdung zwischen Bürger und Staat - Warum mehr Partizipation? – Eine kommunitaristische Diagnose - Warum reicht politische Partizipation nicht aus? – Das Beispiel der Bürgerkommune - Wo können sich Bürger als Koproduzenten beteiligen? – Lehren aus dem Neuen Steuerungsmodell - Wie kann bürgerschaftliche Koproduktion gesteuertwerden? – Die neuen Möglichkeiten des Internets - Fazit
BASE
In: Verwaltung & Management: VM ; Zeitschrift für moderne Verwaltung, Band 27, Heft 3, S. 118-128
ISSN: 0947-9856
Interne und externe Servicestellen sollen die Bereitstellung von Open Gov ernment Data (OGD) durch die Verwaltung vorantreiben, indem sie etwa Vorteile aufzeigen, Sorgen zerstreuen, organisationale Voraussetzungen schaffen und externen Druck verstärken. Diese Fallstudie betrachtet die Open Data Informationsstelle Berlin (ODIS) als externe OGD-Servicestelle und untersucht ihre Wirkung auf die Datenbereitstellung der Berliner Bezirksverwaltungen. Die Auswertung von Experteninterviews mit sieben Open-Data-Beauftragten und Datenkoordinatoren in sechs Bezirksämtern zeigt einen schwachen positiven Einfluss von ODIS auf die Bereitschaft zur Datenveröffentlichung durch Informations- und Beratungsangebote, die Unterstützung von Pilotprojekten und die Vernetzung von Communities of Practice. Allerdings verfügt die Informationsstelle mangels Entscheidungs- und Weisungsbefugnissen gegenüber den Bezirksverwaltungen nicht über das hierarchische Gewicht, um etwa Ressourcenmangel oder allgemeinem Widerstand gegen Open Data effektiv entgegenzuwirken.
In: UTB 5929
In: Politikwissenschaft
Die Digitalisierung der öffentlichen Verwaltung birgt großes Potenzial für einen sinnvollen und lösungsorientierten Wandel. Damit verbunden sind ebenso große Herausforderungen bei der konstruktiven Umsetzung funktionsfähiger Ansätze. Die Beiträger:innen des Handbuchs übersetzen Fachdebatten aus der Wissenschaft und analysieren Beispiele aus der Verwaltungspraxis, um die besten Wege für eine positive Transformation aufzuzeigen. Neben praxisrelevanten Überblicksartikeln, Fallstudien und empirischen Untersuchungen zeigen sie sowohl für den öffentlichen als auch den privaten Sektor praktische Aspekte und theoretische Konzepte auf, die inspirieren und die nötigen Veränderungen einzuleiten helfen
In: UTB 5929
In: utb-studi-e-book
Die Digitalisierung der öffentlichen Verwaltung birgt großes Potenzial für einen sinnvollen und lösungsorientierten Wandel. Damit verbunden sind ebenso große Herausforderungen bei der konstruktiven Umsetzung funktionsfähiger Ansätze. Die Beiträger:innen des Handbuchs übersetzen Fachdebatten aus der Wissenschaft und analysieren Beispiele aus der Verwaltungspraxis, um die besten Wege für eine positive Transformation aufzuzeigen. Neben praxisrelevanten Überblicksartikeln, Fallstudien und empirischen Untersuchungen zeigen sie sowohl für den öffentlichen als auch den privaten Sektor praktische Aspekte und theoretische Konzepte auf, die inspirieren und die nötigen Veränderungen einzuleiten helfen.
Part 3: Policy and Stakeholders ; International audience ; Reducing the digital divide is one of the main policy objectives of the "Europe 2020 Strategy" (2010) and the "Riga Declaration" (2006). To this end, the EU transfers structural funds for broadband expansion to regional governments rather than to the national level which is typically seen as the decisive actor in broadband expansion. To explore the relevance of the regions in widening broadband access, we analyze the influence of economic, demographic and institutional factors on broadband expansion at the regional and national level. In order to account for the interplay between both levels of government, we employ a multi-level regression model. We find that regional level variables are able to explain part of broadband access improvement. Significant variables are ERDF expenditure dedicated to broadband expansion, the status of regional broadband diffusion in 2008 and the national degree of inter-platform competition. The paper concludes that, although there is evidence of the role of the regions in the European policy process, the national level still performs an important gatekeeper function and that national ICT strategies are needed to successfully close the geographical digital divide in the EU.
BASE
In: Key Issues, Heft Spec. Iss, S. 1-8
In: Journal of the Nepal Health Research Council, Band 15, Heft 3, S. 228-234
ISSN: 1999-6217
Background: Assessment of utilization of institutional delivery services is crucial to reduce risk of maternal mortality and morbidity in countries like Nepal. This study was conducted to find out the proportion of utilization of institutional delivery service and associated factors among mothers.Methods: Data was collected from the total of 129 mothers of Kathar VDC, Chitwan district who delivered baby within last one year proceeding the period of data collection using census method. Descriptive statistics and binary logistic regression analysis were applied.Results: Out of 129 mothers, 78.3% had their delivery in the health facilities. Binary logistic analysis showed number of factors associated with utilization of institutional delivery service such as ethnicity, respondents educational level, number of pregnancy, number of ANC visit and birth preparedness status. But in the multivariable logistic regression analysis, no. of ANC visit (AOR = 10.03, 95 % CI = 1.02-98.29) was only independent factors affecting institutional delivery service utilization.Conclusions: A number of factors have been shown to affect the utilization of institutional delivery. Therefore, concerned authority should plan and implement awareness programme aiming at increasing antenatal clinic visits and utilization of institutional delivery service.
Open Data soll die Zusammenarbeit zwischen Behörden verbessern, die Transparenz von Politik erhöhen und neue Geschäftsmodelle ermöglichen. Die Ansprüche an die Verwaltung sind hoch, doch bei der Umsetzung zeigen sich Hürden. Kritiker führen an, dass offene Daten nur selten genutzt werden. Grund genug, eine Zwischenbilanz zu ziehen. Anhand von vier europäischen Metropolen arbeiten wir in dieser Studie nicht nur Unterschiede in der Umsetzung von Open Data heraus, sondern gehen auch auf die jeweilige Nutzung ein. Was passiert, wenn politische Versprechen auf Verwaltungswirklichkeit treffen? Wir laden Sie zur Beantwortung dieser Frage auf eine Reise nach London, Hamburg, Berlin und Wien ein. Unterwegs erfahren Sie, wie Open-Data-Ökosysteme entstehen und was für eine erfolgreiche Umsetzung von Open Data ausschlaggebend ist.
BASE
In: Information Polity: the international journal of government & democracy in the information age, Band 20, Heft 1, S. 3-17
ISSN: 1875-8754