Toward an Anti-Stereotyping Approach for the European Court of Human Rights
In: Human rights law review, Band 11, Heft 4, S. 707-738
ISSN: 1744-1021
314 Ergebnisse
Sortierung:
In: Human rights law review, Band 11, Heft 4, S. 707-738
ISSN: 1744-1021
In: Human rights law review, Band 10, Heft 3, S. 583-586
ISSN: 1744-1021
In: Discussion paper no 2016/08
This paper examines the investment behavior in debt securities across financial institutions with a particular focus on how they respond to price changes. For identification, we use security-level data from the German Microdatabase Securities Holdings Statistics. Our results suggest that banks and investment funds may destabilize the market by responding in a pro-cyclical manner to price changes. For investment funds, this effect was even stronger during the crisis and periods of high uncertainty. Insurance companies and pension funds buy securities after a drop in prices. They also buy securities that are trading at a discount and sell securities that are trading at premium. This counter-cyclical behavior may stabilize markets whenever prices have been pushed away from fundamentals. Since our results suggest that institutions with impermanent balance sheet characteristics may exacerbate price dynamics, it is of crucial importance for financial stability to monitor the investor base as well as the balance sheets of both levered and non-levered investors.
Hauptbeschreibung: In atemberaubendem Tempo ging die DDR im Herbst 1989 unter. Die treibende Kraft war eine Protestbewegung von ungeahnten Ausmaßen. Karsten Timmer untersucht erstmals die Bürgerbewegung der gesamten DDR. Einfühlsam, gleichsam erzählerisch entführt er den Leser in die spannende Geschichte des revolutionären Herbstes 1989. Die soziale Bewegung in der DDR war ein eigenständiger Akteur, der eingebunden war in politische und gesellschaftliche Rahmenbedingungen. Unter welchen Voraussetzungen entstand die Bürgerbewegung im September 1989? Was prägte und strukturierte die Protestwelle?
In: Postmodern studies 44
In: EBL-Schweitzer
Hauptbeschreibung Das deutsche Stiftungswesen ist im Umbruch: Während die meisten Stiftungen früher erst mit dem Testament gegründet wurden, ist die deutsche Stiftungslandschaft heute von vielen sehr aktiven Stiftern geprägt. Die ""modernen"" Stifter gründen ihre Stiftung bereits zu Lebzeiten und prägen sie durch persönliches Engagement. Dabei ist Stiften nicht mehr das Privileg der besonders Vermögenden. In den vergangenen Jahren ist stifterisches Engagement auch für Menschen attraktiv geworden, die ihre Stiftung nicht mit Millionen-Beträgen ausstatten können. Diese Erkenntnisse sind das Erg
In: Ethnos: journal of anthropology, S. 1-17
ISSN: 1469-588X
In: Masyarakat Indonesia, Band 48, Heft 1, S. 1-12
ISSN: 2502-5694
Dalam artikel ini saya mengeksplorasi mobilisasi waktu transendental oleh orang Asmat dengan mempertimbangkan pengalaman mereka dalam konversi agama dan ide tentang perkembangan yang diperkenalkan oleh misionaris Katolik, pemerintah kolonial Belanda, pemerintah Indonesia, dan, yang terbaru, para pendakwah Islam. Saya akan membahas bagaimana waktu transendental yang diajarkan oleh gereja dan negara dimobilisasi oleh Asmat dalam menanggapi harapan masa depan yang menuntut sebuah masa lalu. Dari perspektif beberapa orang Asmat yang baru saja masuk Islam, saya akan menunjukkan bagaimana bagi umat Katolik masa lalu mengungkapkan keajaiban identitas yang kontras dengan bagaimana negara dan gereja menggambarkan masa lalu Asmat sebagai abstraksi yang dapat dibuang.
In: Juridicum - Schriften zum Unternehmens- und Wirtschaftsrecht
In: Springer eBook Collection
1 Einleitung -- 2 Grundlagen der Vorstandsvergütung -- 3 Status quo ante: Geltendes Recht nach vorausgegangenen Gesetzesinitiativen -- 4 Vorstandsvergütung nach Verabschiedung von ARUG II -- 5 Deutscher Corporate Governance Kodex 2020 im Hinblick auf die Vorstandsvergütung -- 6 Lösung bekannter Probleme durch die Neuregelung und kritische Würdigung -- 7 Auswirkungen des neuen Regelungsgefüges -- 8 Zusammenfassung.
In: Archiv für Kulturgeschichte, Band 103, Heft 2, S. 273-306
ISSN: 2194-3958
In: Historische Anthropologie: Kultur, Gesellschaft, Alltag, Band 29, Heft 3, S. 313-335
ISSN: 2194-4032
In: The journal of political philosophy, Band 30, Heft 3, S. 298-323
ISSN: 1467-9760
In order to distribute their films in China, U.S. filmmakers must submit them to Chinese censors for approval, which frequently require changes to films to portray China and the Chinese in a more favorable light. Given the millions of dollars to potentially be made in the large Chinese market, filmmakers have been willing to comply with Chinese censors, and have even begun to censor themselves by anticipating China's concerns and tailoring their films appropriately. In this way, China is able to influence the way it is portrayed in films not just for audiences in China, but in the United States and around the world. To combat the spread of Chinese propaganda in this way, Senator Ted Cruz introduced a bill, dubbed the SCRIPT Act, that would prohibit filmmakers from obtaining government assistance with their films unless they refrain from making changes to film content to accommodate the Chinese government. This Article examines whether the SCRIPT Act, by denying government support to filmmakers based on the content of their films, violates the First Amendment. While a bill might be crafted to do this in a way consistent with constitutional requirements, certain aspects of the SCRIPT Act make it likely to be unconstitutional.
BASE