Vor der EU-Mission: Spannungen zwischen Prishtina und Brüssel
In: CAP aktuell 2008,7
43 Ergebnisse
Sortierung:
In: CAP aktuell 2008,7
In: CAP Analyse 2007,7
In: EU-Reform Reform-Spotlight 2007,1
In: Internationale Politik: das Magazin für globales Denken, Band 78, Heft 4, S. 76-81
ISSN: 1430-175X
Wie wird Moskaus Aggression vor der US-Präsidentschaftswahl diskutiert – und was bedeutet das für die weitere Unterstützung der Ukraine? (IP)
World Affairs Online
In: Internationale Politik, Band 77, Heft 5, S. 46-51
Das Land gespalten, das System überkommen, die Parteien unversöhnlich oder radikalisiert – und dann ist da noch Donald Trump: Die USA gehen schweren Zeiten entgegen. (IP)
World Affairs Online
In: Nationalism & ethnic politics, Band 21, Heft 4, S. 401-421
ISSN: 1557-2986
In: Global affairs, Band 1, Heft 4-5, S. 421-430
ISSN: 2334-0479
In: Rapport annuel mondial sur le système économique et les stratégies, S. 222-227
In: Südosteuropa-Mitteilungen, Band 55, Heft 1, S. 3
ISSN: 0340-174X
In: Südosteuropa-Mitteilungen, Band 55, Heft 1, S. 76-86
ISSN: 0340-174X
World Affairs Online
In: Politique étrangère: revue trimestrielle publiée par l'Institut Français des Relations Internationales, Band Automne, Heft 3, S. 109-119
ISSN: 1958-8992
Les relations entre l'Ukraine et l'Union européenne se sont resserrées à l'occasion des récents événements. L'UE a rapidement reconnu le gouvernement intérimaire de Kiev, lui apportant une aide sous forme de mesures diverses, dont un financement d'au moins 11 milliards d'euros pour les prochaines années. La concrétisation de cette aide dépendra de la capacité du gouvernement ukrainien à mettre en œuvre les réformes de fond qu'appelle la situation du pays. politique étrangère
In: International peacekeeping, Band 21, Heft 1, S. 56-73
ISSN: 1743-906X
In: Südost-Europa: journal of politics and society, Band 62, Heft 1, S. 1-18
ISSN: 0722-480X
World Affairs Online
In: International peacekeeping, Band 21, Heft 1, S. 56-73
ISSN: 1353-3312
World Affairs Online
In: European foreign affairs review, Band 18, Heft 4, S. 471-486
ISSN: 1875-8223
Following the Lisbon Treaty, various departments of the European Commission and the Council Secretariat merged into what became the European External Action Service (EEAS). In contrast, EU Special Representatives (EUSRs), that are appointed by the Foreign Affairs Council and engage in conflict resolution on behalf of the EU, have remained an 'intergovernmental' instrument. Although they act under the authority of the High Representative of the Union for Foreign Affairs, they are not funded from the EEAS' budget and not part of the formal hierarchy of the new service. Catherine Ashton's proposal in 2010 to remove the EUSRs and to integrate their tasks into the EEAS' activities was opposed by the EU foreign ministers. The paper looks at the EUSRs' role in the post-Lisbon foreign policy system and their relations with the relevant EU institutions. It argues that the Member States have an interest in retaining the EUSRs in order to ensure intergovernmental control over parts of EU foreign policy vis-à-vis the EEAS, the European Parliament and the European Commission. However, this must not necessarily undermine the activities of the EEAS and ultimately the coherence of the EU's external relations.