Frontmatter -- ACKNOWLEDGMENTS -- CONTENTS -- TABLES AND MAP -- 1 Introduction -- 2 Historical Legacies -- 3 Racial and Ethnic Identity Choices -- 4 West Indians at Work -- 5 Encountering American Race Relations -- 6 Intergenerational Dynamics -- 7 Segregated Neighborhoods and Schools -- 8 Identities of the Second Generation -- 9 Immigrants and American Race Relations -- Appendix: Notes on Methodology -- Notes -- Index
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What is it like to become an adult in 21st-century America? This book takes us to four very different places - New York, San Diego, rural Iowa, and Saint Paul, Minnesota - explore the dramatic shifts in coming-of-age experiences across the country.
Die Verfasserin geht von der These aus, dass die ethnische Identität für die meisten Amerikaner europäischer Herkunft optional ist. Zur Stützung dieser These werden empirische Belege überprüft und die sozialen und historischen Kräfte beschrieben, auf deren Basis ethnische Identität überhaupt erst zu einer Option werden kann. Im Gegensatz dazu stehen die Erfahrungen von Nicht-Weißen in den USA, die aus historischen Gründen auf aufgrund der spezifischen sozialen Verhältnisse in den USA weitaus weniger Wahlmöglichkeiten hinsichtlich ihrer ethnischen Identität haben. Am Beispiel des derzeitigen Verhältnisses zwischen Schwarzen und Weißen an amerikanischen Colleges wird gezeigt, welchen Einfluss die unterschiedlichen Wahlmöglichkeiten auf den täglichen Umgang der Menschen hat und welche alltagsrelevanten sozialpsychologischen Folgen sich aus der Nichtbeachtung des grundlegenden Unterschieds zwischen rassischer und ethnischer Zugehörigkeit ergeben können. (ICE2).
The effects of West Indian immigrants' employment in certain occupational niches on African Americans' occupational opportunities are explored, based on participant observation in a corporate cafeteria & in-depth interviews (N = 65) with Anglo American, African American, & West Indian immigrant workers to ascertain the existence of a demographic shift & how the respondents comprehended it. Findings show that West Indian immigrant workers had a higher labor-participation rate than African American workers. Several explanations for this demographic shift are provided: Anglo American managers prefer West Indian workers; West Indian workers used networks to gain access to jobs; & West Indian workers evaluated the value of such jobs differently. In addition, the study indicated that Anglo American & West Indian workers created similar cultural stereotypes of African American workers. Implications of the continued use of cultural explanations in accounting for demographic shifts in certain workplaces are considered. 1 Table, 38 References. J. W. Parker