Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Alternativ können Sie versuchen, selbst über Ihren lokalen Bibliothekskatalog auf das gewünschte Dokument zuzugreifen.
Bei Zugriffsproblemen kontaktieren Sie uns gern.
8 Ergebnisse
Sortierung:
In: https://freidok.uni-freiburg.de/data/218968
The extent to which the totalizing appropriation through subversive practices, in the visual arts and political activism, can be turned around in order to experience the possibility of a different present is the subject of the proposed contribution. Using the hashtag #DCBlackout and looking at Amalia Ulman's Instagram performance "Excellences and Perfections" (2014), the aim is to examine how 'trolling' strategies, previously primarily used as populist manipulation by the political right, are reflexive and subversive and thereby can develop enlightening critical potential. Our thesis is arguing that through the use of mass media rhetoric and distribution channels inside social networks, 'aesthetic trolls' provoke an art and political world that is concerned with criticality and honesty and can present its own defaults and blind spots. In addition to the resulting doubts about the digitally postulated existing, thus something like digital authenticity itself, the reflexive moment, i.e. the influence of the doubt on the individual her/ himself who spreads the digital message, is examined.
BASE
The extent to which the totalizing appropriation through subversive practices,in the visual arts and political activism, can be turned around in orderto experience the possibility of a different present is the subject of theproposed contribution. Using the hashtag #DCBlackout and looking atAmalia Ulman's Instagram performance "Excellences and Perfections"(2014), the aim is to examine how 'trolling' strategies, previously primarilyused as populist manipulation by the political right, are reflexive and subversiveand thereby can develop enlightening critical potential. Our thesisis arguing that through the use of mass media rhetoric and distributionchannels inside social networks, 'aesthetic trolls' provoke an art and politicalworld that is concerned with criticality and honesty and can present itsown defaults and blind spots. In addition to the resulting doubts about thedigitally postulated existing, thus something like digital authenticity itself,the reflexive moment, i.e. the influence of the doubt on the individual her/himself who spreads the digital message, is examined.
BASE
"Krisen sichtbar machen" führt unterschiedliche Dialoge zwischen Wissenschaft, Kunst und Design fort, welche die Grundlage des interdisziplinären Ausstellungsprojektes "Making Crises Visible" im Senckenberg Naturmuseum waren. Den Reflexionen dieser Ausstellung wird nun ein zusätzlicher, das Spektrum in Theorie und Praxis weiter aufspannender Rahmen gegeben. Der Band nimmt damit die in allen Disziplinen wichtiger werdende Debatte über neue Formen der Wissensgenerierung, der Wissens- sowie Wissenschaftskommunikation auf - und fragt nach dem Beitrag, den diese zur Bewältigung politischer, ökonomischer und ökologischer Krisen leisten können. Die produktive Vielfalt der Ansätze und Erkenntnisformen spiegelt sich in den unterschiedlichen Formaten und Perspektiven, die er vereint.
World Affairs Online
In: Digital Humanities 2
Online-Rezensionen zu künstlerischen Artefakten können Bildungsprozesse anstoßen. Sowohl in der produktiven Auseinandersetzung mit einem Werk als auch in der Aufbereitung dieser Erfahrung in einem rezensiven Text und für ein spezifisches Publikum liegt ein hohes Potenzial hinsichtlich der kulturellen Teilhabe und Überwindung von Bildungsbarrieren. Aber welche Prozesse, Inhalte und Kontexte spielen dabei eine Rolle? Dieser Frage widmete sich das interdisziplinäre Forschungsprojekt Rez@Kultur, dessen Ergebnisse hier erstmals umfassend dargestellt werden. Ergänzt werden die Befunde um Anschlussperspektiven und Kommentare aus Forschung und Praxis