Renewables in future power systems: implications of technological learning and uncertainty
In: Green energy and technology
29 Ergebnisse
Sortierung:
In: Green energy and technology
Wie eine Reihe jüngerer Forschungsarbeiten zeigt, sind systematisch verzerrte Wahrnehmungen von grundlegenden Fakten in großen Teilen der Bevölkerung vorhanden. Das gilt ebenso für Themen, die seit Jahren im Zentrum der medialen sowie politischen Debatte stehen, wie bspw. die Zuwanderung. Dieser Artikel fasst eine Auswahl der bisherigen Forschungsarbeiten zusammen, die sich mit der verzerrten Wahrnehmung der Bevölkerungsanteile von religiösen Minderheiten und Zuwanderern befassen. Die bisher veröffentlichten Papiere zeigen, dass Zuwandereranteile und religiöse Minderheiten um 15% bis zu über 600% gegenüber dem tatsächlichen Bevölkerungsanteil überschätzt werden. Die Überschätzung variiert zudem nach verschiedenen sozio-demografischen Größen, wie bspw. Geschlecht und Bildungshintergrund.
BASE
In: IMIS-Beiträge, Heft 40, S. 173-190
ISSN: 0949-4723
In: Climate policy, Band 1, Heft 4, S. 517-520
ISSN: 1752-7457
Climate mitigation will have significant impacts on government spending necessary to finance large-scale deployment of Negative Emission Technologies (NETs). The required expenditure might consume up to a third of general government expenditure in advanced economies.
BASE
In: Annual Review of Environment and Resources, Band 38, S. 31-55
SSRN
This paper assesses the macroeconomic and sectoral impacts of the "Clean Air Policy Package" proposed by the European Commission in December 2013. The analysis incorporates both the expenditures necessary to implement the policy by 2030 and the resulting positive feedback effects on human health and crop production. A decomposition analysis identifies the important drivers of the macroeconomic impacts. We show that while expenditure on pollution abatement is a cost for the abating sectors, it also generates an increased demand for the sectors that produce the goods required for pollution abatement. Moreover, we find that positive feedback effects, particularly those related to health can offset the resource costs associated to the clean air policy and result in positive macroeconomic impacts for the economy of the European Union.
BASE
In: Environmental science & policy, Band 55, S. 54-64
ISSN: 1462-9011
In: Climate policy, Band 12, Heft 3, S. 356-377
ISSN: 1469-3062
World Affairs Online
In: Climate policy, Band 24, Heft 4, S. 501-514
ISSN: 1752-7457
In: RSER-D-24-00424
SSRN
Die Relevanz soziologischer Bildung in Schule und Lehre, deren Stärkung im Kanon der (sozialwissenschaftlichen) Fächer sich der Ausschuss »Soziologie in Schule und Lehre« im Auftrag der DGS seit 2015 systematisch widmet, ist so unumstritten wie unerforscht. Das Symposion beschäftigt sich mit verschiedenen Aspekten des Verhältnisses von Soziologie und Schule und der Vermittlung soziologischen Wissens an Schüler/innen und zukünftige Lehrer/innen. Die Beiträge behandeln die Soziologie als multiperspektivisches Orientierungswissen für Schüler/innen, um Gesellschaft, Wirtschaft und Politik mitzugestalten, aber auch als Befähigung für Lehrende und Lernende, die schulische Lebenswelt zu reflektieren und mitzubestimmen. Die bildungswissenschaftliche Kompetenzvermittlung wird mit Blick auf die Rolle der Soziologie untersucht, mit Berichten aus universitärer und (berufs)schulischer Praxis ins Verhältnis gesetzt und das Symposion mit der Forderung nach »Promotion« des Faches abgeschlossen. Since 2015 the committee on »Sociology in School and Teaching« of the DGS has been systematically working to strengthen the relevance of sociology education in school and teaching within the canon of (social scientific) subjects – a goal that is as uncontested as it is unexplored. The symposium addresses different aspects of the relationship between sociology and school and how sociological knowledge can be taught to pupils and future teachers. The contributions treat sociology as multiperspectival orientational knowledge for pupils, so that they can help shape society, economics and politics, but also to enable teachers and learners to reflect on and codetermine the life world ›school‹. Educational-scientific competence training is examined with regard to the role of sociology and put into perspective with reports from university and (vocational) school practice. The symposium concludes with the demand for »promotion« of the subject.
BASE
In: Climate policy, Band 12, Heft 3, S. 356-377
ISSN: 1752-7457
In: Climate policy, Band 12, Heft 3
ISSN: 1752-7457
International audience ; We find that if all countries adopt the necessary uniform global carbon tax and then return the revenues to their citizens on an equal per capita basis, it will be possible to meet a 2 °C target while also increasing wellbeing, reducing inequality and alleviating poverty. These results indicate that it is possible for a society to implement strong climate action without compromising goals for equity and development.
BASE