Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Alternativ können Sie versuchen, selbst über Ihren lokalen Bibliothekskatalog auf das gewünschte Dokument zuzugreifen.
Bei Zugriffsproblemen kontaktieren Sie uns gern.
10 Ergebnisse
Sortierung:
In: NWSA journal: a publication of the National Women's Studies Association, Band 14, Heft 3, S. 204-206
ISSN: 1527-1889
In: NWSA journal: a publication of the National Women's Studies Association, Band 14, Heft 3, S. 204-206
ISSN: 1527-1889
In: Inclusive Education: Cross Cultural Perspectives; Inclusion, Participation and Democracy: What is the Purpose?, S. 117-137
In: Hypatia: a journal of feminist philosophy, Band 17, Heft 3, S. 143-172
ISSN: 1527-2001
In: Studies in Inclusive Education
In: Educational Research E-Books Online, Collection 2020, ISBN: 9789004407381
Front Matter --Copyright page --Series Introduction --Notes on Contributors --Lous Heshusius, the "Strong Poet" /Linda Ware and Emily A. Nusbaum --Boredom, Refusal, and Disbelief, Coming to the Work of Lous Heshusius /Linda Ware --New to the "Family of Malcontents" /Emily A. Nusbaum --Seeking the Real in an Unreal World on Reading Lous Heshusius /Alicia A. Broderick --Reflexivity with and without Self /Julie Allan --The Illusion of Our Separativeness /Deborah J. Gallagher --Respect for the Ghost, Justice for the Living /Danielle M. Cowley --Back Matter --Index.
Die Autoren formulieren mit ihrem Essay eine Konzeption von Pädagogik, die Interdependenz als menschliche Grundkonstante in den Mittelpunkt stellt. Entgegen bestehender Konstruktionen von disability in älteren und neueren Fassungen von Inklusion fordern sie das normative Curriculum und die dort eingeschriebenen Normalisierungen heraus, um ein Differenzverständnis in Abgrenzung zu neoliberalen Einschlusspraxen zu entwerfen. In der Auseinandersetzung mit US-spezifischen Programmen wie "No Child Left Behind", die erheblichen Einfluss auf Inklusionsvorstellungen weltweit genommen haben, illustrieren die Autoren, welche Normalisierungspraktiken und Formen des Unsichtbarmachens darin eingeschrieben sind. Dieser Analyse stellen sie unter Bezug auf die queere Theoretisierung von Devianz eine widerständige "Cripistemology" entgegen, die sie mit einem Ausblick auf Forschungsbedarfe, Praktiken der Hochschulbildung und bildungspolitische Schlussfolgerungen ausformulieren. (DIPF/Orig.)
BASE
In: Journal of literary and cultural disability studies, Band 8, Heft 3, S. 295-314
ISSN: 1757-6466
In: Studies in inclusive education volume 50
In: Critical leaders and the foundation of disability studies in education Volume3
Introduction : blue man living in red world : essays in honour of Steven J. Taylor / Linda Ware and Janet Sauer -- Disability studies and interdisciplinarity : interregnum or productive interruption? / Julie Allan -- Logics of civic possibility : exploring the legacy of Steve Taylor / Ashley Taylor -- Still caught in the continuum : a critical analysis of LRE and its impact on placement of students with intellectual disability / Janet Story Sauer and Cheryl M. Jorgensen -- Exploring the legacy of Steven Taylor : editor and "gentle anarchist" / Geert Van Hove and Elisabeth De Schauwer -- To keep, to thrive, to build in community / Nancy Rice -- A bridge too far? : teachers and community practice / Jennifer Randhare Ashton.
"While there are many introductions to disability and disability studies, most presume an advanced academic knowledge of a range of subjects. Beginning with Disability is the first introductory reader for disability studies aimed at first- and second-year students in two- and four-year colleges"--